Astra j tekleme ve stabilitrak uyarısı

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Merhaba, aracım 2011 astra j 1.4t, 5 bin km önce brc seq32 turbo kit takıldı. araçta son zamanlarda bazen bir anda gazda tekleme, ekranda stabilitrak uyarısı, aydınlatmalarda da zayıflama ,pırpır ederek kesik kesik çalışma meydana geliyor. aracı durdurup, rolantide gaz vermeye çalışıyorum, akıcı bir gaz yeme olmuyor, öksürür gibi tıkanarak tekleyerek gaz yiyor, stop etmeden benzine alıyorum, teklemese de zor gaz yiyor. Tamamen stop edip bir süre bekledikten sora çalıştırıyorum, perfomanslı kullanıyorum, teklemiyor, her zaman/sürekli yaptığı bir şey değil yani.

Aracı serviste bilgisayara bağlattığımda P0171 fakir karışım, B1517 ve B1325 voltaj dengesizliği kodları vermiş. LPG servisinde ve elm327 ile kontrol ettiğimizde ltft +3.8 görünüyor, teklemeye sebep olabilecek ciddiyette bir karışım oranı hatası olmadığını söyledi usta, enjektörler garantiye gitti geldi, hiçbir sıkıntı yok dediler enjektörde.

Yine serviste araç çalışmazken akü 12 volt, çalışırken 13.5 civarı değerler veriyor, her devirde sabit kalıyor 13.5, gezme yok, konjektörler işini yapıyor dedi.

Sıfır Hella bobin ve bosch iridyumlu buji taktık durum yine aynı. Sürekli yapmıyor, bazen yapıyor, usta V kayışının gergisini artırdı gönderdi bir süre daha test et dedi.

Şimdi öğrenmek istediğim nokta ; araç teklediği için şarj sistemi de düzensizleşti ve arıza kodu bıraktı, yoksa şarj dinamosu saçmaladı, bobin-ateşleme sistemi yeterli enerjiyi çekemedi ve tekledi ?


7y5qdl.jpg
 
Araç +3.8 fakirde kalmış çok düşük bir değer evet ama aracınız turbolu zenginleştirmeliydi ne olur olsun ustanız.
Araç rölantide çalışırken 13.5 düşük geldi bana.çalışmazken 12 volt da düşük.şarj dinamosunu düzgün bir şekilde ölçsünler.araç1500 devirde iken 14 volt şarjı görmen gerek.kritik sınır bu yoksa dinamo hatalıdır.(far klima vs kapalı konumda).
Akünüz şarj durumu da iyi değil düşük baya.boşta iken 12.70 volt yeni akülerin değeridir sizin ki de olsun 12.40.ama 12 volt düşük


Sony Z5 ile gönderildi
 
şarj voltajına aküden bakın. elm cihazında 0.4 civarı eksik görüyorum ben kendi aracımda voltajı.
ayrıca ltft +3 civarı normal denebilir fakat turbo basıncı yükseldiğinde yeteri kadar lpg veremiyorsa sistem fakirde kalıyor olabilir.
turbo araçta lpg basıncı bir miktar fazla olmalı ki bazıları bunu es geçiyor.
ateşleme kesmesi voltaj düşük diye yapmaz bildiğim kadarıyla çünkü beyin voltaja göre ateşlemeyle ilgili düzeltmeler yapıyor.
 
uğur bey serviste ustalar hiçbir şey demediler mi?
 
Hocam ustalar en üstteki fakir karışımı görüp, tüpten diyip başından atıyorlar. tüpçüye gidiyorum, değerlere beraber bakıyoruz, yol ayarı ve rolantide ltft değerlerim olması gerektiği gibi -5 ile +5 aralığında , genelde 2,3 / 3,8 aralığında geziniyor. tüpçü de şarjdan ya da bir kısa devreden dolayı aracın elektriksel anlamda enerji düşüşü yaşayabileceğini , teklemenin bundan olabileceğini söyledi, hatta enjektörleri söküp brc genel merkeze gönderdi, hatasız denilip geri geldi, ilk bikaç gün sorun yapmadı, sonra bir sabah ansızın düz yolda teklemeler oluştu.

servise götürdüm şarjı ölçtürdüm, aküden direk bağlantı aldıla voltmetre ile, rolanti ve gazda farketmeksizin 13,5-13,8 civarı gösteriyor.

V kayışının gergi yayı kısmıyla tornavida ile oynadı biraz, sonra gönderdi, yakıtı da shell'den fulledim, 2 gündür bir sorun yapmıyor. bir anda tekrarlayacak gibi hissediyorum o sebeple tedirginim. net bir teşhis konulsa da bak şundan olur deseler ve çözseler masrafı ne ise çekerim, ama böyle ne olduğu belirsiz, ustaların da anlayamadığı saçma hatalar yaşayınca araçtan da soğuyor insan.
 
alternatörün artı kutbunun cıvatasını söktürüp tel fırça ile fırçalasınlar tekrar taksınlar alternatör deki sıkıntı çözülür.
 
Hocam ustalar en üstteki fakir karışımı görüp, tüpten diyip başından atıyorlar. tüpçüye gidiyorum, değerlere beraber bakıyoruz, yol ayarı ve rolantide ltft değerlerim olması gerektiği gibi -5 ile +5 aralığında , genelde 2,3 / 3,8 aralığında geziniyor. tüpçü de şarjdan ya da bir kısa devreden dolayı aracın elektriksel anlamda enerji düşüşü yaşayabileceğini , teklemenin bundan olabileceğini söyledi, hatta enjektörleri söküp brc genel merkeze gönderdi, hatasız denilip geri geldi, ilk bikaç gün sorun yapmadı, sonra bir sabah ansızın düz yolda teklemeler oluştu.

servise götürdüm şarjı ölçtürdüm, aküden direk bağlantı aldıla voltmetre ile, rolanti ve gazda farketmeksizin 13,5-13,8 civarı gösteriyor.

V kayışının gergi yayı kısmıyla tornavida ile oynadı biraz, sonra gönderdi, yakıtı da shell'den fulledim, 2 gündür bir sorun yapmıyor. bir anda tekrarlayacak gibi hissediyorum o sebeple tedirginim. net bir teşhis konulsa da bak şundan olur deseler ve çözseler masrafı ne ise çekerim, ama böyle ne olduğu belirsiz, ustaların da anlayamadığı saçma hatalar yaşayınca araçtan da soğuyor insan.

Uğur Bey. Problem çözüldü mü ?
 
Geri
Üst