Merhaba, aracım 2011 astra j 1.4t, 5 bin km önce brc seq32 turbo kit takıldı. araçta son zamanlarda bazen bir anda gazda tekleme, ekranda stabilitrak uyarısı, aydınlatmalarda da zayıflama ,pırpır ederek kesik kesik çalışma meydana geliyor. aracı durdurup, rolantide gaz vermeye çalışıyorum, akıcı bir gaz yeme olmuyor, öksürür gibi tıkanarak tekleyerek gaz yiyor, stop etmeden benzine alıyorum, teklemese de zor gaz yiyor. Tamamen stop edip bir süre bekledikten sora çalıştırıyorum, perfomanslı kullanıyorum, teklemiyor, her zaman/sürekli yaptığı bir şey değil yani.
Aracı serviste bilgisayara bağlattığımda P0171 fakir karışım, B1517 ve B1325 voltaj dengesizliği kodları vermiş. LPG servisinde ve elm327 ile kontrol ettiğimizde ltft +3.8 görünüyor, teklemeye sebep olabilecek ciddiyette bir karışım oranı hatası olmadığını söyledi usta, enjektörler garantiye gitti geldi, hiçbir sıkıntı yok dediler enjektörde.
Yine serviste araç çalışmazken akü 12 volt, çalışırken 13.5 civarı değerler veriyor, her devirde sabit kalıyor 13.5, gezme yok, konjektörler işini yapıyor dedi.
Sıfır Hella bobin ve bosch iridyumlu buji taktık durum yine aynı. Sürekli yapmıyor, bazen yapıyor, usta V kayışının gergisini artırdı gönderdi bir süre daha test et dedi.
Şimdi öğrenmek istediğim nokta ; araç teklediği için şarj sistemi de düzensizleşti ve arıza kodu bıraktı, yoksa şarj dinamosu saçmaladı, bobin-ateşleme sistemi yeterli enerjiyi çekemedi ve tekledi ?
Aracı serviste bilgisayara bağlattığımda P0171 fakir karışım, B1517 ve B1325 voltaj dengesizliği kodları vermiş. LPG servisinde ve elm327 ile kontrol ettiğimizde ltft +3.8 görünüyor, teklemeye sebep olabilecek ciddiyette bir karışım oranı hatası olmadığını söyledi usta, enjektörler garantiye gitti geldi, hiçbir sıkıntı yok dediler enjektörde.
Yine serviste araç çalışmazken akü 12 volt, çalışırken 13.5 civarı değerler veriyor, her devirde sabit kalıyor 13.5, gezme yok, konjektörler işini yapıyor dedi.
Sıfır Hella bobin ve bosch iridyumlu buji taktık durum yine aynı. Sürekli yapmıyor, bazen yapıyor, usta V kayışının gergisini artırdı gönderdi bir süre daha test et dedi.
Şimdi öğrenmek istediğim nokta ; araç teklediği için şarj sistemi de düzensizleşti ve arıza kodu bıraktı, yoksa şarj dinamosu saçmaladı, bobin-ateşleme sistemi yeterli enerjiyi çekemedi ve tekledi ?