Merhabalar bendede 2023 gs paket mevcut ses sistemine çok ısınamadım bugün bayiyi aradım ses sistemi yaptırırsam elektrik aksamlarının garantiden çıkacağını söylediler. Siz nasıl bir önlem aldınız veya ellemediniz mi tavsiyeniz nedir.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Selamlar Bende Yarın 2024 ultimate teslim alacağım
Önerileriniz için teşekkür ederim. Ancak bu bahsettiğiniz konu her araç ve motor tipi için geçerli fordun eco motorlarıda kayışın yağda çalıştığını biliyorum yanlışım olabilir . Bu mantık wv grubunun dsg şanzumanı içinde çok problem oldu ama gözü kapalı binebiliriz hala bu araçlara. Bence araca iyi bakmak ve bu tip araçları ralli yapar gibi kullanmamakta yarar var.Hayırlı olsun üstadım keşke biraz daha bekleyip 136 HP Hibrid alsaydınız. Artık Trigerde kayıştan Zincire geçilmiş. 1.2 Puretech her 40 bin km'de bir Ağır Bakıma girmek zorunda. Yoksa Yağın içerisinde çalışan kayış parçalanmakta ve Yağ pompasını tıkamakta.
Peugeot Opel gamında sadece 1.5 Dizel motor sağlıklıdır.
Kayışın yağ içinde çalışma durumu dediğiniz gibi önce Ford'un 1.0 ecoboost motorlarında başladı. PSA grubu da Ford'dan sonra 1.2 Puretech'lere uyarladı zaten. Aslında bu durumla amaçlanan düşük hacimde ve 3 silindirde görece yüksek güç elde edildiği için motorun daha pürüzsüz çalışmasıydı fakat özellikle bu yılın başında çokça gündeme gelen durumla karşılaşıldı. Aslında hikaye Opel'in 90'lar sonu 2000'ler başında kullandığı ECOTEC motorlardaki duruma benzer . Orada da motorun daha iyi yağlanması için(yanlış hatırlamıyorsam krank olabilir, bakalı baya bir zaman oldu) geliştirilen sistem yağın bir kısmını motora geri kazandıramadığı için kullanıcılara yağ yakma olarak yansımıştı. 2010-2015 arası kullandığımız 1.6 Ecotec Zafira A'da 1000 kilometrede 100 ml yağ eksiltirdi. Tabii bu durumu Astra H ve Zafira B'de çözmüşler.Önerileriniz için teşekkür ederim. Ancak bu bahsettiğiniz konu her araç ve motor tipi için geçerli fordun eco motorlarıda kayışın yağda çalıştığını biliyorum yanlışım olabilir . Bu mantık wv grubunun dsg şanzumanı içinde çok problem oldu ama gözü kapalı binebiliriz hala bu araçlara. Bence araca iyi bakmak ve bu tip araçları ralli yapar gibi kullanmamakta yarar var.
Ford da bildiğim kadarıyla 2020'de zincire geçti 1.0 Ecoboostlarda. Kayış her ne kadar düzeltilse de risk hala var. En garanti yol ya zincir ya da kayışın yağsız bir ortamda çalışması.Ford 1.0 ecoboost sorun halen devam ediyor. PSA 1.2 Puretech bu sene Zincire geçti. Madem Kayış düzelttin o vakit neden Zincire geçtin.
Hocam 40 bin km'ye gelince Kayış değişeceği zaman Yeni Zincirli motorun dişli ve gergi sistemleri eğer uyuyorsa Zincire geçmekte fayda var.
Yoksa 1.0 ve 1.2 motorları Ekonomi amaçlı tercih eden müşteri açısından her 40 bin km'de bir Ağır Bakım Masrafı nedeniyle aracın Ekonomik bir yönü Kalmıyor malesef.
Ford da bildiğim kadarıyla 2020'de zincire geçti 1.0 Ecoboostlarda. Kayış her ne kadar düzeltilse de risk hala var. En garanti yol ya zincir ya da kayışın yağsız bir ortamda çalışması.
Zincir değişim fikri mantıklı, eğer uyuyorsa maliyetine vs bakarak yapılabilir. Bir de bu konuda bir şey merak ediyorum. Zincir sistemi hybrid sistemli 1.2 puretechlerle(136 hp olan) beraber geldi, peki hybrid olmayan 1.2 puretechlerde(130 hp) durum nasıl şu an? Bu motorlar hala kayışla mı satılıyor yoksa zincir bunlarda da mı var?
