Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?
Sorumuza motorun standart temposunda çalışmamasından başlayabiliriz. Marş bastığımız andan itibaren başlayan çalışmadaki isteksizlik, peşi sıra gelen lokurtuya yerini bırakır. Bobindeki probleme göre değişkenlik gösteren ateşleme eksikliği, bir veya daha çok silindire giden bujinin ateşleme yapmamasıyla kendini gösterir. Ateşlenmeyen silindire püskürtülen yakıt, ateşleme yapılmadığı için yanmadan egzosa itilir. Hissedilir derecede çiğ yakıt kokusu yayarken, yanmamış yakıt katalizöre ulaşıp yaklaşık 400 derece sıcaklıkta yanar ve katalizör peteklerini eritir. Egzos yolu tıkandığı, motor gazı atamadığı için çekişten düşer. Bir dünya para verip orijinal katalizör taktırabilirsiniz veya içini boşalttırıp teneke vurma sesiyle seyredebilirsiniz hiç olmadı katalizörün içine tel susturucu takılarak her türlü size masraf açacaktır.
Ateşleme bobini arızasına neler sebep olur?
EGR valfi diye bilinen, egzos gazını motora vererek yanma kalitesini euro emisyon normlarına uyum sağlama amacıyla düşürmeye yarayan parça kurum oluşumuna sebep oluyor. Bujilerin de yıpranmış olması kurum oluşumunu tetikliyor. Silindir kapağı, subaplar kurum bağlar ve silindirlerdeki kurum sebebiyle iç hacimde kayıp meydana gelir. Yanma kalitesi gereğinden fazla düşünce O2 sensörünün zengin karışım algılaması sebebiyle ECU ateşleme bobinine verilen elektriğin şiddetini amper değerini artırır yanma kalitesinin dengelenmesi için, sürekli ateşleme bobinine binen yük sebebiyle bir noktadan sonra ateşleme bobini ömrünü erken tamamlamış olur. Sorunun kaynağını çözmeden bobinin yenisini takmanız maddi açıdan külfet teşkil eder çünkü yanma kalitesi sorunu devam edecek bobin tekrar bozulacaktır...
Çözüm olarak silindir kapağı açılması ve subapların değişmesi olarak tespit edilir ustalarca, ustanın insafına kalmış bir şekilde 1000-1500 lira civarı masraf çıkartılabilir. Ancak aracınız orijinalse silindir kapağının sökülmesi, taşlanması risk teşkil edebilir bu sebepten carbon clean yaparak da motordaki kurumlardan kurtulabilirsiniz.
Sorumuza motorun standart temposunda çalışmamasından başlayabiliriz. Marş bastığımız andan itibaren başlayan çalışmadaki isteksizlik, peşi sıra gelen lokurtuya yerini bırakır. Bobindeki probleme göre değişkenlik gösteren ateşleme eksikliği, bir veya daha çok silindire giden bujinin ateşleme yapmamasıyla kendini gösterir. Ateşlenmeyen silindire püskürtülen yakıt, ateşleme yapılmadığı için yanmadan egzosa itilir. Hissedilir derecede çiğ yakıt kokusu yayarken, yanmamış yakıt katalizöre ulaşıp yaklaşık 400 derece sıcaklıkta yanar ve katalizör peteklerini eritir. Egzos yolu tıkandığı, motor gazı atamadığı için çekişten düşer. Bir dünya para verip orijinal katalizör taktırabilirsiniz veya içini boşalttırıp teneke vurma sesiyle seyredebilirsiniz hiç olmadı katalizörün içine tel susturucu takılarak her türlü size masraf açacaktır.
Ateşleme bobini arızasına neler sebep olur?
EGR valfi diye bilinen, egzos gazını motora vererek yanma kalitesini euro emisyon normlarına uyum sağlama amacıyla düşürmeye yarayan parça kurum oluşumuna sebep oluyor. Bujilerin de yıpranmış olması kurum oluşumunu tetikliyor. Silindir kapağı, subaplar kurum bağlar ve silindirlerdeki kurum sebebiyle iç hacimde kayıp meydana gelir. Yanma kalitesi gereğinden fazla düşünce O2 sensörünün zengin karışım algılaması sebebiyle ECU ateşleme bobinine verilen elektriğin şiddetini amper değerini artırır yanma kalitesinin dengelenmesi için, sürekli ateşleme bobinine binen yük sebebiyle bir noktadan sonra ateşleme bobini ömrünü erken tamamlamış olur. Sorunun kaynağını çözmeden bobinin yenisini takmanız maddi açıdan külfet teşkil eder çünkü yanma kalitesi sorunu devam edecek bobin tekrar bozulacaktır...
Çözüm olarak silindir kapağı açılması ve subapların değişmesi olarak tespit edilir ustalarca, ustanın insafına kalmış bir şekilde 1000-1500 lira civarı masraf çıkartılabilir. Ancak aracınız orijinalse silindir kapağının sökülmesi, taşlanması risk teşkil edebilir bu sebepten carbon clean yaparak da motordaki kurumlardan kurtulabilirsiniz.