Astra J Otomatik Şanzıman Kalibrasyonu

Bizim şanzımanlar kalibrasyon gerekmiyor
hocam vakumlu makine ile yada alttan tapayı açıp değiştirmedede gerek yok dimi extra bir işlem yapmaya ona göre gideceğim bulduğum yere. yoksa sorun yaşayabilirim makinenin olduğu garaj opel konusunda uzman değil
 
Şanzımanın vites geçişlerinde problem varsa kalibrasyonu yapılıyor aslında mdi cihazı ile. Şanzımanı, bir sebeple tamir görmüş ya da değiştirilmiş araçlarda ihtiyaç halinde yapılan bir işlem. Zamanında bir kaç tane böyle kalibrasyon yapılan araç gördüm oradan bilerek söylüyorum, yağ değişimi sonrası kalibrasyon şart mıdır emin değilim ancak şanzıman tipi ne olursa olsun onun da yağının düzenli değiştirilmesi gerektiğini de şiddetle belirtmek istiyorum.
 
hocam vakumlu makine ile yada alttan tapayı açıp değiştirmedede gerek yok dimi extra bir işlem yapmaya ona göre gideceğim bulduğum yere. yoksa sorun yaşayabilirim makinenin olduğu garaj opel konusunda uzman değil
Yağ değişiminde gerekmiyor. Arkadaşın dediğini gibi bir işlem olursa zaten onu yaparlar.
 
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, ben aracı alalı 3-4 ay kadar oldu son serviste şanzıman yağı değişmiş ama içindeki yağın ne olduğunu bilmediğim için değiştirmek istiyorum. bir videoda izlemiştim usta otomatik makineyi tavsiye etmiyoruz opeldeki filtre sistemi küçük olduğu için selenoid valflarında sorun çıkarabiliyor diyordu. onun için 2. defa yağ değişimini tavsiye ediyoruz diyordu. makineye kullandıkları araçlar bmw mersedes gibi araçlarda kullanılıyor diyordu. benim araçta 3 ay önce değiştiğini düşünürsek şimdi ben değiştirdikten sonra tekrar bir değişim yapmalı mıyım ona karar veremedim :)
 
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, ben aracı alalı 3-4 ay kadar oldu son serviste şanzıman yağı değişmiş ama içindeki yağın ne olduğunu bilmediğim için değiştirmek istiyorum. bir videoda izlemiştim usta otomatik makineyi tavsiye etmiyoruz opeldeki filtre sistemi küçük olduğu için selenoid valflarında sorun çıkarabiliyor diyordu. onun için 2. defa yağ değişimini tavsiye ediyoruz diyordu. makineye kullandıkları araçlar bmw mersedes gibi araçlarda kullanılıyor diyordu. benim araçta 3 ay önce değiştiğini düşünürsek şimdi ben değiştirdikten sonra tekrar bir değişim yapmalı mıyım ona karar veremedim :)
Makineyle değişim yap üzerine mutlak kalibre ettir şanzuman eski halinden iyi olur şimdi el ile değişimde 4 litre yağ çıkar gerisi içerisinde kalır sen eklersin 4 litre ne oldu yağ kötü oldu tekrar değiştin yağ yine temizlenmesi makine 10 11 litre yağ alır içerisinden vakumla hepsini çeker ve sıfır yağ koyar konvektör arızası oluşmaz bu işlemi sana o şekilde söyleyen ustayı da ne biliyim en azından hiç yağ değişmez diyenler den iyi makine zaten o şanzuman için yapılmış özel o şanzuman için makine de apart var boşuna değil sen makine ile yaptır kalibre ettir kafan rahat etsin 60 bin km bin
 
Makineyle değişim yap üzerine mutlak kalibre ettir şanzuman eski halinden iyi olur şimdi el ile değişimde 4 litre yağ çıkar gerisi içerisinde kalır sen eklersin 4 litre ne oldu yağ kötü oldu tekrar değiştin yağ yine temizlenmesi makine 10 11 litre yağ alır içerisinden vakumla hepsini çeker ve sıfır yağ koyar konvektör arızası oluşmaz bu işlemi sana o şekilde söyleyen ustayı da ne biliyim en azından hiç yağ değişmez diyenler den iyi makine zaten o şanzuman için yapılmış özel o şanzuman için makine de apart var boşuna değil sen makine ile yaptır kalibre ettir kafan rahat etsin 60 bin km bin
kalibrasyon bilgisayara bağlayarak mı yapılıyor teknik detay hakkında bilginiz var mı?
 
kalibrasyon bilgisayara bağlayarak mı yapılıyor teknik detay hakkında bilginiz var mı?
Mdi cihazı opcom tech 2 bunlarda yapılır buda yazılım bayide olur verirsiniz bayi halleder sağ sol tamirci yaparım der uğraşmayın direk bayiye gidip yağınızı alıp değiştirip kalibre ettirin tamadır vuruntu varsa geçer kalibre den sonra
 
Mdi cihazı opcom tech 2 bunlarda yapılır buda yazılım bayide olur verirsiniz bayi halleder sağ sol tamirci yaparım der uğraşmayın direk bayiye gidip yağınızı alıp değiştirip kalibre ettirin tamadır vuruntu varsa geçer kalibre den sonra
Anladım hocam ama benim en büyük sıkıntım bulunduğum yerdeki yetkili serviste vakumlu makina yok klasik yöntemle değiştirmeyi önerdi hatta istemediler bile. Ama ben içime sinmesi için vakumlu makine ile değişimin yapılmasını istiyorum. Bir yer buldum motul evo makina var ama Astra j değişimi hiç yapmamışlar araca uyumlu olup olmadığını bile bilmiyorlar müsait bir zamanda gelin bakalım dediler ikilemde kaldım açıkçası. Motul evo ile yağı değiştirip. Sorun yaşarsam serviste adaptasyon mu yaptırayım. Yani şuanda kafamı kurcalayan şey şu adaptasyon konusu. Bu arada araçta vites geçişlerinde falan bir sorun yok gayet normal araç 116 binde zaten 2 bin km önce yağ değişmiş ama içindeki yağ muhtemelen Japon araçlarda kullanılan standart bir atf.
 
Geri
Üst