Astra J Chip Tuning

Ynt: Astra J Chip Tuning

bendede 1.4 turbo astraj active select var performansından memnunum ama yinede chiptuning yaptrmak istiyorum.http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Opel-GM-Astra-J-1-4-Turbo-ECOTEC-3811-r.html.

bu sitede arastrdım ve mantıklı geldı 170 180 hp ye kadar cıkcagnı gosteryor bu 1000 tl. civarındada bi hesap sözkonusu.ama bunların hepsi detay benim için. şimdi önemli olan araca zarar verir mı zaten 11.3 olan yakıt tuketımımı yukseltır mı??? bu konuda gercekten bilgisi olan birisinden yardım istiyorum... ::)
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

Olayın pratiği hakkında fazla bilgim yok, fakat teorisine bakacak olursak söyleyecek birkaç şeyim var.
İçten yanmalı motorların verimi yapılan son teknolojik gelişmelerle birlikte son noktasına ulaştı.Bu ne demek?Aynı miktar benzin ile daha fazla güç elde etmek teorik olarak mümkün değil? chip tuning te ne yapılıyor, valflerin zamanlaması değiştirilerek silindire daha fazla yakıt gelmesi ile daha fazla tork ve dolayısıyla aynı devirde daha fazla güç elde ediliyor.Belki ateşleme zamanını da değiştiriyorlardır.

Motora olan zararını kestirmek için motoru tasarlayana sormak lazım, sen bu motoru daha fazla ısı, yakıt,güç ve torklara göre tasarladın mı diye?
Fakat şu var ki, daha fazla tork elde etmek, motordan sonraki debrijaj, vites kutusu, diferansiyel, yarım şaftlara daha fazla tork gelmesi demek.Bu bakımdan motorun gücünü artırıp aracı performanslı kullanmak motora birşey olmasa da tüm aktarma organlarına ve dolayısıyla bu organların gövde bağlantılara gelen yükü artıracaktır.Üretici her ne kadar bu komponent ve braketleri mevcut motora göre belli bir güvenlik katsayısına göre tasarladıysa da motor konfigurasyonunun dışına çıkılması bu güvenlik katsayının düşmesi anlamına geliyor.Yani daha kısa komponent ömrü...
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

Vehicle_dynamics arkadaşımız güzel özetlemiş.  045thumbsup


Bu işin mantığı firmanın düşük emisyon değerlerini tutturabilme önceliği yüzüden motorun üretebileceği ancak gizlenmiş olan güçleri açığa çıkarmaktır, işlem sonucu aracın elektronik haritası ve hava/yakıt karışım oranları değişir; performans motorun gerçek seviyelerine ya da fazlasına ulaşır ancak elde edilmesi zor olan emisyon değerleri bozulur, araç çevreyi kirletmeye ve performanslı kullanımda daha fazla tüketmeye başlar, özensiz ve bakımsız kullanımda arıza riski de modele göre hızla yükselebilir.

İşlemin bilincinde olarak aracı sürekli zorlamazsanız aktarma organları ve motoru -aracın tölare edemeyeceği bir çıkış gücü elde edilmedikce- kolay kolay zarar görmez ancak bildiğim kadarıyla yeni nesil Astra 1.4 T motoru için henüz sağlıklı çalışacak verimli bir yazılım yok Türkiye de, dediğiniz firma bu konuda iyi bildiğim bir firma değil.
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Olayın pratiği hakkında fazla bilgim yok, fakat teorisine bakacak olursak söyleyecek birkaç şeyim var.
İçten yanmalı motorların verimi yapılan son teknolojik gelişmelerle birlikte son noktasına ulaştı.Bu ne demek?Aynı miktar benzin ile daha fazla güç elde etmek teorik olarak mümkün değil? chip tuning te ne yapılıyor, valflerin zamanlaması değiştirilerek silindire daha fazla yakıt gelmesi ile daha fazla tork ve dolayısıyla aynı devirde daha fazla güç elde ediliyor.Belki ateşleme zamanını da değiştiriyorlardır.

