Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gorski_81
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

Emrah64 link' Alıntı:
izmire yolum bir daha ne zaman düşer bilmiyorum 1 ay öncesi izmirdeydim hatta 4 gün kalmıstım keşke sizinle daha önce bu konu hakkında görüşmüş olsaydık ama inşallah bir daha gelirsem sizinle irtibata gecelim halamlar orda yakın zamanda bir ziyaret gerceklestirecek olursak size özelden yazarım

Tamam, geldiğinizde haberleşelim, ucuza hızlı bir şekilde halledebilirsiniz İzmir'de.
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

Bu hafta sonu herkes aracı için iyi birşeyler yapmış görülen. :) Forumda hangi konu başlığına bakacağımı şaşırdım yahuu elinize sağlık çok güzel olmuş. Bursaya yolunuz düşer mi  ?  :) Dirençler Kaç OHM bu arada ? Renkleri fotograflardan seçemedim bilgi verir misini ?
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

firstemperor link' Alıntı:
elibize sağlık süper olmuş . bende optik farenin ledlerinden yapmıştım ancak ben direnç koymadım. direnç neden koydunuz yararı nedir? bende cam açmadan aldım elektriğini ama mesela camı yukarı kaldırdığımda ledlerin elektriğini kesiyor bunu neden yapıyor anlamadım sizdede öylemi?

Anladığım kadarıyla siz cam motoruna giden elektrik beslemesinden , paralel olarak ledlere elektrik çekmişsiniz.Camın açılıp kapatılmasını sağlayan motor lede göre yüksek voltaja ihtiyaç duyduğundan led e birşey kalmıyor.Buna paralel bağlantı denir.Paralel bağlantıda akım çeken tüm birimler aynı değerde ürünler olmalıdır.Ledler renklerine göre farklı V değerleri ile çaşışır

MIZI 2 VOLT
KAVUNİÇİ 2 VOLT
SARI 2.1 VOLT
YEŞİL 2.2 VOLT
MAVİ 3.3V
BEYAZ 3.3V
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

danger link' Alıntı:
Anladığım kadarıyla siz cam motoruna giden elektrik beslemesinden , paralel olarak ledlere elektrik çekmişsiniz.Camın açılıp kapatılmasını sağlayan motor lede göre yüksek voltaja ihtiyaç duyduğundan led e birşey kalmıyor.Buna paralel bağlantı denir.Paralel bağlantıda akım çeken tüm birimler aynı değerde ürünler olmalıdır.Ledler renklerine göre farklı V değerleri ile çaşışır

MIZI 2 VOLT
KAVUNİÇİ 2 VOLT
SARI 2.1 VOLT
YEŞİL 2.2 VOLT
MAVİ 3.3V
BEYAZ 3.3V

Benimde merak ettiğim bir noktaydı, öğrenmiş oldum. Böyle teknik şekilde merak ettiklerimin cevabını gördüğümde acaip seviniyorum. +1 teşekkür benden bu açıklamaya. (:
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

danger link' Alıntı:
Anladığım kadarıyla siz cam motoruna giden elektrik beslemesinden , paralel olarak ledlere elektrik çekmişsiniz.Camın açılıp kapatılmasını sağlayan motor lede göre yüksek voltaja ihtiyaç duyduğundan led e birşey kalmıyor.Buna paralel bağlantı denir.Paralel bağlantıda akım çeken tüm birimler aynı değerde ürünler olmalıdır.Ledler renklerine göre farklı V değerleri ile çaşışır

MIZI 2 VOLT
KAVUNİÇİ 2 VOLT
SARI 2.1 VOLT
YEŞİL 2.2 VOLT
MAVİ 3.3V
BEYAZ 3.3V

teşekkür ederim. ama ben hala hangi kabloya bağlamam gerektiğini çözemedim
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

Araç üzerindeki kablo renkleri, üretim tarihlerine göre farklılık gösterebiliyor.Pek çok markada öyle olduğunu okudum.Hatta forumda buna benzer uygulama yapan arkadaşlar vardı , kablo renklerinin farklı olduğunu yazmışlardı.Benim bu uygulamada gördüğüm,  Lede direncin bağlandığı uç +  diğer uç - . Standart olarak koyu renkli kablo daima + olarak seçirilir, açık renkli kablo -  olarak belirlenir, ifade edilir.Böyle olduğunu varsayarsak araç üzerinde siyah kablo - diğer renkli mor kablo + Aşağıdaki fotografta siyah - mor renkli kablo + olmalı tabi uygulamayı yapan arkadaşımıza sormak gerek :)

[img=337x600]http://imageshack.com/a/img189/1589/8ems.jpg[/img]
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

danger link' Alıntı:
Araç üzerindeki kablo renkleri, üretim tarihlerine göre farklılık gösterebiliyor.Pek çok markada öyle olduğunu okudum.Hatta forumda buna benzer uygulama yapan arkadaşlar vardı , kablo renklerinin farklı olduğunu yazmışlardı.Benim bu uygulamada gördüğüm,  Lede direncin bağlandığı uç +  diğer uç - . Standart olarak koyu renkli kablo daima + olarak seçirilir, açık renkli kablo -  olarak belirlenir, ifade edilir.Böyle olduğunu varsayarsak araç üzerinde siyah kablo - diğer renkli mor kablo + Aşağıdaki fotografta siyah - mor renkli kablo + olmalı tabi uygulamayı yapan arkadaşımıza sormak gerek :)

[img=337x600]http://imageshack.com/a/img189/1589/8ems.jpg[/img]

Evet siyah koblo standart zaten hemen hemen tüm araçlarda. Diğerine gelince 45volta kadar akım ölçen cir çihazımız var onunla kontak açıp kapayıp her iki durumdada elektirik testi yaptık.Kapı koluna gelen aydınlatma elektiriğini bulup ona yandan leyim yaptık ve sorunsuz bir şekilde kapılar açılır açılmaz yanıyor ve kapılar kapanınca iç elektrik ile beraber kapanıyor.Her iki leddede 650om luk direnç vardır.Ledin ömrünü uzatıyor ve oraya gelen elektrik 12 volt benim takmış olduğum ledler ise 2volttur.
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

danger link' Alıntı:
Bu hafta sonu herkes aracı için iyi birşeyler yapmış görülen. :) Forumda hangi konu başlığına bakacağımı şaşırdım yahuu elinize sağlık çok güzel olmuş. Bursaya yolunuz düşer mi  ?  :) Dirençler Kaç OHM bu arada ? Renkleri fotograflardan seçemedim bilgi verir misini ?

Renleri pembe ama inanılmaz güzel kırmızı bir renk veriyor. Dirençler 650 ohm'dir.
 
Ynt: Astra j kapı kolu led uygulaması(ön kol)

firstemperor link' Alıntı:
teşekkür ederim. ama ben hala hangi kabloya bağlamam gerektiğini çözemedim

Kapı koluna gelen ışık kablosuna bağlaman gerekiyor.En kolay bulma yöntemi kontak kapattıktan hemen sonra açma ve kapamaya gelen ışık yaklaşık 2,5 dk. daha yanıyor bu sırada kapı kolunda sadece bu kabloda akım gözüküyor.
 
Geri
Üst