immo ayrı bir sektör...kesinlikle mecburi..
çok başıma geldi..beyin tamircileri sadece geriden gelen ezbere arızalarla yol alıyorlar..
misal opel in mazot pompa arızası,devre önceden belli bir lehim...magneti marelli ateşleme düzensizliği alt entegre...renault siemens herşey tam arıza yok zengin karışım arıza lambası yok bir tek direnç..ben ne deli elektronikçiler biliyorum..kendileri bile derler..en basit bmw evs arızaları...yaptıkları belli teşhis yok...kontrol için bile gelse maliyeti düşük belli işler yapılıp bir iki yeri ölçülüyor,kronikleri belli..
bu kadar uğraşmak parayla rezil olmaktansa bir tane çıkma beyinle problemsiz denenir..
biz bünyemizde sadece immo değil aynı zamanda ecu da yapıyoruz.
Bunun yanında iş makinası plc tezgahtan tutun aklınıza gelecek digital elektroniğin her alanında çalışıyoruz.
Araçların kronik arızalarının olduğu doğru ama bu her zaman geçerli bir kavram değil.
Elimde 15 tane pompa beyni var opelin bu kadar basit olduğunu düşünüyorsan bir tanesini sana gönderebilirim.
Hiç birinin de kronik arızası yok.
Bir kartta test yaparken kullandığımız çok fazla cihaz var.Multimetre sadece ön test için,bunun duşunda signal generatörlerinden tut osiloskoplara,v-ı metrelere kadar çok fazla cihazla test yapılıyor.
Sen nasıl beyin tamircileriyle karşılaştığını bilmiyorum muhakkak çok bilgili olmayanlar vardır olabilirde.
Yalnız genelleyip türkiyede test cihazı yok yapabilecek yok demek beni üzer.
Sonuçta çok büyük paralarla yatırımlar yapıyoruz sürekli cihaz takibi yapıp yeni sistemler konusunda gelişmeye çalışıyoruz.Ve bir çok meslektaşımında b u çaba içerisinde olduğuna eminim.Üzüldüğüm konu bizim halkımızın kendi mühendisine olan ön yargısı.
Bu söylediklerimi senin için söylemiyorum,beni rahatsız eden bir konu olduğu ve lafı açıldığı için söylüyorum lütfen üzerine alınma.
Tekrar hepinize saygılar sunuyorum