Motora olan zararını kestirmek için motoru tasarlayana sormak lazım, sen bu motoru daha fazla ısı, yakıt,güç ve torklara göre tasarladın mı diye?
Fakat şu var ki, daha fazla tork elde etmek, motordan sonraki debrijaj, vites kutusu, diferansiyel, yarım şaftlara daha fazla tork gelmesi demek.Bu bakımdan motorun gücünü artırıp aracı performanslı kullanmak motora birşey olmasa da tüm aktarma organlarına ve dolayısıyla bu organların gövde bağlantılara gelen yükü artıracaktır.֜retici her ne kadar bu komponent ve braketleri mevcut motora göre belli bir güvenlik katsayısına göre tasarladıysa da motor konfigurasyonunun dışına çıkılması bu güvenlik katsayının düşmesi anlamına geliyor.Yani daha kısa komponent ömrü...
+1  Güzel özetlemiş arkadaş. Motora zarar verir mi? Hadi vermez ya diğer parçalar?... Bmw M.B fabrika çıkışlı yapılıyor deniliyor. Arkadaşım sen, o yazılım ile senin piyasaya yaptıracağın yazılımın nasıl yazıldığını biliyor musun.Yok. Yazılım haritasında hangi değer üzerinde ne kadar oynanıyor hangi şartlara göre güç artırılıyor biliyor musun. Yok. Motoru tasarlayanın yazdığı güç yazılımı ile başkasınınki aynı gücü üretse bile aynı güvenlik seviyesini karşılar mı bilebiliyor muyuz. Yok. Araç 170 e çıkıyor diyelim Bu ekstra güç hangi devir bandında ortaya çıkıyor? 5bin devirdeki 170 ile 6300 deki 170 aynı değildir. 5bin deki 170 beygir üreten motor diğerinden daha güçlüdür dolayısı ile daha kırıcıdır. Bu işler genel olarak bakıldığında mantıklı seviyeler ve yetkin kişilerin elinde nispeten zararsızdır. Ancak en basitinden şu olay var Türkiye deki ne mazot ne de benzin aynı marka aynı tip dahi olsa Avrupadakiler ile aynı değil. Shell in yakıtları  v.p ler Türkiyeye gelenler Avrupadakilerden farklı. Bazı kimyasallar eksik. O yüzden Almanya daki yazılım Türkiye deki araçlarda ne kadar sorunsuz iş görür kimbilir?... Eğer amaç güç ise 140 lık değil 180 lik olanı almak en doğru yol. Ha o çok yakıyor onun fiyatı yüksek deniliyorsa da o zaman kardeşim zevk parayla olur üç kuruşa on köfte nerede gördün denilir.

Sonuç olarak yaptırılır mı? Yaptırlır. Kişi isterse istediği herşeyi yaptırır. Ancak zararsız mı denilirse. Mantık olarak tüm şartlar olumlu ise ve şans yaver gidiyorsa kağıt üstünde nispeten zararsızdır. Ama gerçek hayatta bu nekadar kaç kişi için mümkündür orası ?????...
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

Küçük bir ekleme yapmak istiyorum.
Sayın eketen düşük devirdeki güç daha kırıcıdır demiş.Bunun sebebi aynı güç seviyesini daha düşük devirde elde etmek için daha fazla tork üretmek gerekliliği.Yoksa iki motor için verilen maximum güç değeri aynı ise iki motor da aynı güçtedir.Fakat hangisi daha düşük devirde bu gücü sağlıyorsa o motorun tork çıktısı fazladır.Tork da yük çekmede, eğim çıkmada ve aracı hızlandırmada kullanılır.

Motor gücü birimi Kw ya da beygir gücü HP olarak belirtiliyor.Bu genel olarak motorun kapasitesini belirtmek için motorun üretebildiği maksimum güçtür.Maksimum güç maksimum hızı belirler.Araç düşük hızda gidiyorken ve yükünüz de yoksa motordan düşük devirde düşük tork çekersiniz.

