- Katılım
- 25 Eki 2010
- Mesajlar
- 337
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 54
Merhaba;
Opel Astra Sedan 2011 CDTI (111.yıl) aracımı elden çıkardıktan sonra aldığım Opel Astra Sports Tourer 2012 1.3 CDTI aracımı değerlendirmek adına bu konuyu açtım. Aracın diğer kullanıcılarının da burada tecrübelerini aktarmalarından memnuniyet duyarım..
Öncelikle elden çıkardığım Sedan aracım son derece iyi bir araçtı. 45000 km kullandım ve iyi bir teklif gelmesi üzerine elden çıkardım. Ben vagon arabaları sevdiğim için uzun süredir aklımda olan sports tourer'e yöneldim..
Öncelikle, sports tourer modelini sport donanım ve necvox navigasyon ile birlikte aldım. Karter koruma taktırdım ve her yeni aldığım aracıma yaptığım gibi kendi imkanlarımla koruma cilası uyguladım.
Aracın öne çıkan özellikleri;
-Eski aracıma göre son derece sessiz. Araç soğukken bile oldukça az sesli ve 6 ileri Sedan şanzımanına göre bu aracın 5 ileri şanzımanı alt devirlerde daha iyi bir kullanım sunuyor. Bu araç 95 beygir ama % 5 daha ağır. Bu da farkın 5 beygirden değil şanzıman ve de turbonun alt devirdeki etkinliğinden kaynaklandığını gösteriyor.
Araçta ESP, TC gibi özellikler standart. Henüz yeni olduğu için aracı zorlamadım ancak düşük hızda sert 1-2 dönüş denediğimde ESP plus'ın kontrolü hemen ele aldığını gördüm.
Çift bölgeli klima son derece etkin bir soğutma sağlıyor. Isıtmayı ancak 5 ay sonra denerim ve o zaman yazacağım.
Koltuklar ise sport modele yakışıyor. Ancak Sedanın sürücü koltuğunda 6 yönlü kontrol burada 4 yönlü. Ayrıca sözde pratikleştirmelerine rağmen sırt açısını ayarlamak zorlaşmış. Sedanımdaki bel desteğini de aradım doğrusu.
Aracın silecek ve cam fıskiyesi çok farklı. İçe doğru çalışan silecekler çok geniş bir alanı etkin şekilde siliyor. Ayrıca su püskürten düzenek suyu atomize ediyor, yani aynen bir camsil fıskiyesi gibi suyu duman haline getirip cama püskürtüyor. Bu şekilde olunca sileceklerin her yeri su desteği ile silmesi sağlanıp, kuru yerler sebebi ile camın çizilmesi ve bazı yerlerin iyi temizlenmemesi gibi durumlar ortadan kalkmış oluyor..
Aracın kontrolleri adeta kucağınıza koyulmuş durumda. Son derece ergonomik bir tuş paneli var. Kırmızı aydınlatmalar bir harika. Kol dayama desteği ve Sedanın en sevmediğim yanı olan eşya saklama gözü olmaması durumu bu araçta fazları ile giderilmiş. Her yanınızda birşeyleri saklayacak bir çekmece ve güzel bir bardak tutucusu eklenmiş..
Elektronik park freni (el freni) ise kesinlikle hoşuma gitmedi. İnsan elfrenine asılıp balataların diskleri sıkıştırdığını fiziksel olarak hisstmedikçe rahat edemiyor.. Belki alışırım ileride..
Corsam, ve Sedanımdaki klasik dijital sinyal kolu ise yarı mekanik hale getirilerek büyük bir problem halledilmiş. Ayrıca sinyal sesi de sinir bozucu olmayan bir tonda olup hiç rahatsız etmiyor. Sinyali açık unutursanız kısa süre sonra alarm sesi ile hem yazı hem de ses ile açık unuttuğunuzu bildiriyor.
Yağmur sensörü geliştirilmiş. Açık bırakınca aracı stop edip ertesi gün binince de açık olarak devam ediyor ki bu üst sınıf arabalarda var. Böylece sürekli devrede kalabiliyor. Aniden öndeki arabanın camından fışkıran sular cama değdiği anda hemen devreye girip görüşünüzü açıyor...
