Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
0 a yakın olmalı. hava sıcaklığı ortam koşulları yakıt kalitesi ıvır zıvırdan kaynaklı stft anlık 10 a kadar artabilir. ltft de 5 e kadar normal sayılıyor sanırım. daha yüksek rakamlar bi sorunun belirtisi.lpg ayarı kötü yakıt yada vakum kaçağı kaynaklı motora giren fazla yada ölçülmemiş hava

https://goo.gl/photos/o6dhF8ZgD3jVA7g58

Değerlerde sorun var ama düzeltecek usta bulamadım. Soğuk arabalarda araç çok hantal davranıyor. Gece yarım metre kar yağdı bura zaten sıcak yer değil.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2016-02-18-12-03-06.webp
    Screenshot_2016-02-18-12-03-06.webp
    10.4 KB · Görüntüleme: 86
  • Screenshot_2016-02-18-12-03-10.webp
    Screenshot_2016-02-18-12-03-10.webp
    10.4 KB · Görüntüleme: 51
  • Screenshot_2016-02-18-12-03-23.webp
    Screenshot_2016-02-18-12-03-23.webp
    10.4 KB · Görüntüleme: 35
  • Screenshot_2016-02-18-12-07-43.webp
    Screenshot_2016-02-18-12-07-43.webp
    11.7 KB · Görüntüleme: 29
  • Screenshot_2016-02-18-12-11-59.webp
    Screenshot_2016-02-18-12-11-59.webp
    11 KB · Görüntüleme: 32
Son düzenleme:
https://goo.gl/photos/o6dhF8ZgD3jVA7g58

Değerlerde sorun var ama düzeltecek usta bulamadım. Soğuk arabalarda araç çok hantal davranıyor. Gece yarım metre kar yağdı bura zaten sıcak yer değil.

bunu birde arıza kodunu silip (torque ile arıza kodu olmasada arıza kodunu silin komutu verdiğinizde yakıt ayarlarını beyinden temizliyor.)yada akünün kutup başının birini söküp bi kaç dakika bekleyin birde o sırada frene basın.beyin resetlesin kendini yani bütün yakıt değerleri silinsin beyinden. sonra arabayı sadece benzinle çalıştırın ve bir gün kullanın mümkünse yada en azından bi yarım saat benzinle kullanıp bu ltft değerlerini yine bu şekilde fotoğraflayın size zahmet. vacuum değeri fazla düşük gibi ama lpg ayarı sebebiyle araç rolanti ayarlayıcısı vasıtasıyla deviri sabit tutmaya çalışıyoda olabilir.o yüzden vakum -23,-25 olması gerekirken bildiğim kadarıyla sizinki -16 larda. ltft değeriniz çok yüksek. kesin lpg ayarı yüzünden demeden önce dediğim gibi benzinde değer nedir bide ona bakalım.
yani şöyle anlatayım eğerki vakum kaçağı yada maf sensörünün ölçmediği hava motora giriyorsa motor fakir karışımdan kurtulmak için ltft değerini yükseltip fazla yakıt vericek şekilde ayar yapıyor.
yada lpg ayarı çok kısık yada yanlış yapılmışsa ve araç sürekli lpg ile kullanıldığından araç benzinde lpg ile düzenli çalıştığı yüksek yakıt akışı ile boğuluyor...
birde rolantide sıcak motor ve soğuk motor maf değerini fotoğraflayın size zahmet...
 
bunu birde arıza kodunu silip (torque ile arıza kodu olmasada arıza kodunu silin komutu verdiğinizde yakıt ayarlarını beyinden temizliyor.)yada akünün kutup başının birini söküp bi kaç dakika bekleyin birde o sırada frene basın.beyin resetlesin kendini yani bütün yakıt değerleri silinsin beyinden. sonra arabayı sadece benzinle çalıştırın ve bir gün kullanın mümkünse yada en azından bi yarım saat benzinle kullanıp bu ltft değerlerini yine bu şekilde fotoğraflayın size zahmet. vacuum değeri fazla düşük gibi ama lpg ayarı sebebiyle araç rolanti ayarlayıcısı vasıtasıyla deviri sabit tutmaya çalışıyoda olabilir.o yüzden vakum -23,-25 olması gerekirken bildiğim kadarıyla sizinki -16 larda. ltft değeriniz çok yüksek. kesin lpg ayarı yüzünden demeden önce dediğim gibi benzinde değer nedir bide ona bakalım.
yani şöyle anlatayım eğerki vakum kaçağı yada maf sensörünün ölçmediği hava motora giriyorsa motor fakir karışımdan kurtulmak için ltft değerini yükseltip fazla yakıt vericek şekilde ayar yapıyor.
yada lpg ayarı çok kısık yada yanlış yapılmışsa ve araç sürekli lpg ile kullanıldığından araç benzinde lpg ile düzenli çalıştığı yüksek yakıt akışı ile boğuluyor...
birde rolantide sıcak motor ve soğuk motor maf değerini fotoğraflayın size zahmet...