Peki güç nasıl hesaplanır?Motorun verdiği tork ile o devirdeki açısal hızın çarpımı ile.Tork x devir x (pi) / 30.İsteyenler astra teknik verilerindeki maksimum güçte belirtilen devir ile o devirdeki tork değeri çarparak (  x pi/30) Watt cinsinden maksimum gücü hesaplayabilirler.
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

:) itirazlara peşin önlem


sayın vehicle_dynamics  konu ile alakasız ancak bu arka tampon altına difüzör olayına nasıl bakıyorsunuz? Yapılabilir mi, etkisi nasıl olur? Aklımı iyiden iyiye kurcalıyor bu iş... :)
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

Bu soru benim de aklımda çünkü araçların ön -özellikle- arka tampon altlarındaki boşluk havayı epey tutar gibime geliyor ama araca herhangi ilave aksesuar taktırmak istemiyorum bir yandan da..
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

eketen link' Alıntı:
:) itirazlara peşin önlem


sayın vehicle_dynamics  konu ile alakasız ancak bu arka tampon altına difüzör olayına nasıl bakıyorsunuz? Yapılabilir mi, etkisi nasıl olur? Aklımı iyiden iyiye kurcalıyor bu iş... :)

Bu konular hakkında detaylı bilgim yok,fakat bana tek başına sadece öne ya da arkaya yapılan uygulamalar pek etki yapmaz gibi geliyor.Sonuçta hava akışını kontrol etmek istiyorsanız,bunu aracın dört bir tarafında yapmanız lazım.Akışkanlar dinamiği konusunda çalışan arkadaşlar varsa daha açıklamalı yorum yapabilirler.
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

AKADAŞLAR MERHABA

ASTRA J 1.4 TURBO ARAÇ SAHİBİYİM . ARKADAŞIM AYNI ARACA HAHİP VE RACECHİP PRO GETİRTTİ SERVİS TAKTI İSİM VERMEK İSTEMİYORUM . GÜN BOYU ARABAYI TEST ETTİK EVET TORK TA VE KALKIŞTA BANA NERDEYSE BİR BOY FARK ATTI FAKAT ARABANIN DİREKSİYONUNDA MUTHİŞ TİTREME OLUŞTU VE DEVAMLI AGRIZA IŞIGI YAKTI . CİPİN İÇERSİNDEN GÜÇÜNÜ DÜŞÜRDÜLER FAKAT OLMADI AGRIZA IŞIĞI DEVAM ETTİ ACIKCASI MEMNUN KALMADI VE İYADE ETTİ .

NOT . HAVA FİLTRESİNİ DE DEĞİŞTİRDİ KUTU İÇİ K&Y TAKMIŞTI
 
Ynt: Astra J Chip Tuning

palmite link' Alıntı:
AKADAşLAR MERHABA

ASTRA J 1.4 TURBO ARAև SAHİBİYİM . ARKADAşIM AYNI ARACA HAHİP VE RACECHİP PRO GETİRTTİ SERVİS TAKTI İSİM VERMEK İSTEMİYORUM . G֜N BOYU ARABAYI TEST ETTİK EVET TORK TA VE KALKIşTA BANA NERDEYSE BİR BOY FARK ATTI FAKAT ARABANIN DİREKSİYONUNDA MUTHİş TİTREME OLUşTU VE DEVAMLI AGRIZA IşIGI YAKTI . CİPİN İևERSİNDEN G֜և֜N֜ D֜şÖœRD֜LER FAKAT OLMADI AGRIZA IşIğI DEVAM ETTİ ACIKCASI MEMNUN KALMADI VE İYADE ETTİ .

NOT . HAVA FİLTRESİNİ DE DEğİşTİRDİ KUTU İÖ‡İ K&Y TAKMIşTI

Verdiğiniz bilgiler için  thnxx

Forumda mesajlarımızın tamamında büyük harf kullanmıyoruz.

Birde tanışma odasında kendinizi tanıtırmısınız  :)

http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?board=6.0
 
Geri
Üst