Ynt: Astra mı sattım Insignia aldım
Arkadaşlar merhaba
Araca dair birkaç aydır paylaşımda bulunamadım, ya "rahat" bir zamanım olmadı ya da resim yükleyecek hızlı bir pc ve iyi bir internet ağı bulmak sorun oldu, aslında nasıl anlatılır bilmem, ne evde ne de işte son aylarda dibimden biran ayrılmayan haşarı büyük oğlumun da konsantrasyonumu sürekli dağıtması düzgün bir metin yazmama mani olmada az etkili olmadı değil, tıpkı şuanda da olduğu gibi!!
Bu yüzden özellikle Burak kardeşim kusuruma bakmasın
Aracı teslim aldığım 29 Mayıs dan bu yana yaklaşık 4500km yol yaptım, bunun 1 ayı Ankara da geçti. Araç genel olarak Astra nın üzerine kalite, konfor, sessizlik, performans ve iç mekan/bagaj genişliği konusunda bir tık daha fazlasını koyan bir araç, zaten tabiri caizse onun büyüğü oluyor. Kullanımı oldukça rahat, sadece 245mm tabanlı lastiklerden olsa gerek; park manevralarında Astra kadar hafif değil ancak bu durum hız arttıkça Insignia nın lehine değişiyor, daha istikrarlı bir düz gidiş ve daha hızlı tepkilerde çok iyi dengelenmiş yürüyen aksam kadar direksiyonun da payı büyük.
Sürüş oldukça rafine; araç en kötü yol şartlarında bile 245/45/18" ebatlara rağmen hiçbir zaman ciddi boyutlara varmayan bir sarsıntı düzeyine sahip aynı zamanda da sportif kullanımda da çok direkt ve limitleri yüksek bir yol tutuşa sahip, Ankara da önceki araçlarım Focus ve Astra ile burundan kaydığım bir köşe dönüşüne dalgınlıkla hayli hızlı girmeme rağmen kayma meyli göstermedi bile, bu ve bunun gibi birkaç detay ile aracın ne kadar güvenilir olduğunu anlamak zor olmuyor, isterseniz 150km hızda yolda süzülüyorsunuz ister virajları hız düşürmeden kesebiliyorsunuz, bu konularda zaten çok iyi olan Astra ya göre daha yüksek bir limite ve size olanları daha az hissettiren bir tokluğa sahip, çok iyi ayarlanmış yürüyen aksam en ufak bir gürültü dahi üretmiyor, bu konuda Astra dan pek de memnun değildim malesef.
Motor şimdiye kadar kullandığım en torklu 1.6 motor, Nisan da 320ED denediğimde motorun devirlenme isteği, gaza tepkileri ve muazzam şanzımanını çok beğenmiştim ancak bu konularda daha iyi olsa da -özellikle 5 serisi- üst viteslerde özellikle yokuşta Insignia kadar hızlanamıyordu, motor neredeyse 1000dd sınırından itibaren oldukça yüksek bir tork çıkışına sahip ve hem ağır hem de otm. şanzımanlı Insignia karoserini zorlanmadan hızlandırıyor, çalışma karakteristiği olarak 1.4 motordan daha torklu, daha titreşimsiz ve sessiz ancak tam gaz kullanımda kulağa hoş gelen bir homurtusu da var, ayrıca gaz pedalına 1.4 motora göre çok hızlı yanıt veriyor sanki S.Booster varmış gibi, sadece 1 ve 2. viteslerde bu durum biraz daha ağır işliyor, gaza çok basılmadığı sürece araç 1 ve 2. vitesi sadece kasayı harekete geçiren bir hızla sürüklüyor, vites 3 e geçtiğinde gaza aniden daha fazla basmışsınızcasına derinden gelen turbo ıslığı eşliğinde araç sizi koltuğa bastırmaya başlıyor, bu durum 6. vitese kadar hemen her hızda bu şekilde devam ediyor.
A.S. şanzıman gayet kararlı ve hızlı değişimlere ve de düşük değişim sarsıntısına sahip bir şanzıman, şimdiye kadar hiç kararsız ya da geç kaldığını görmedim, tabi ZF ya da DSG kadar keyifli ve verimli değil ancak en azından DSG deki "acaba bozulur mu" endişesini yaşatmaması bile büyük bir artı.
Tüketim korktuğum kadar yüksek çıkmadı; Ankara ş.içinde 1 aylık kullanımda genelde 2 kişi ve genellikle klima ile ortalama 10 litrelik bir tüketime imza attı, ş.dışı yollarda ise 3kişi (3 yetişkin, 2çocuk ve bagaj) %60-70 klima açıkken 650km lik yolda 90-110km hızlarda 5.7/6.4 litre, klimanın kapalı olduğu otoyol kullanımında 150-180km arası hızlarda ise 8.3 litre yaktı.
Akçay da bu aralar 8.5 - 9.5 arası yakıyor ancak biraz süratli kullandığımı ve sıklıkla esnaf/müşteri/dost ziyareti için sokak/mahalle gezdiğimi de belirtmeliyim, Astra dan 1 - 2 litre daha fazla yakıyor ama gene de gücüne, ağırlığına ve otm. vites olmasına göre umduğumdan az yakıyor diyebilirim.
Düzenleme: Stepway aracıma olduğu gibi Insignia ya da paylaşım sonrası zarar geldiğinden resimleri kaldırıyorum, hoş görünüz..