Astra J Su eksiltmesi

BN7150

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2008
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Değerli arkadaşlar merhaba, 2010 Model 1.6 Astra J aracım var. Bundan 1-2 ay kadar önce, soğutma suyuna yağ karıştığını farkettim. Nedenini biraz araştırınca yağ soğutucu contaları ile ilgili olabileceğini öğrendim. Ustamız soğutucu conta kısımlarını sanıyorum sıvı conta ile kapattı. Ancak araç bu sefer hem günde 1 litre su eksiltmeye başladı, hem de soğutucu'dan yağ kaçırmaya başladı. Sonra orjinal conta siparişi verdik ve contaları değiştirdik. Bununla birlikte termostat arıza verdi, onu da değiştirdik.

Yağ kaçağını kestik, fakat su eksiltme sorunu devam ediyor. Şunu belirteyim, su motor yağına karışmıyor.

Bu arada su deposunun müşürü arızalıydı, depo ile birlikte değiştirdik. Onu değiştirmeden önce su deposunun kapağını da değiştirmiştik.

Araç ortalama 100 Km de bir, 1 litreden daha fazla su eksiltiyor. Bazen o kadar eksiltmiyor, bazen neredeyse hiç eksiltmiyor. Hararet göstergesi zaten 90 da sabit kalıyor. Ve hararet yapma gibi bir durum olmadı bugüne kadar.

Artık bu durumdan çok sıkıldım. Silindir kapak contasından olabileceğini düşünerek conta siparişi verdim. Hafta sonuna onu değişeceğiz artık.

Başına bu tür bir durum gelen var mı? Bu su kaçağı nereden olabilir? Borulara filan baktım herhangi bir kaçak görünmüyor. Bilgisi olan arkadaşlar bu sorunla ilgili olabilecek tüm alternatifleri yazabilirlerse kapağı sökmeden önce o alternatiflere de bakalım.

Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
 
Son düzenleme:
Şimdi öncelikle mutlaka su devir daim pompasına bakın sonrada tüm hortumları kontrol edin,hatta ahtapot hortumlarını motoru açmadan önce emin olun sonra contaua dönün,şunuda belirtmek isterim her işinizde silikona sarılmayın conta fazla tutmadığı gibi mide bulandırcı görüntü oluşturuyor yetmedi Biz su kafalı mühendislerin bir otomobil firmasında conta yerine sivi conta ile işi ucuza mal etmelerinin nelere mal olduğunu bilen kişiyim hele turbo motorlarda.
 
Yağ soğutucu sorunu 1.6 motorlarda yaşanabiliyor. Devirdaim pompası ve sistemde kaçak yoksa, yağ soğutucuyu tekrar gözden geçirmek gerekir.

Ayrıca ben emin olmak için motor yağını da değiştirirdim. YAğ soğutucudaki geçişleri bilmiyorum ama suyun da motor yağına karışma ihtimaline karşı, yağ soğutucu arızası yaşadığımda motor yağını da değişmiştim.
 
Yağ soğutucusunu incelemek gerek. Genleşme kabının kapağını tekrar değiştirin.
 
Öncelikle hepinize teşekkürler. Şimdi genleşme kabı dediğiniz sanırım suyu koyduğumuz müşürün de bulunduğu kap oluyor. Bunun kapağından şüpheliyim açıkçası, bu kapaktan hava alınca tahliye kısmından su atma olasılığı varmış. Ancak tahliye çıkışına kuru bez filan koydum, su azalsa bile bez ıslanmadı hiç. Yani sanırım bununla ilgili değil, ama kapaktan şüpheliyim doğrusu. Orjinal kapağım sona gelince çıt diye kapanırken bunda o çıt sesi yok gibi.

Devirdaim pompasında kaçak olup olmadığını nasıl anlayabiliriz acaba? Sökülmesi mi gerekiyor? Bir de bu basınç testini yaptırsam bir sonuç alabilir miyim?

Yağ soğutucusunun arızasını nasıl anlayabiliriz acaba değiştirmeden? Contalarını filan değiştirdik ama kendisini değiştirmedik.

Tekrar teşekkür ediyorum.
 
egzozstan su atma varmı ?
yağa su karışmıyorsa bir yerde ya kaçak var ya da genleşme kabından buhar olup gidiyor...
 
Egzosdan su atma benim aracimda bazen oluyo , bu bi sorun olustururmu acaba ?
 
Öncelikle bakın aracınızda motor sıcak iken antifriz kokusu alıyormusnuz? bilmiyorum kokusunu biliyormusunuz nasıl olduğunu? ve kesinlikle kaçağı,biryerden kaçırıyordur bulun olmadı basınç testine sokun conta sökmeden önce bunun için servislerde aletleri var hatta Co2 testine buna göre contamı belli olur.Arkadaşın dediği conta yakıt odası(silindire akarsa) bunu egsozdan dışarı atar ama bu havalarda bu normal kondens suyu olma ihtimali büyük.Zaten conta olsa genede bakın motor ısındıkca duman azalmaz tam tersine arkanız dumana boğulur
 
Merhaba, aracınızın egsızdan su atması belirli koşullar altında normaldir hatta motorunuzun sağlıklı olduğuna işaret eder, demek ki katalitik konvertörünüz sağlıklı. Vazifesi zaten su üretmek, buhar üretmek daha doğrusu. Motor yağınız suya karışmıyor merak etmeyin. Karışsaydı su sim siyah olurdu, dolayısıyla conta falan da yakmadınız. Suya karışan yağı kesmişsiniz o iyi olmuş ancak su eksiltmeyi kesememişsiniz. Direk genleşme kabı diyordum ki değiştirdiğinizi belirtmişsiniz. Orijinal ürünse aracınızı hemen basınç testine sokun işini bilen bir yetkili serviste. Kaçak varsa çıkar zaten, eğer yoksa genleşme kabı dışında bir yer olması imkansız gibi... Kabı tekrer değiştirin orijinal üründe şaşmayın derim. Geçmiş olsun.
 
Geri
Üst