İyi akşamlar, Ford'da durum biraz karışık. 2018'de motorda güncellemeye gidilmiş ve triger zincire geçilmiş fakat eski tip motorlar stoklama sisteminden ötürü 2023 modele kadar ki araçlarda bulunabilmekte. Fakat görünüşleri baya farklı olduğu için zorlanmadan ayırt edilebilir( Turbo eskilerde önde, yenilerde arkada vb.). Fakat yenilerde bile halen yağ içinde çalışan kayışlı sistemler bulunmakta(triger değil). Yine dikkat edilmesi gereken kısım var yani. Siz motorlara sorunluluk açısından bakmışsınız. Genel manada Güç/hacim oranı( Kw/(dm^3) cinsinden (dm^3 =litre yani ) 74'ü geçince(74kw=100hp) motorda sorunlar baş göstermeye başlıyor gibi. İstisnalar illaki vardır ama verdiğiniz örneklerdeki motorlarda bu 74'ü geçmiş. 1.0 Tce'de ise 90 hp güç ve 142 nm tork var(142 torku 2000 devirde sunduğu için gayet yeterli çekiş sunabiliyor). Bu motorlu bir Clio 5'i kullanmıştım. 3. viteste 40km/h hızda 2000d/d'da girdiğim dik bir yokuşta güçten düşmedi ve sonrasında toparlayarak hızlanmayı de başardı. Atmosferik bir motor olsa(1.0 değil biraz daha yüksek hacimde olsa bile) 2. viteste 2500-3000 d/d civarında tırmanmak gerekirdi aynı rampayı. 1.0 TSI'ı çok bilmiyorum ama benzer güç ve hacim oranı o motorda da geçerli sanırım. Ayrıca bu motorların rektefe kabul etmemesi de ayrı bir durum. Şu an için parça sorun olmaz ama uzun vadede çıkma blok(veya komple motor) vb peşinde koşturmaya başlar kullanıcılar(bu durumun farkında olmayıp da motora gereken bakımı yapmayanlar tabii).
Ford Yeni 1.0 Ecoboost Pompa tarafı yine Yağlı Kayışlı hocam. Zincir sadece Egzantriği tahrik ediyor. Eskilerinde ise komple Kayış vardı. Yani değisen bir durum yok.
Hatta daha kötü oldu. Çünkü müşteriler Trigeri Zincirli diye Uzun km'ler Kullanacak fakat alttaki Ufak Yağlı Kayış yine Deforme olacak.
Aynı sistem 1.8 Dizel Connect motorunda da var. 2007 model sonrasında Alttaki Ufak Kayış Yağın içerisinde çalışmakta.
Benzinli motorların Esas derdi Hararetli Çalışmasıdır. 1.0 Ecoboost 1.2 Puretech 1.0 Tsi tamamı 100 C Derecelerin üzerinde Çalışmakta.
Diğerleri henüz yeni motorlar olsa da Ömür noktasında 0.9 Tce gayet Dayanıklı bir ünitedir.