Ynt: Astra J Manuel 6 ileri araçlarda şanzıman sorunu varmı ?
Ben şahsen hiçbir sorun yaşamadım inşallah yaşamamda diyorum. Genele bakarsanız sorunsuz olduğunu görürsünüz. Arada bir iki aracın dişlisi kırılmış bu sorun değildir. Eğer sattığı araçların genelinde şanzuman dişli kırılması yaşanıyorsa o zaman bak bu şanzumanlar sorunlu diyebilirsiniz. Tıpkı Mercedes in ilk 7G Tronic şanzumanında olduğu gibi. Dikkat edin o bir Mercedes şanzumanı idi. Bunlar için de garanti prosedürü denilen bir durum var en nihayetinde. Motor konusuna gelince sadece gülüyorum. Saçmalayanlar opel olarak opel motoru olarak karalama peşinde ama bu motor GM in. Yani Z06 ZR1 LS serisi gibi motorlara imza atmış General Motor un malı. Benim kişisel tahminim Astra J ortalığı yani kendi segmentini biraz karıştırdı. Görüntü olarak, donanım olarak, fiyat olarak rakiplerini bunalttı. Şimdi bazı kıskançlık durumları da oluştu. Bunu bariz görüyorum ben çevremde. Ford olsun VW olsun sahiplerinde hep bir içten içe imrenme kıskanma durumu var. Çünkü bu segmentte bu kadar çok seçenek, lezzet sunan araç yok. Bir AFL sistemi premium sınıfların opsiyon listesinde karşınıza çıkabiliyor ancak. 95, 115 140 180 ve yakında gelecek 280 lik motorlar ile neredeyse rakipsiz. Bu segmentte bu kadar az yakan bir dizel araç yok. Ben bunları astra m olduğu için söylemiyorum. Astra böyle olduğu için Astra m var. Şanzuman sorunu varmış; bu tamamen dsg de sorun yaşayanların gönlünü rahatlatmak için ortaya çıkan bir fasarya. Verdiğiniz linklerdeki yorumlar havada, hiçbir somut, mantıksal, tekniksel geçerliliği olmayan yorumlar. Neye göre söylenmiş, hangi kıstasa göre o kanılara varılmış; bomboş bir balon. Neymiş devir sonlarında kesici yapmış. Böyle bir şey olabilir mi? Bu söylem dikkate alınabilir mi? Baktığınızda herkesin Astra sı var. Bu, var demekle, sorun yaşadım demekle olmaz. En ücra kenar forumlarda konuşan sahipler en azından koskoca bizim forumu da bulur derdini dile getirir. Ama gerçekten o sorunları yaşamışsa.