Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?

Sorumuza motorun standart temposunda çalışmamasından başlayabiliriz. Marş bastığımız andan itibaren başlayan çalışmadaki isteksizlik, peşi sıra gelen lokurtuya yerini bırakır. Bobindeki probleme göre değişkenlik gösteren ateşleme eksikliği, bir veya daha çok silindire giden bujinin ateşleme yapmamasıyla kendini gösterir. Ateşlenmeyen silindire püskürtülen yakıt, ateşleme yapılmadığı için yanmadan egzosa itilir. Hissedilir derecede çiğ yakıt kokusu yayarken, yanmamış yakıt katalizöre ulaşıp yaklaşık 400 derece sıcaklıkta yanar ve katalizör peteklerini eritir. Egzos yolu tıkandığı, motor gazı atamadığı için çekişten düşer. Bir dünya para verip orijinal katalizör taktırabilirsiniz veya içini boşalttırıp teneke vurma sesiyle seyredebilirsiniz hiç olmadı katalizörün içine tel susturucu takılarak her türlü size masraf açacaktır.

Ateşleme bobini arızasına neler sebep olur?

EGR valfi diye bilinen, egzos gazını motora vererek yanma kalitesini euro emisyon normlarına uyum sağlama amacıyla düşürmeye yarayan parça kurum oluşumuna sebep oluyor. Bujilerin de yıpranmış olması kurum oluşumunu tetikliyor. Silindir kapağı, subaplar kurum bağlar ve silindirlerdeki kurum sebebiyle iç hacimde kayıp meydana gelir. Yanma kalitesi gereğinden fazla düşünce O2 sensörünün zengin karışım algılaması sebebiyle ECU ateşleme bobinine verilen elektriğin şiddetini amper değerini artırır yanma kalitesinin dengelenmesi için, sürekli ateşleme bobinine binen yük sebebiyle bir noktadan sonra ateşleme bobini ömrünü erken tamamlamış olur. Sorunun kaynağını çözmeden bobinin yenisini takmanız maddi açıdan külfet teşkil eder çünkü yanma kalitesi sorunu devam edecek bobin tekrar bozulacaktır...

Çözüm olarak silindir kapağı açılması ve subapların değişmesi olarak tespit edilir ustalarca, ustanın insafına kalmış bir şekilde 1000-1500 lira civarı masraf çıkartılabilir. Ancak aracınız orijinalse silindir kapağının sökülmesi, taşlanması risk teşkil edebilir bu sebepten carbon clean yaparak da motordaki kurumlardan kurtulabilirsiniz.
 
Emre EGR fişi çekik dur bakalım bizim bobin ne kadar gidecek?
 
Bobin arızası sadece ateşlemeyi kesince mi anlaşılır Demek istediğim zayıflaması da söz konusu mu? Yani arızalı olduğu halde de motor çalışır mı.
 
Bobin arızası sadece ateşlemeyi kesince mi anlaşılır Demek istediğim zayıflaması da söz konusu mu? Yani arızalı olduğu halde de motor çalışır mı.
Eğer bobin yanmadı ise ateşleme berbat şekilde zayıflıyor. Kıl gibi denir ya işte o şekilde oluyor.
 
Çok çok doğru bir bilgi vermiş emre bey. Malatyada yaşıyorum ve daha ustalardan hiçbirinin test yapıp bu bobin yanmış dediğini görmedim. Hemen bobin yanmış değişelim diyorlar. Inanmayın bi enjektör temizleyici alıp yakita katıp bir depo benzini bitirin. Egr varsa biran önce iptal edin. En son ihtimal bobin degistirsiniz Zerre sanayi ustalarina güvenim kalmadı yerim olsa motor indiririm nerdeyse

