Astra J kasa debriyaj sertliği

ege621

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
74
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar, aracımın debriyajı anormal sert. 115 bin kilometrede ve bildiğim kadarıyla vites kutusu tarafında hiçbir bakımı yapılmadı. Ama yine de baskı/balata/debriyaj rulmanı eskimesi için erken bir kilometre. En az 20kg yükle basmam gerekiyor debriyaja. Bu arabalarda böyle midir yoksa bir sorun mu vardır? Eğer böyleyse arabamı satacağım. Çok teşekkür ederim.
 
Diğer markalara göre baya fark var. Debriyaj pedalı sert oluyor. Bence anormal durum yok. Çevrenizde başka Astra j aracı olan varsa bir deneyin en azından aracınızla karşılaştırırsınız.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Diğer markalara göre baya fark var. Debriyaj pedalı sert oluyor. Bence anormal durum yok. Çevrenizde başka Astra j aracı olan varsa bir deneyin en azından aracınızla karşılaştırırsınız.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Bunun bana garip gelmesinin sebebi şu. Astra çok yaygın bir araç. İnsanlar bu sertliği bile bile manuel astra almaz diye düşünüyorum. focus, guilietta, clio gibi modeller de yaygın fakat debriyajları astranın 5 katı daha hafif. Çevremdeki herkesin de "bu ne lan ölüm gibi debriyaj bunu nasıl sürüyorsun" demesiyle bir sorun olduğunu düşünmüştüm.
 
Ben Honda Civic ten geçince baya yadırgamıştım. Sonrasında alışmıştım. Astra j de hoşuma gitmeyen birde direksiyon simidi var. Kamyon direksiyonu gibi. Ama farklı markaya bakınca onlarda da farklı sorunlar var. Bence aracınızın keyfini çıkarın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben Honda Civic ten geçince baya yadırgamıştım. Sonrasında alışmıştım. Astra j de hoşuma gitmeyen birde direksiyon simidi var. Kamyon direksiyonu gibi. Ama farklı markaya bakınca onlarda da farklı sorunlar var. Bence aracınızın keyfini çıkarın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Evet o konuda haklısınız. Genel olarak denk fiyatlarındaki rakiplerine göre çok dolu ve güzel bir araba bence. Her yönünü sevdim de bu debriyaj işi kafamı kurcalıyor.
 
Toyota Avensis vardı babamda 2005 model debriyajı yumuşacıktı güzeldi. Kullandığım en yumuşak debriyajdı diyebilirim. Benim Astra J'min ki biraz sert ama Golf 7 'den çok farklı değil daha yeni kullandım. Botlarla kullanmak kışın daha kolay :) Golf 7 debriyajı bir tık daha yumuşaktı Astradan. Biraz ağır ayakkabılarla pek sorun olmuyor. Benim aracım henüz 57bin km de. Başka birçok araç kullandım Megane 2 dizelinin debriyajı fena sertti trafikte kullanılamayacak derece. O araba da 90 bin üzerindeydi. Astra'larda debriyaj setini değiştirirken Sachs markanın Luk'tan daha hafif ve güzel olduğunu duydum.
Bir arkadaşımda Astra H kasa kullanıyor, debriyaj setini yeni değiştirdi, orijinal GM kullanılmış ve pamuk gibi olmuş. Baskı balatayı sonuna kadar kullanmıştı o ve çok sertleşmişti tabi. Araç devir alıyor bağırıyor ama gitmiyor diyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ege621
Toyota Avensis vardı babamda 2005 model debriyajı yumuşacıktı güzeldi. Kullandığım en yumuşak debriyajdı diyebilirim. Benim Astra J'min ki biraz sert ama Golf 7 'den çok farklı değil daha yeni kullandım. Botlarla kullanmak kışın daha kolay :) Golf 7 debriyajı bir tık daha yumuşaktı Astradan. Biraz ağır ayakkabılarla pek sorun olmuyor. Benim aracım henüz 57bin km de. Başka birçok araç kullandım Megane 2 dizelinin debriyajı fena sertti trafikte kullanılamayacak derece. O araba da 90 bin üzerindeydi. Astra'larda debriyaj setini değiştirirken Sachs markanın Luk'tan daha hafif ve güzel olduğunu duydum.
Bir arkadaşımda Astra H kasa kullanıyor, debriyaj setini yeni değiştirdi, orijinal GM kullanılmış ve pamuk gibi olmuş. Baskı balatayı sonuna kadar kullanmıştı o ve çok sertleşmişti tabi. Araç devir alıyor bağırıyor ama gitmiyor diyordu.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Peki sizce baskı balataı değiştirmişken volant ı da değiştireyim mi? Set halinde satılanları var ama 3500 lir civarında. volant almayıp sadece bilya ve baskı balata alınca 1400 lira civarına denk geliyor.
 
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Peki sizce baskı balataı değiştirmişken volant ı da değiştireyim mi? Set halinde satılanları var ama 3500 lir civarında. volant almayıp sadece bilya ve baskı balata alınca 1400 lira civarına denk geliyor.
Evet volant ile birlikte değişmesi iyi olur. 100bin lerden sonra volant sorun çıkarabilir çünkü kafanız rahat olsun. İşçiliği zor ve pahalı olduğu için tek seferde imkan varsa işi bitirmek iyi olur. Parçaları kendiniz alıp iyi bir yerde yaptırırsanız daha uyguna gelebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ege621
Evet volant ile birlikte değişmesi iyi olur. 100bin lerden sonra volant sorun çıkarabilir çünkü kafanız rahat olsun. İşçiliği zor ve pahalı olduğu için tek seferde imkan varsa işi bitirmek iyi olur. Parçaları kendiniz alıp iyi bir yerde yaptırırsanız daha uyguna gelebilir.
Tamamdır. Çok teşekkür ederim. Peki 116 bin kilometrede debriyajın böyle sertleşmesi normal midir baskı balata rulman ömrü açısından? İlk alındığı günden beri böyle değildir diye düşünüyorum. Tedirgin olduğum konu, bu parçaları değiştirince debriyajın yumuşamayacak olması korkusu.
 
Sizin debriyajın sertliğini tam olarak bilemiyoruz ama pamuk gibi olacak diye beklemeyin...Bir kaç farklı model araç kullandım çoğu ile aynı derecede oluyor sertliği...Yani standart bir sertlik mevcut...Sertlik haricinde debriyajın bittiğini gösteren başka olaylar yokmu?Mesela çok yukarıda kavraması,kalkışta titreme,çekişte düşüş(gaz verirsin araç bağırır ama gitmez),vitesin zor geçmesi,yokuş kalkarken bazen koku gelmesi vs gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: ege621
Geri
Üst