Merhaba arkadaşlar benimde aracım 2014 1.2 corsa d 20.000 de LPG taktırdım
Prins LPG kiti ve yaklaşık 38000 de bujileri değiştirdim be çıkan bujilerin yerine
LPG ye dayanıklı olan iridyum buji taktırdım aradan bir yıl geçti aracım şu an 45000 de ve bobin arızası verdi bunu nerden anladın derseniz aracın çalışmasından motor sesindeki değişikliklerden anladım ve araç rölantide iken kaputu açıp bi süre motor sesini dinledim bu sırada motor kapağının olduğu yerden belli aralıklarla çıt çıt şeklinde sesler gelmeye başladı bu sesler bazen duruyor bazende arka arkaya seri bi şekilde gene geliyordu bu esnada da motor titriyordu tabii herneyse biraz araştırma ve soruşturmadan sonra bobin arızası olduğu fikri oluştu ve ben bobini söküp çıkardım sonuç doğruydu bobin lerden iki tanesi özelliğini yitirmişti baya bi oksitlenme vardı hem bujilerde hemde bobinlerin içinde hatta boninin içindeki iletken metal görünmüyor du artık buna yanmış mı demek lazım bilmiyorum ama hem bobin hemde bujileri değiştirdim şimdilik sorun yok gibi ama yazılanları okuyunca içime gene kurt düşüyor açaba gene aynısı olurmu diye işte sorunun neden kaynaklandığını bilmeden yeni bobin ve buji taktık fakat hep içimde ya gene aynı sıkıntıyı yaşarsam diye bir soru var bu sorunun kaynağını nasıl bulabiliriz opelin yetkili servisine gitmeye de korkuyor insan çükü 5 liralık masrafı 20 liraya çıkarıveriyorlar nasıl bir çözüm bulabiliriz bu işe
motoru yıkattınızmı hiç? oksitlenmeye sebep olmuş olabilir.