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
lpgde bobin arızasının baş sebebide işte bu noktada tamda. LTFT STFT yakıt değerlerinin yetersiz yada aşırı olması sonucu bobinin aşırı zorlanması...
LTFT STFT değerlerinden bi haber lpg ayarı yapmaya çalışan ustalardan uzak durun...
elm 327 bluetoothlu cihazı bu yüzden çok seviyorum. araçla uyumluysa eğer her an LTFT STFT yakıt değeri takibi yapabiliyorsunuz...
 
opellerde bobin kronik bir sorun özellikle lpg varsa, dikkat edilmesi gereken bir nokta var, lpg nin gereksinim duyduğu elektriği bobin kablosundan alıyorlar kolay olsun diye bu da bobine yüklenme yapıyor ve yanmasına sebep oluyor, aracım opel astra g cd. 1 defa bobin yaktı delphi taktık şuan yine yanık araba yolda silkeleme yapıyor lpg de, benzinde de yapıyordur ama lpg gibi farkedilmiyor, arıza lambası yanıyor 1 dakika sonra sönüyor, silkeleme de 15-20 km de bir 1 dakika gibi silkeleme yapıyor, şuan bobin yanık vaizyette birkaç ustaya gösterdim lpg landirenzo bulunduğum yerde servisi olmadığı için lpg elektriğinin nerden alındığına baktıramadım, başka bir lpg servisinde usta birde şöyle birşey demişti, sadece kontağı açtığında lpg anahtarında ışıklar yanıyorsa elektrik kontaktan ya da sigorta kutusundan alınmıştır, kontak açıldığında değil de araba çalıştığında ışıklar yanıyorsa elektrik bobinden alınmıştır bunu da kontrol etmenizi tavsive ederim, mümkünse elektiriğin bobini etkilemeyecek biryere alınması şart demişti. ondan sonra bobin kablosuna takılan devir sensörü diye bir parça var diğer adı emülatör ya da rpm sensörü ya da rpm transmetter diye geçiyor, bu parça her kitte takılmıyormuş ya da bu problemler görülürse takılıyormuş, bu sönsör takıldığında devirde dalgalanma ve arıza lambası olayı son buluyor, tabi bujileriniz sağlam olması şartıyla bunları kontrol ettirin mümkünse gm marka bobin takın, umarım faydalı olur paylaşım güzel bişey,
 
lpgde bobin arızasının baş sebebide işte bu noktada tamda. LTFT STFT yakıt değerlerinin yetersiz yada aşırı olması sonucu bobinin aşırı zorlanması...
LTFT STFT değerlerinden bi haber lpg ayarı yapmaya çalışan ustalardan uzak durun...
elm 327 bluetoothlu cihazı bu yüzden çok seviyorum. araçla uyumluysa eğer her an LTFT STFT yakıt değeri takibi yapabiliyorsunuz...

ELM cihazında görünen LTFT ve STFT değeri ne olmalı. Bende görüyorum o değerleri cihaz ile ancak olması gereken değer % kaçtır. Bilgilendirirseniz sevinirim.
 
lpgde bobin arızasının baş sebebide işte bu noktada tamda. LTFT STFT yakıt değerlerinin yetersiz yada aşırı olması sonucu bobinin aşırı zorlanması...
LTFT STFT değerlerinden bi haber lpg ayarı yapmaya çalışan ustalardan uzak durun...
elm 327 bluetoothlu cihazı bu yüzden çok seviyorum. araçla uyumluysa eğer her an LTFT STFT yakıt değeri takibi yapabiliyorsunuz...

Bu değerler ne olmalı?
 
Bu değerler ne olmalı?

0 a yakın olmalı. hava sıcaklığı ortam koşulları yakıt kalitesi ıvır zıvırdan kaynaklı stft anlık 10 a kadar artabilir. ltft de 5 e kadar normal sayılıyor sanırım. daha yüksek rakamlar bi sorunun belirtisi.lpg ayarı kötü yakıt yada vakum kaçağı kaynaklı motora giren fazla yada ölçülmemiş hava
 
Geri
Üst