- Konuyu Başlatan
- #41
Merhaba Üstadım.Tavan ses yalıtımından ziyade zemin döşeme,ön göğüs ve kapı içleri daha mantıklı olur kanaatindeyim.Aracınızın aerodinamik yapısı gereği tavandan rüzgar sesini pek alacağını sanmıyorum.Ama yinede faydası olur.Bu kadar emek sonrası lastiklerinizi H serisi(belkide vardır bilemiyorum) ile değiştirerek sesi minimuma indirmiş olursunuz.Özellikle ön koltuk döseme altları,ön gögüs tarafı ve arka koltuk yakıt pompası civarı yalıtımı ile optimum düzeyi yakalayacağınızdan eminim.
Ayrıca plastik kaplamalar kısmına silikon uygulaması yaparak ufak tıkırtılarıda yok edebilirsiniz.Artık arabanın çalışıp çalışmadığını sadece gösterge ışıklarından anlayabilirsiniz.Elinizde başka fotolar varsa paylaşmanızı rica ediyorum.Yardımınız için çok teşekkür ederim.
Merhaba Hocam. Tavan ses yalıtımının hem yağmur seslerini azaltması hemde akustik sünger sayesinde iç mekanda uğultu azaltması sayesinde faydalı olacağına inanıyorum. Ön göğüs, ön halı altları gibi yerlere çalışmalarım oldu, onların da en kısa zamanda fotoğraflarını ekleyeceğim. Davlumbaz ve çamurluk içlerine yaptığım izolasyon sonrası özellikle mıcırlı yollarda seslerin azaldığı oldukça farketti. Fakat ikinci aşama bir izolasyon daha uygulayıp ilkbaharda alacağım daha yumuşak lastiklerle yol sesini bitirmeyi planlıyorum. Motor keşke daha sessiz olsaydı o zaman gerçekten çalışıp çalışmadığı belli olmazdı fakat ön cam da izolasyonlu olmadığından belli bir seviyenin altına çekemeyeceğime inanıyorum. Yinede ilk haline göre motor uğultusu, traktör vari çalışma sesi çok çok azaldı, alttan hafif bir homurtu var artık. Tüm fotoğraflarımı fırsat buldukça ekleyeceğim. Saygılar.