Mrblar dediğiniz gibi denedim. Fakat hiç bir sonuç yok vakum değeri hala -16larda. Bu vakum değeri manifolttaki değer galiba .acaba kaçak falen mi var. Bu arada yine silindir 2 tekleme hatası verdi. Acaba beyini sıfırlıyamadım mı? onu nerden anlarım? Bujide sorun olabilir düşüncesi ile 2 numaralı bujiyi 4de taktım. Önceki kütükde kesin yanmış. Birde araba yağ eksiltmiş. Acaba yağ kapağı havamı kaçırıyor.
 
Mrblar dediğiniz gibi denedim. Fakat hiç bir sonuç yok vakum değeri hala -16larda. Bu vakum değeri manifolttaki değer galiba .acaba kaçak falen mi var. Bu arada yine silindir 2 tekleme hatası verdi. Acaba beyini sıfırlıyamadım mı? onu nerden anlarım? Bujide sorun olabilir düşüncesi ile 2 numaralı bujiyi 4de taktım. Önceki kütükde kesin yanmış. Birde araba yağ eksiltmiş. Acaba yağ kapağı havamı kaçırıyor.

benzindemi verdi bu hatayı yine lpgdemi? benzinde verdiyse yağ doldurulan sarı kapağın contası hava alıyor olabilir, o kapağın bulunduğu üst kapağın içinde diyafram var o yırtık olabilir.emme manifoldunda vakum kaçağı olabilir.
 
Buji ve ateşleme bobini

Merhaba arkadaşlar,
2008 H Kasa Sedan Astra kullanıcısıyım, aracımı da 2018 Başında aldım, halen 32000 km de, yaklaşık 2 ay önce Lovati OBD 2 LPG sistemi taktırdım, forumda da yeniyim. Cahilliğime bağışlayın sizin kadar teknik bilgi ve birikime sahip değilim.
Bu sabah aracı çalıştırdım ve hareket ettirdim, yaklaşık 2 km sonra servis egsoz gazı emisyon lambasının yandığını gördüm, aracı durdurduğumda aracın hırıltılı hastalar gibi çalıştığını her hırıltıda devir göstergesinin ileri geri gittiğini gördüm. Sanayi de ustaya götürdüm, bujiler ile ateşleme bobinlerini değiştirdi. Sorun hallolmuş gibi görünüyor. Bu sorun bundan sonra da başgösterirmi, kıllanmaya başladım. Lütfen yardımcı olurmusunuz.
 
Merhaba arkadaşlar,
2008 H Kasa Sedan Astra kullanıcısıyım, aracımı da 2018 Başında aldım, halen 32000 km de, yaklaşık 2 ay önce Lovati OBD 2 LPG sistemi taktırdım, forumda da yeniyim. Cahilliğime bağışlayın sizin kadar teknik bilgi ve birikime sahip değilim.
Bu sabah aracı çalıştırdım ve hareket ettirdim, yaklaşık 2 km sonra servis egsoz gazı emisyon lambasının yandığını gördüm, aracı durdurduğumda aracın hırıltılı hastalar gibi çalıştığını her hırıltıda devir göstergesinin ileri geri gittiğini gördüm. Sanayi de ustaya götürdüm, bujiler ile ateşleme bobinlerini değiştirdi. Sorun hallolmuş gibi görünüyor. Bu sorun bundan sonra da başgösterirmi, kıllanmaya başladım. Lütfen yardımcı olurmusunuz.

lpg bujilerin iyi kondisyonda olmasına ihtiyaç duyar. bobin veya bujide sorun olusursa hemen teklemeye başlar. sorun hallolduysa ortalama 20 bin km bujileri değiştirmenize gerek yok bence. sonrasında yine buji değişimi gerekir.
 
