Astra j sedan 1.4 turbo performansı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ersin_35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Düz yolda atmosferik corolla da zaten 3 viteste rahat sollama yapıyordu. Ama derin virajlı dağ yollarında çok bayılıyordu ve toplamak için vites düşürüp 4000 devire kadar çıkmam gerekiyordu. 1.4 turbo da bu karakterdeyse pek fark olmaz diye düşünüyorum.
1850 devirde iken sollama yapmak mumkun oluyor.corollada hangi devirde iken sollamaya kalkisabiliyorsunuz?
 
Opel o kadar atmosferik motoruda yığılmaz 2500 devirde vites atma atmosferikte sollama yaparken 2500 de bas yuruyor ama turbo kadar gitmez 3000 de zaten motor devrinde gücü 2500 civarı vermeye başlıyor opel atmosferikler turbo lular zaten turbonun gücüyle devreye girince gidiyor bir araç yakıyorsa kalitelidir bence
 
  • Beğen
Tepkiler: 06ali ve M.Gürhan
1850 devirde iken sollama yapmak mumkun oluyor.corollada hangi devirde iken sollamaya kalkisabiliyorsunuz?
Şöyle anlatayım 6. Vites 80-90km gidiyorum önümde araç var eğer sollama mesafesi kısaysa 6 dan 4 e çekip tam gaz yapıyordum. Tabi devir 3000 den başlayıp 4000 lere kadar gidiyordu. Ama asıl sorunlardan biri duble yolda oluyordu. Araç 110 km ile gidiyor. Bir tepeye girdiğimde eğer önceden vitesi 5 e çekip deviri 3000 üstüne çıkarmazsam. O tepede 5. Vites bile kurtarmayıp 4 e çekiyordum. Hatta 3. Vitese.
 
Lpgsiz ise düşürmezsin rampada biz antepdeyiz şehirler arası yolda burada nur dağı rampası var uzunca bir duble yol köprü hız sabitleme açık araç ta 5 kişi 3000 devir 5 vites yokuş uzun girişte vites düşürmeden çıkıyor benzinli lpg yoktu o zaman hızım 100 110 gazlarsam gidiyor da ve 1.6 lpg varsa boğulabiliyor afr ayarında ne kadar olursa olsun araç çünkü benzinde o an ortam basıncına hava koşuluna göre benzin ayarı yapabiliyor ama lpgde verdiğiniz ayar neyse odur ayarlamaya çalışıyor araç ama lpg oktan yüksek verimsiz
 
Opel de sadece astra kasalarda düz turbosuz 1.4 ler çekmiyor corsa da yine iyi gazladıkca yüklüyse nazlanıyor
 
Kendi aracımda da aynı motor var. 4 yıldır kullanırım. 100 bin km den fazla yol yaptım bu sürede. Ne sollamiyorum dedi ne çıkmıyorum dedi. Otomatik olduğu için şu vites bu vites diyemem ama hiç üzmedi.
 
Lpg iyi bir ustaysa benzinden farkı olmaz bunu deneyimledim. Yeter ki motor iyi olsun. Performanslı olsun. Şu an çok kararsızlık yaşıyorum. Sıfır 1.4 turbo mu 2. El 1.6 cdti mi?
 
Kendi aracımda da aynı motor var. 4 yıldır kullanırım. 100 bin km den fazla yol yaptım bu sürede. Ne sollamiyorum dedi ne çıkmıyorum dedi. Otomatik olduğu için şu vites bu vites diyemem ama hiç üzmedi.
Corolla da da ben çıkmıyorum veya sollamıyorum demezdi ama bunu hangi devir bandında rahat yaptığı sürüş konforu açısından çok önemli. Yüksek devirlere çıktıktan sonra dediğim gibi atmosferikte yürüyor. Ama amaç 2000-3000 devirde yürümek. Bunu eski megane 2 dizel aracımda çok rahat yapıyordum. Ki o araç 85 bg di. O gibi gitsin yeter artar
 
Corolla 2016 1.6 manuel :
132 hp
160Nm
1240kg

Astra 2016 1.4 t manuel :
140 hp
200Nm
1495kg

Hiç 1.4 t astra kullanmadığımı belirterek, yukarıdaki veriler ışığında iki aracın ani hızlanma performanslarının aynı olmayacağı hatta kıyaslanamayacağı kanaatindeyim.

Corolla'yı şehir içi deneme fırsatım olmuştu. O zamanki kullandığım araç olan 1.6 atmosferik 115hp astra j ile kıyasladığımda hafifliği ve beygir yüksekliği sebebiyle corolla hızlanmalarda daha performanslı gelmişti. Fakat kullandığım 1.6 115hp astra j ve içinde seyahat ettiğim 1.6 corollada rampalarda yüksek devir sesi duyduğumu ve sürekli vites küçültme zorunluluğu oluştuğunu iyi biliyorum.

@M.Gürhan arkadaşımızın bahsettiği bayılmanın tek sebebi astra j'nin ağırlığı olabilir. Ağırlık dezavantajını bayılma olarak değil ama yeteri kadar hızlanamama olarak 1.6 dizel 136hp astra j'de yaşıyorum.

Turbo benzinli tecrübem 1.2 tsi polo ile sınırlı. 1139kg'lık 90hp 160Nm polo'nun rampalarda 1450kg'lık 1.6 dizel 136hp astra j'den çok geri kalır yanı yok. Yaptığım kıyaslama ile 1.4 turbo astra j için net konuşamam belki ama atmosferik motorlu herhangi bir aracı aratmayacağını söyleyebilirim.

Megane 2 dizel 85hp 20bin km kadar kullandım ama heryeri plastik ve 1150kg'lik kuş gibi hafif bir arabaydı ve o motor aracı uçuruyordu.🙂

En iyi fikri 1.4t astra j'yi test ederek edinebilirsiniz.

1.6 cdti 136hp'nin rampa performansından da aşağı mesajda bahsetmiştim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mtunc
Ömer bey deneyimleriniz bazı ipuçları veriyor. Corolla 1.6 ekonomi odaklı bir makineydi. Karakteri gereği alt devirlerde yumuşak gitmeyi severdi ama ta ki rampaya kadar. Rampada da aynı yumuşaklık yerini gürültülü bir hale bırakırdı. Kimi bu gürültüyü sever ama ben bunu konforsuz buluyorum. Kâğıt üstünde 1.4 t astra ağır olsada torku geniş devirlerde verdiği için en azından makul hız ve yüksek vites ile gitmeli. Gerçekten kaç gündür ne yapsam diye düşünüyorum. Test yapmayınca olmayacak. Gidip bir astra 1.4 t kiralayacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Geri
Üst