Bana kalırsa çok düşük hacimleri ekonomi maksatlı tercih etmenin çok da bir olayı yok. Düşük hacim+ turbo verimlilik ve düşük devirde sunduğu torktan dolayı güzel bir şey. Örnek olarak A16XER kodlu 1.6 Ecotec atmosferik benzin 4000 d/d'de 155 N/m tork değerine sahipken A14NET kodlu 1.4 SIDI teknolojili turbo beslemeli Ecotec motor 1850 d/d'dan 4900 d/d'ya kadar 200 N/m torku sunabiliyor( Aynı yıllarda satışta olan motorlar diye bunları örnek verdim, başka örnekler de bulunabilir). Özellikle rampalarda vb turbonun da etkisiyle düşük devirde sunulan tork büyük bir avantaj. Fakat tüketim konusunda gaz pedalına ne kadar bastığımızın düşük hacimden daha büyük etkisi var bence( tabi burada BMW 760Li'deki( buradan Ali Can abiye Allah rahmet eylesin.) V12 motor ile 1.2 puretech gibi örnekteki uçuk farkı kastetmiyorum ). Tabii düşük hacim+ turbo kombinasyonu vergi handikapına çözüm olarak firmalarca kullanıldı. Düşük hacim+yüksek güç konusundaki görüşüm bu şekilde. Ayrıca düşük hacim ve yüksek güç gibi durumlarda 1.2 puretech ve 1.0 ecoboosttaki durumdan bağımsız olarak neredeyse tüm motorlarda piston, sübap kırma vb gibi durumlarla karşılaşılma olasılığı daha yüksek. Tabii bu konuda kullanıcının da aracı ne kadar hırpaladığı,zorladığı da etkili olabiliyor. İyi forumlar.
İyi akşamlar, Ford'da durum biraz karışık. 2018'de motorda güncellemeye gidilmiş ve triger zincire geçilmiş fakat eski tip motorlar stoklama sisteminden ötürü 2023 modele kadar ki araçlarda bulunabilmekte. Fakat görünüşleri baya farklı olduğu için zorlanmadan ayırt edilebilir( Turbo eskilerde önde, yenilerde arkada vb.). Fakat yenilerde bile halen yağ içinde çalışan kayışlı sistemler bulunmakta(triger değil). Yine dikkat edilmesi gereken kısım var yani. Siz motorlara sorunluluk açısından bakmışsınız. Genel manada Güç/hacim oranı( Kw/(dm^3) cinsinden (dm^3 =litre yani ) 74'ü geçince(74kw=100hp) motorda sorunlar baş göstermeye başlıyor gibi. İstisnalar illaki vardır ama verdiğiniz örneklerdeki motorlarda bu 74'ü geçmiş. 1.0 Tce'de ise 90 hp güç ve 142 nm tork var(142 torku 2000 devirde sunduğu için gayet yeterli çekiş sunabiliyor). Bu motorlu bir Clio 5'i kullanmıştım. 3. viteste 40km/h hızda 2000d/d'da girdiğim dik bir yokuşta güçten düşmedi ve sonrasında toparlayarak hızlanmayı de başardı. Atmosferik bir motor olsa(1.0 değil biraz daha yüksek hacimde olsa bile) 2. viteste 2500-3000 d/d civarında tırmanmak gerekirdi aynı rampayı. 1.0 TSI'ı çok bilmiyorum ama benzer güç ve hacim oranı o motorda da geçerli sanırım. Ayrıca bu motorların rektefe kabul etmemesi de ayrı bir durum. Şu an için parça sorun olmaz ama uzun vadede çıkma blok(veya komple motor) vb peşinde koşturmaya başlar kullanıcılar(bu durumun farkında olmayıp da motora gereken bakımı yapmayanlar tabii).Ford 1.0 halen kayışlı hocam. Yenileri biraz daha dayanıklı fakat yine de 60 bin km'de değişmesi gerekli.
1.2 PSA her 40 bin km'de bir değişmesi gerekir. Sadece 136 HP Hibrid versiyonu Zincirlidir.
Daha büyük bir sorun ise bu motorların Rektefe kabul etmemesidir.
1.5 ecoboost da aynı şekilde Hararet ve Blok çatlatma sorunu mevcuttur yine Rektefe kabul etmez.
1.3 tce Sorunsuz olsa da yine Renault Mercedes Rektefe kabul etmez.
Bmw motorları yine sorunludur. Sadece yeni 1.6 Benzinli güzeldir. Fakat Triger değişimi Masraflıdır motor indirilmesi gerekir.
Yeni Turbo Benzinli motorlar içerisinde sayılı Sorunsuz araç vardır.
1.0 TSİ ve 1.0 TCE nispeten iyidir.