opellerde bobin kronik bir sorun özellikle lpg varsa, dikkat edilmesi gereken bir nokta var, lpg nin gereksinim duyduğu elektriği bobin kablosundan alıyorlar kolay olsun diye bu da bobine yüklenme yapıyor ve yanmasına sebep oluyor, aracım opel astra g cd. 1 defa bobin yaktı delphi taktık şuan yine yanık araba yolda silkeleme yapıyor lpg de, benzinde de yapıyordur ama lpg gibi farkedilmiyor, arıza lambası yanıyor 1 dakika sonra sönüyor, silkeleme de 15-20 km de bir 1 dakika gibi silkeleme yapıyor, şuan bobin yanık vaizyette birkaç ustaya gösterdim lpg landirenzo bulunduğum yerde servisi olmadığı için lpg elektriğinin nerden alındığına baktıramadım, başka bir lpg servisinde usta birde şöyle birşey demişti, sadece kontağı açtığında lpg anahtarında ışıklar yanıyorsa elektrik kontaktan ya da sigorta kutusundan alınmıştır, kontak açıldığında değil de araba çalıştığında ışıklar yanıyorsa elektrik bobinden alınmıştır bunu da kontrol etmenizi tavsive ederim, mümkünse elektiriğin bobini etkilemeyecek biryere alınması şart demişti. ondan sonra bobin kablosuna takılan devir sensörü diye bir parça var diğer adı emülatör ya da rpm sensörü ya da rpm transmetter diye geçiyor, bu parça her kitte takılmıyormuş ya da bu problemler görülürse takılıyormuş, bu sönsör takıldığında devirde dalgalanma ve arıza lambası olayı son buluyor, tabi bujileriniz sağlam olması şartıyla bunları kontrol ettirin mümkünse gm marka bobin takın, umarım faydalı olur paylaşım güzel bişey,