Sedanımı mumla aradığım bir konu var ki, bu da yol bilgisayarının bu araçtaki kullanışsızlığı.. Gösterge panelindeki küçük ekranda sadece bir değer görülüyor. Sedan ekranında hem anlık, hem de ortalama tüketimi aynı anda görebiliyorduk. Bunda birini seçip sadece onu izliyorsunuz. Aracın torpidodaki diğer ekranı necvox navigasyon ile değiştiğinden acaba orada bu tür göstergeler var mıydı bilemiyorum tabii. Necvox kapalı iken klima bilgileri orjinalden alınp gösteriliyor ama diğerini bilemiyorum.. Tabii araç yeni ve benim bilemediğim bir ayarla göstergeler çoklu hale geliyor mu bilmem..
Cruise kontrol konusunda bu aracım çok geliştirilmiş.. Vites değiştirirseniz devreden çıkmıyor. Bu çok iyi olmuş.
Aracın bagaj bölmesi, tek dokunuşla katlanan koltuklar, bagaj perdesi vs çok kaliteli ve güzel yapılmış. Görmek bile keyif veriyor.
Aracın genel görünüşü benim zevk skalamda çok güzel. Gerçekten severek aldım.
Yol tutuşu ve sürüş kalitesi oldukça iyi. Opelin yol tutuşu zaten iyidir ama bu aracım yani yeni astra sports tourer çok iyi bir sürüş ve yol tutuşuna sahip.
Gelelim NECVOX sistemine
Renkli bir navigasyon ve radyo ekranının arabada olması çok şık duruyor. Şimdilik memnunum. İnşallah arıza çıkmazsa memnun olarak devam ederim.
Sistem Navigasyona ek olarak, telefon (bluetooth) radyo, TV, DVD, Internet (3G) , USB, SD kart, CD ve bildiğiniz her türlü ses ve görüntü sistemine sahip.
Radyo alıcısı çok az da olsa orjinalden biraz zayıf. Sehirden 30 km uzakta radyo dinleyebilecekken 25 km uzakta kalite azalıyor ama bu genelde yolda 2-3 dakikalık bir fark getirmiş oluyor. 3 saatlik bir yolculukta aynı frekansı 30 dakika dinleyeceğinize 25 dakika dinlemiş oluyorsunuz. Çok önemli değil.
TV alıcısı ise eğer vericiler yakınsa sürüş halinde yayını alıyor. Örneğin geçen hafta çocuklarla Sakaryaya giderken, izmitten sonra TRT çocukta pepeyi izledi benimkiler. Ama bu kartepe vericilerinin hemen altından geçtiğimiz için oldu. Ama araç sabit dururken İstanbulun birçok yerinde en azından 2-3 kanalı izleme şansım oldu.
DVD, CD ses ve görüntü kalitesi harika. Sistem torpido gözünde 1 adet Iphone şarj ve bağlantı noktası sunuyor. Çakmak girişinin yanında USB vasıtası ile müzik ve görüntü izlemek mümkün.
Navigasyon için Piranha nın programı kullanılmış. Radyo veya TV açıkken navi sesi alamıyorsunuz. Ama navi çalışırken radyo dinlemek mümkün. Piranha yerine Garmin sistemi entegre edilse daha kolay kullanılırdı. Garmin bu konuda çok iyi. Ama bu yazdığım sistemin kötü olduğu izlenimi uyandırmamalı. Sistem gayet güzel..
Telefonunuzu sisteme tanıttığınız anda araç hoparlörleri üzerinden telefon görüşmeleri yapılıyor. Çok kaliteli bir görüşme sunuyor NECVOX.
Sistem çok kapsamlı. Hala tam kullandığımı söyleyemem..
Sistemin bazı sıkıntıları yok değil. 1-2 kere kilitlenme benzeri durumlar yaşadım. Zamanla toparlanacak gibi. Ayrıca CD sürücüsü çok iyi değil. Daha iyi olmasını beklerdim. CD takmak çıkarmak biraz yavaş. Bu DVD de içermesi sebebi ile oluyor şeklinde düşünüyorum..
Genel değerlendirme için Astra Sports Tourer ve necvox iyi bir ikili oluşturdu. Araç iyi ve bu tip bir sistemle entegre olunca keyifli bir sürüş ortaya çıkıyor. Araç henüz yeni. fazla zorlamadım. İleride diğer tecrübelerimi de paylaşacağım.
