Kapı içi ledleri başarı ile uyguladım.
Merhaba,
Ethem Bozkurt Beyin yaptıklarından yola çıkarak kendi 2013 Astra J sport HB aracıma kapı içi ledleri başarı ile uyguladım.
http://www.hatfon.com/LED-POWER-1W-KIRMIZI-EDER-1LA3-EDSON-RXV01-620-630NM-pId22586.aspx
adresindeki edison 1w kırmızı power led ile yaptım uygulamayı.
Bu led normalde 3.7v ile çalışıyor, ama bu voltajda çok kuvvetli yanıyor ve çok ısınıyor. Bu yüzden ledin önüne 620 ohm direnci seri bağlayarak araçtaki 12v 'u 2v 'a düşürdüm. Böylece hem parlaklığı istediğim düzeye indirdim, hemde ısınmayı ortadan kaldırdım.
Lehimleme bittikten sonra kablo ve dirençi makaronladım.
Bundan sonra Ethem Bozkurt Beyin yaptığı gibi bağlantıları denedim. Fakat sürücü tarafının cam açma kontrolleri ayrı bir elektronik kontrol ünitesinden kontrol edildiğinden daha önce arkadaşların burada yazdığı gibi cam açar-kapatırken kesilmeler falan gibi sorunlar oldu. Cam kontrollerindeki tüm kabloları tek tek ölçü aletiyle kontrol ettim ve ledin buradan enerjilendirilemeyeceği kanaatine vardım.
Yolcu kapısında ise, cam kontrollerindeki siyah kabloya edin eksi ucunu, sarı kabloya da artı ucunu bağladım. Sarı kablo zaten direkt olarak ledin dimmer kontrolü, böylece araçtaki diğer ışıklarla beraber kısılıp açılabiliyor.
Sürücü kapısına tekrar geri döndüm ve yan ayna kontrollerinden enerji almaya karar verdim. Bunun için kapı iç döşemesini sökmem gerekti.
https://www.youtube.com/watch?v=-hlxa4eA1Y4
Bu videoda iç döşemenin nasıl söküldüğü açık bir şekilde anlatılıyor.
Ayna kontrollerinde gene siyah ve sarı kablodan enerji aldım. Diğer kapıdaki gibi dimmer kontrolü ile de çalıştı.
Ledlerin çapı, kapı kolundaki boşluktan daha büyük olduğundan, ben ledleri kapı kolunun içe bakan dış tarafına sıcak silikon ile yapıştırdım. İstenirse kapı kolundaki delik matkap vb. ile büyütülüp led direkt olarak kolun içine de konabilir.
Sonuç:
Gece çekimi olduğundan olduğundan daha parlak çıkmış ledler. Bana göre tam kıvamında oldu.
Saygılar.