- Konuyu Başlatan
- #31
Ankarada zavoli lpg ye bakan ustalarda sanırım çok iş yok. Prins atiker falan olsa iyi yerler var da.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Dediğin vana açık düzensiz oluyor ya regülatör arızasıdır yada gaz enjektör arızasıdır otomatik adaptosyan yap diyip bu arada far teyp kapı ne varsa kapalı olmalı atiker için basınç 1.05 veyahut 1.10 idaeldir bunu ayarlayıp otomatik adaptasyonu açım sıfırlayıp ve otomatik adaptasyonu kapatmayıp biraz kullan gel kapatalim dese net olur araç yakıtı ayarlar tekleme yapar çok ayardan sonra adaptasyon kapanır ltft stft değerlerine bakılır bir nevi afr ayarı eski ayarda nozul büyük olduğu ayarda araç boğulur gitmez tekler stop eder patır patır gaz çokluğuna düşerAbi ustayı izledim. Enjektörün nozullarını delip taktıktan sonra map reset dedi. Sonra otomatik kalibrasyona girip gaz pedalını 3000 devirde tuttu. Bilgisayar da kalibrasyonu bitirince usta bıraktı pedalı. Tamam ayar halloldu dedi. Benzinde tekleme stop etme sıkıntısı yok. Hatta bir sey daha farkettim.vana açıkken benzinde sürdüğümde daha düzensiz ve titreşimli çalışıyor araç. Vana kapalı iken benzinde sürdüğümde daha stabil ve sessiz. Bunu da söyledim ustaya. O zaman senin regülatörün bozuk dedi kontrol etti bir sorun yok dedi.
Kaan üstadım söylüyorsa çözüm olacağını düşünüyorum kesinlikle, onun tavsiyeleri sayeyince araç beynini değişip yüklü miktarda para vermekten kurduldum.Tamam üstad. Dediklerinizi not aldım
Üstad bunu anlatacağım ustayla tanışamadım henüz. Ankarada 3 yer var sanırım. Üçü de pc den bakıp sorun yok diyor. Ne tesisatı ne parçaları kontrol eden var. Baska yerlere götürüyorum onlar da biz zavoli den anlamayız deyip bakmıyorlar. Sizin dediğinizden anladığım lpg ayarlarını sıfırlayacak, otomatik adaptasyonu açacak, sonra ben biraz kullanıp gelecem, usta tekrardan otomatik adaptasyonu kapatacak ve o şekilde ayar hallolmuş olacak. Değil mi üstad?Dediğin vana açık düzensiz oluyor ya regülatör arızasıdır yada gaz enjektör arızasıdır otomatik adaptosyan yap diyip bu arada far teyp kapı ne varsa kapalı olmalı atiker için basınç 1.05 veyahut 1.10 idaeldir bunu ayarlayıp otomatik adaptasyonu açım sıfırlayıp ve otomatik adaptasyonu kapatmayıp biraz kullan gel kapatalim dese net olur araç yakıtı ayarlar tekleme yapar çok ayardan sonra adaptasyon kapanır ltft stft değerlerine bakılır bir nevi afr ayarı eski ayarda nozul büyük olduğu ayarda araç boğulur gitmez tekler stop eder patır patır gaz çokluğuna düşer
İnşallah hocam buradaki önerilerin işe yarayacağını biliyorum ama bazı ustalar dediğim dedik kafasında dinlemiyor sizi. Normal bir sıkıntı olsa usta çok da lpg ye de herkes bakmıyorKaan üstadım söylüyorsa çözüm olacağını düşünüyorum kesinlikle, onun tavsiyeleri sayeyince araç beynini değişip yüklü miktarda para vermekten kurduldum.
Valla hocam bir çok yere gittim. Biz anlamayız şuraya git dedikleri her yere gittim. Ama ustaların sorunu anlama yöntemi yanlış bence. Pc ye bağlıyor değerler normal sorun yok deyip gönderiyor. Arabanın durmuş hali ile trafikteki hali aynı olur mu. Ben de onu anlamıyorumSiz ankarada sağlam bir lpg ustası bulun. İşini iyi yapan nozulu matkapla delmeyen falan. O sizin işinizi çözer. Netten araştırın kimlerin işinin ehli olduğu yazar. 20bin km dir atiker kullanıyorum tık demedi Allah a şükür. Sizin kitiniz daha üstün olmasına rağmen bu sorunları yaşamamanız lazım. Gerçekten ustalık önemli.
Üstad bu dediğiniz valla aklıma geldi. Çünkü bazen şunu farkediyorum. Benim araçta ayağım frende ışıkta bekliyorken titreme mevcut. Lpgde de mesela ışıklara yaklaşıp fren yaparken o titremenin başladığını hissetmekle birlikte tekleme de başlıyor. Ben ondan olmayabilir diye üstünde durmadım ama siz şimdi deyince demek ki ondan da olabilirEnjektorlerin arizali olabilir yada kanister valfin kaciriyor olabilir. kanisterin arizali ve havalarin sicak olmasi sebebiyle benzin depondaki buharlasma fazla ise lpg de yakit haritani bozuyordur. Benzinde yapmamasinin nedeni aracin kendi beyni yakiti kendi ayarliyor. Ama lpg beyni onceden atilmis ayarlar ile sistemi calistiriyor. Siz lpg enjektorlerinde kacak varmi bi baktirin. Birde kanister valfini kontrol ettirin
Aynen öyle olucak üstadÜstad bunu anlatacağım ustayla tanışamadım henüz. Ankarada 3 yer var sanırım. Üçü de pc den bakıp sorun yok diyor. Ne tesisatı ne parçaları kontrol eden var. Baska yerlere götürüyorum onlar da biz zavoli den anlamayız deyip bakmıyorlar. Sizin dediğinizden anladığım lpg ayarlarını sıfırlayacak, otomatik adaptasyonu açacak, sonra ben biraz kullanıp gelecem, usta tekrardan otomatik adaptasyonu kapatacak ve o şekilde ayar hallolmuş olacak. Değil mi üstad?