Opel Astra Sedan 2011 CDTI (111.yıl) aracımı elden çıkardıktan sonra aldığım Opel Astra Sports Tourer 2012 1.3 CDTI aracımı değerlendirmek adına bu konuyu açtım. Aracın diğer kullanıcılarının da burada tecrübelerini aktarmalarından memnuniyet duyarım..
Öncelikle elden çıkardığım Sedan aracım son derece iyi bir araçtı. 45000 km kullandım ve iyi bir teklif gelmesi üzerine elden çıkardım. Ben vagon arabaları sevdiğim için uzun süredir aklımda olan sports tourer'e yöneldim..
Öncelikle, sports tourer modelini sport donanım ve necvox navigasyon ile birlikte aldım. Karter koruma taktırdım ve her yeni aldığım aracıma yaptığım gibi kendi imkanlarımla koruma cilası uyguladım.
Aracın öne çıkan özellikleri;
-Eski aracıma göre son derece sessiz. Araç soğukken bile oldukça az sesli ve 6 ileri Sedan şanzımanına göre bu aracın 5 ileri şanzımanı alt devirlerde daha iyi bir kullanım sunuyor. Bu araç 95 beygir ama % 5 daha ağır. Bu da farkın 5 beygirden değil şanzıman ve de turbonun alt devirdeki etkinliğinden kaynaklandığını gösteriyor.
Araçta ESP, TC gibi özellikler standart. Henüz yeni olduğu için aracı zorlamadım ancak düşük hızda sert 1-2 dönüş denediğimde ESP plus'ın kontrolü hemen ele aldığını gördüm.
Çift bölgeli klima son derece etkin bir soğutma sağlıyor. Isıtmayı ancak 5 ay sonra denerim ve o zaman yazacağım.
Koltuklar ise sport modele yakışıyor. Ancak Sedanın sürücü koltuğunda 6 yönlü kontrol burada 4 yönlü. Ayrıca sözde pratikleştirmelerine rağmen sırt açısını ayarlamak zorlaşmış. Sedanımdaki bel desteğini de aradım doğrusu.
Aracın silecek ve cam fıskiyesi çok farklı. İçe doğru çalışan silecekler çok geniş bir alanı etkin şekilde siliyor. Ayrıca su püskürten düzenek suyu atomize ediyor, yani aynen bir camsil fıskiyesi gibi suyu duman haline getirip cama püskürtüyor. Bu şekilde olunca sileceklerin her yeri su desteği ile silmesi sağlanıp, kuru yerler sebebi ile camın çizilmesi ve bazı yerlerin iyi temizlenmemesi gibi durumlar ortadan kalkmış oluyor..
Aracın kontrolleri adeta kucağınıza koyulmuş durumda. Son derece ergonomik bir tuş paneli var. Kırmızı aydınlatmalar bir harika. Kol dayama desteği ve Sedanın en sevmediğim yanı olan eşya saklama gözü olmaması durumu bu araçta fazları ile giderilmiş. Her yanınızda birşeyleri saklayacak bir çekmece ve güzel bir bardak tutucusu eklenmiş..
Elektronik park freni (el freni) ise kesinlikle hoşuma gitmedi. İnsan elfrenine asılıp balataların diskleri sıkıştırdığını fiziksel olarak hisstmedikçe rahat edemiyor.. Belki alışırım ileride..
Corsam, ve Sedanımdaki klasik dijital sinyal kolu ise yarı mekanik hale getirilerek büyük bir problem halledilmiş. Ayrıca sinyal sesi de sinir bozucu olmayan bir tonda olup hiç rahatsız etmiyor. Sinyali açık unutursanız kısa süre sonra alarm sesi ile hem yazı hem de ses ile açık unuttuğunuzu bildiriyor.
Yağmur sensörü geliştirilmiş. Açık bırakınca aracı stop edip ertesi gün binince de açık olarak devam ediyor ki bu üst sınıf arabalarda var. Böylece sürekli devrede kalabiliyor. Aniden öndeki arabanın camından fışkıran sular cama değdiği anda hemen devreye girip görüşünüzü açıyor...
