Bayır yukarı kalkışta koku gelmesi zorlanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan OLcaytug
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
valla babamın astra g si 3.000 km de yaptı aynı şeyi, dik yokuşta 5 kişi varken, baskı balata sıyırmış, zorla olsada serviste garanti kapsamında değiştirttik.. 12.000 km de debriyaj hidroliği boşaldı şehirler arası yolda vites değiştirirken, 15.000 km de satıldı :D
 
baya sakat bi iş o zaman bu olay.. dikkat etmek lazım.. el freni onun yükünü azaltıyor mu? (geri kayaraktan kalkış yerine sabit yerden kalkış gibi oluyor herhale?!)
 
baya sakat bi iş o zaman bu olay.. dikkat etmek lazım.. el freni onun yükünü azaltıyor mu? (geri kayaraktan kalkış yerine sabit yerden kalkış gibi oluyor herhale?!)

1-2 seferle bişey olmaz ama dik yokuşlarda sıklıkla dur-kalk yapmak gerekiyorsa, el freniyle kalkmak, yarım debriyajla kalkmaktan iyidir. Baskı balatayı fazla hırpalanmamış olur.
 
Balata bitirmek için baya mesai yapmak lazım öyle bi yarım debriyajla balata bitseydi hava filtresinden çok baskı balata değiştirirdik. Ben birkeresinde arka tekerleri tretuvardan inmiş poloyu yukarı çıkarıcam diye 4-5 bin devirlerde 15-20 saniye kaldırmaya çalışmıştım hatta sonlara doğru ayağımı komple debriyajdan kaldırmıştım sonuç mükemmeldi bütün kaldırım mis gibi balata kokuyordu. Balatanın yüzeyi pırıl pırıl olmuştu heralde (hey gidi günler, gençlik işte:)
 
BEnde bu sene tatili iamirde geçridim orda çok zorladım dağ tepe derken inanılmaz rampalar var 5 kiş+yük çıktık ama lak lak ses yaptı bir keresinde bende korktum ?
 
benimde başıma astra ile geldi valla yokuş cıkmıyor bu arabalar :)
 
Aynı şeyi ben de yaşadım, el frensiz kalkmak istedim ama dumanlar çıkmaya başladı, servise gittim bir şey olmaz dediler debriyaj balatasına dikkat etmek lazım bayağı pahalı araba kalabalıksa arkadaşlara rica etmeli ağırlık kalkışı engelliyor...
 
benim golfte hill holder var böyle durumlarda işe yarıyor, ayrıca esp on / off tuşu da var. reklamları izlediniz :)
 
eğer arabanın debriyaj kavrama noktasına hala alışamadıysan el freniyle kalkışını tavsiye ederim..daha az zorlarsın arabayı..aslında esp işin içine karışmasa çok rahat gidermişsin gibime geliyo çünkü gitmeli o araba :)
 
Geri
Üst