Aynı şekilde benimde LPG'de dolayı arıza lambası yandı,usta lambayı söndürdü yola devam dedi,az gitmeden arıza lambası yine yandı araba sallamaya başladı.Düz ve yokuş aşağı doğru çok iyi.Yokuslarda bırak LPG yi benzin de bile 1 vites ile zor çıktım,aynı zamanda LPG yi bitirdim opetten aldım yine çare olmadı.
Birkaç ustaya sordum bobin değişecek dediler.
Yorumlarda okudum bobinin yanmaması için bir cihaz takılıyor demişti,adını ve nereye takılacağını açıkça söyler misiniz?
 
Konuyu hortlatmak istemedim ama şu an benim Başımda napcam bilmiyorum kıl gibi ateşleme ewt sibob lar iticiler şakaır şakır ayda 1 litre yağ yakıyor oda basmıyorum bassam bu konu iyi olmuş ellerin dert görmesin çözüm bulmam lazım
 
Arkadaşlar ben de ateşleme ve ya tekleme ile igili başımdan geçen olayı anlatayım.belki bir arkadaşımızın işine yarar.
Arabam 94 model astra 1.4cc caravan.
Gece vakti normal hız ile giderken düz yolda çekiş anormal şekilde düştü.5 km kadar sonra uygun bir yer bulup sağa çektim.kaputu kaldırdığımda motor yerinden fırlayacakmış gibi sarsılıyordu.
Bujilerin iki adedi ve pistonları (sıralamada 1 ve 4 )ıslaktı.
Ateşlemenin olmadığını görüp kaputu kapatıp gittim.
Ertesi gün buji,buji kablosu ve ateşleme bobini ile gelip işe koyuldum.
Fakat hiç bir düzelme olmadı.
O moral bozukluğu ile motora boş gözlerle bakarken farkettimki şarj dinamosu kasnağının üstünde bir kablo demeti sürtüyor.stop edip kabloyu incelediğimde,krank sensörü ve enjeksiyonlara giden kabloların üç tanesinin zarar gördüğünü farkedip tamir ettim.
Sadede gelirsem,buji,buji kablosu ve ateşleme bobinini yenilemiş oldum.
Araba şu an düzgün şekilde çalışıyor.
 
Merhaba arkadaşlar benimde aracım 2014 1.2 corsa d 20.000 de LPG taktırdım
Prins LPG kiti ve yaklaşık 38000 de bujileri değiştirdim be çıkan bujilerin yerine
LPG ye dayanıklı olan iridyum buji taktırdım aradan bir yıl geçti aracım şu an 45000 de ve bobin arızası verdi bunu nerden anladın derseniz aracın çalışmasından motor sesindeki değişikliklerden anladım ve araç rölantide iken kaputu açıp bi süre motor sesini dinledim bu sırada motor kapağının olduğu yerden belli aralıklarla çıt çıt şeklinde sesler gelmeye başladı bu sesler bazen duruyor bazende arka arkaya seri bi şekilde gene geliyordu bu esnada da motor titriyordu tabii herneyse biraz araştırma ve soruşturmadan sonra bobin arızası olduğu fikri oluştu ve ben bobini söküp çıkardım sonuç doğruydu bobin lerden iki tanesi özelliğini yitirmişti baya bi oksitlenme vardı hem bujilerde hemde bobinlerin içinde hatta boninin içindeki iletken metal görünmüyor du artık buna yanmış mı demek lazım bilmiyorum ama hem bobin hemde bujileri değiştirdim şimdilik sorun yok gibi ama yazılanları okuyunca içime gene kurt düşüyor açaba gene aynısı olurmu diye işte sorunun neden kaynaklandığını bilmeden yeni bobin ve buji taktık fakat hep içimde ya gene aynı sıkıntıyı yaşarsam diye bir soru var bu sorunun kaynağını nasıl bulabiliriz opelin yetkili servisine gitmeye de korkuyor insan çükü 5 liralık masrafı 20 liraya çıkarıveriyorlar nasıl bir çözüm bulabiliriz bu işe
 
Geri
Üst