Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba arkadaşlar benimde aracım 2014 1.2 corsa d 20.000 de LPG taktırdım
Prins LPG kiti ve yaklaşık 38000 de bujileri değiştirdim be çıkan bujilerin yerine
LPG ye dayanıklı olan iridyum buji taktırdım aradan bir yıl geçti aracım şu an 45000 de ve bobin arızası verdi bunu nerden anladın derseniz aracın çalışmasından motor sesindeki değişikliklerden anladım ve araç rölantide iken kaputu açıp bi süre motor sesini dinledim bu sırada motor kapağının olduğu yerden belli aralıklarla çıt çıt şeklinde sesler gelmeye başladı bu sesler bazen duruyor bazende arka arkaya seri bi şekilde gene geliyordu bu esnada da motor titriyordu tabii herneyse biraz araştırma ve soruşturmadan sonra bobin arızası olduğu fikri oluştu ve ben bobini söküp çıkardım sonuç doğruydu bobin lerden iki tanesi özelliğini yitirmişti baya bi oksitlenme vardı hem bujilerde hemde bobinlerin içinde hatta boninin içindeki iletken metal görünmüyor du artık buna yanmış mı demek lazım bilmiyorum ama hem bobin hemde bujileri değiştirdim şimdilik sorun yok gibi ama yazılanları okuyunca içime gene kurt düşüyor açaba gene aynısı olurmu diye işte sorunun neden kaynaklandığını bilmeden yeni bobin ve buji taktık fakat hep içimde ya gene aynı sıkıntıyı yaşarsam diye bir soru var bu sorunun kaynağını nasıl bulabiliriz opelin yetkili servisine gitmeye de korkuyor insan çükü 5 liralık masrafı 20 liraya çıkarıveriyorlar nasıl bir çözüm bulabiliriz bu işe

motoru yıkattınızmı hiç? oksitlenmeye sebep olmuş olabilir.
 
Selamlar,
Buna yakın bir problem bende yaşıyorum çözüm bulamadım.
araçın çekişinde yada yakıtında herhangi bir problem yok. fakat araç 140-150nin üzerine çıkmıyor. Daha önce bobin yaktı ve üzerine delphinin bobini ile değiştirdim, atnı anda bujilerde değişti. Şuan araca gazda biraz yüklendiğimde tekleme yapıyor 140ı geçmiyor, benzinde ise tekleme gibi değil ama yine gaz yemiyor. Konu hakkında fikri olup yardımcı olabilecek olan varmı?
 
opellerde bobin kronik bir sorun özellikle lpg varsa, dikkat edilmesi gereken bir nokta var, lpg nin gereksinim duyduğu elektriği bobin kablosundan alıyorlar kolay olsun diye bu da bobine yüklenme yapıyor ve yanmasına sebep oluyor, aracım opel astra g cd. 1 defa bobin yaktı delphi taktık şuan yine yanık araba yolda silkeleme yapıyor lpg de, benzinde de yapıyordur ama lpg gibi farkedilmiyor, arıza lambası yanıyor 1 dakika sonra sönüyor, silkeleme de 15-20 km de bir 1 dakika gibi silkeleme yapıyor, şuan bobin yanık vaizyette birkaç ustaya gösterdim lpg landirenzo bulunduğum yerde servisi olmadığı için lpg elektriğinin nerden alındığına baktıramadım, başka bir lpg servisinde usta birde şöyle birşey demişti, sadece kontağı açtığında lpg anahtarında ışıklar yanıyorsa elektrik kontaktan ya da sigorta kutusundan alınmıştır, kontak açıldığında değil de araba çalıştığında ışıklar yanıyorsa elektrik bobinden alınmıştır bunu da kontrol etmenizi tavsive ederim, mümkünse elektiriğin bobini etkilemeyecek biryere alınması şart demişti. ondan sonra bobin kablosuna takılan devir sensörü diye bir parça var diğer adı emülatör ya da rpm sensörü ya da rpm transmetter diye geçiyor, bu parça her kitte takılmıyormuş ya da bu problemler görülürse takılıyormuş, bu sönsör takıldığında devirde dalgalanma ve arıza lambası olayı son buluyor, tabi bujileriniz sağlam olması şartıyla bunları kontrol ettirin mümkünse gm marka bobin takın, umarım faydalı olur paylaşım güzel bişey,
 
opellerde bobin kronik bir sorun özellikle lpg varsa, dikkat edilmesi gereken bir nokta var, lpg nin gereksinim duyduğu elektriği bobin kablosundan alıyorlar kolay olsun diye bu da bobine yüklenme yapıyor ve yanmasına sebep oluyor, aracım opel astra g cd. 1 defa bobin yaktı delphi taktık şuan yine yanık araba yolda silkeleme yapıyor lpg de, benzinde de yapıyordur ama lpg gibi farkedilmiyor, arıza lambası yanıyor 1 dakika sonra sönüyor, silkeleme de 15-20 km de bir 1 dakika gibi silkeleme yapıyor, şuan bobin yanık vaizyette birkaç ustaya gösterdim lpg landirenzo bulunduğum yerde servisi olmadığı için lpg elektriğinin nerden alındığına baktıramadım, başka bir lpg servisinde usta birde şöyle birşey demişti, sadece kontağı açtığında lpg anahtarında ışıklar yanıyorsa elektrik kontaktan ya da sigorta kutusundan alınmıştır, kontak açıldığında değil de araba çalıştığında ışıklar yanıyorsa elektrik bobinden alınmıştır bunu da kontrol etmenizi tavsive ederim, mümkünse elektiriğin bobini etkilemeyecek biryere alınması şart demişti. ondan sonra bobin kablosuna takılan devir sensörü diye bir parça var diğer adı emülatör ya da rpm sensörü ya da rpm transmetter diye geçiyor, bu parça her kitte takılmıyormuş ya da bu problemler görülürse takılıyormuş, bu sönsör takıldığında devirde dalgalanma ve arıza lambası olayı son buluyor, tabi bujileriniz sağlam olması şartıyla bunları kontrol ettirin mümkünse gm marka bobin takın, umarım faydalı olur paylaşım güzel bişey,
Abicim aynı sorun bendede var bobin değiştirik duruyorum sen naptın bana nsıl yardımcı olursun
 
Abicim aynı sorun bendede var bobin değiştirik duruyorum sen naptın bana nsıl yardımcı olursun
Aracının modeli ve tam hatası nedir
 
Başımdan geçen bir olayı anlatayım ben de araçta tekleme vardı ustaya gittim bobin değişecek dedi değiştirdik ondan önce bujilere baktı temizledi taktı bir hafta sonra yine ince ince tekleme başladı sonra birgun motordan tak tak tak diye sesler geldi meğersem buji atmış motor dolayısıyla bobinin ucunu da parçalamış bujiyi taktık ama acayip kaçırma yapıyordu tekleme felan bunun üzerine usta bobinin üzerini bantladı taktı bir kaç gün sonra yine az az teklemeye başladı bende sanayiden eski bir bobin ucu buldum taktım sorun çözüldü bedevaya Şimdi bobin yanınca ucunda ki plastik yer yanmış ise ordan kaçırıyorsa eski bir bobin bulup masrafsız halldebilirsiniz.
 
Geri
Üst