Sedanımı mumla aradığım bir konu var ki, bu da yol bilgisayarının bu araçtaki kullanışsızlığı.. Gösterge panelindeki küçük ekranda sadece bir değer görülüyor. Sedan ekranında hem anlık, hem de ortalama tüketimi aynı anda görebiliyorduk. Bunda birini seçip sadece onu izliyorsunuz. Aracın torpidodaki diğer ekranı necvox navigasyon ile değiştiğinden acaba orada bu tür göstergeler var mıydı bilemiyorum tabii. Necvox kapalı iken klima bilgileri orjinalden alınp gösteriliyor ama diğerini bilemiyorum.. Tabii araç yeni ve benim bilemediğim bir ayarla göstergeler çoklu hale geliyor mu bilmem..
Cruise kontrol konusunda bu aracım çok geliştirilmiş.. Vites değiştirirseniz devreden çıkmıyor. Bu çok iyi olmuş.
Aracın bagaj bölmesi, tek dokunuşla katlanan koltuklar, bagaj perdesi vs çok kaliteli ve güzel yapılmış. Görmek bile keyif veriyor.
Aracın genel görünüşü benim zevk skalamda çok güzel. Gerçekten severek aldım.
Yol tutuşu ve sürüş kalitesi oldukça iyi. Opelin yol tutuşu zaten iyidir ama bu aracım yani yeni astra sports tourer çok iyi bir sürüş ve yol tutuşuna sahip.
Gelelim NECVOX sistemine
Renkli bir navigasyon ve radyo ekranının arabada olması çok şık duruyor. Şimdilik memnunum. İnşallah arıza çıkmazsa memnun olarak devam ederim.
Sistem Navigasyona ek olarak, telefon (bluetooth) radyo, TV, DVD, Internet (3G) , USB, SD kart, CD ve bildiğiniz her türlü ses ve görüntü sistemine sahip.
Radyo alıcısı çok az da olsa orjinalden biraz zayıf. Sehirden 30 km uzakta radyo dinleyebilecekken 25 km uzakta kalite azalıyor ama bu genelde yolda 2-3 dakikalık bir fark getirmiş oluyor. 3 saatlik bir yolculukta aynı frekansı 30 dakika dinleyeceğinize 25 dakika dinlemiş oluyorsunuz. Çok önemli değil.
TV alıcısı ise eğer vericiler yakınsa sürüş halinde yayını alıyor. Örneğin geçen hafta çocuklarla Sakaryaya giderken, izmitten sonra TRT çocukta pepeyi izledi benimkiler. Ama bu kartepe vericilerinin hemen altından geçtiğimiz için oldu. Ama araç sabit dururken İstanbulun birçok yerinde en azından 2-3 kanalı izleme şansım oldu.
DVD, CD ses ve görüntü kalitesi harika. Sistem torpido gözünde 1 adet Iphone şarj ve bağlantı noktası sunuyor. Çakmak girişinin yanında USB vasıtası ile müzik ve görüntü izlemek mümkün.
Navigasyon için Piranha nın programı kullanılmış. Radyo veya TV açıkken navi sesi alamıyorsunuz. Ama navi çalışırken radyo dinlemek mümkün. Piranha yerine Garmin sistemi entegre edilse daha kolay kullanılırdı. Garmin bu konuda çok iyi. Ama bu yazdığım sistemin kötü olduğu izlenimi uyandırmamalı. Sistem gayet güzel..
Telefonunuzu sisteme tanıttığınız anda araç hoparlörleri üzerinden telefon görüşmeleri yapılıyor. Çok kaliteli bir görüşme sunuyor NECVOX.
Sistem çok kapsamlı. Hala tam kullandığımı söyleyemem..
Sistemin bazı sıkıntıları yok değil. 1-2 kere kilitlenme benzeri durumlar yaşadım. Zamanla toparlanacak gibi. Ayrıca CD sürücüsü çok iyi değil. Daha iyi olmasını beklerdim. CD takmak çıkarmak biraz yavaş. Bu DVD de içermesi sebebi ile oluyor şeklinde düşünüyorum..
Genel değerlendirme için Astra Sports Tourer ve necvox iyi bir ikili oluşturdu. Araç iyi ve bu tip bir sistemle entegre olunca keyifli bir sürüş ortaya çıkıyor. Araç henüz yeni. fazla zorlamadım. İleride diğer tecrübelerimi de paylaşacağım.
Son düzenleme: