benzin ve dizel yakıtlar hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weSti555
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende 2010 1.3 corsa vardı, katalog verisi 3.6 yazıyordu, tüketim 4.0-4.2 arası değişiyordu. konuyu ben bu kapsamda değerlendirererk astra j yi aldım. 3.5 yazıyorsa buda 4.0-4.2 arasında gezer diye düşünmüştüm, ancak olmadı...

çok yol yaptığım içinde yıllık bazda bu 0.2-0.5ler her 100 kmde yıl sonunda ciddi bir toplam ediyor...

sanırım araçların emsyon yüzünden kıstıkça yakıtlarıda artıyor 2010da dpf yok diye biliyorum mesela benim 2011 de dpf aşırı tükettiriyor arkadaşımda 2009 corsa 1.3 var oda 4.0 değerde bana sen kullanmaı bilmiyorsun falan dedi 2 günlüğüne değiştik sonuç hacı senin araba çok yakıyormuş dedi servisse değerler normal diyor boş zamanım olsa tazmiat davası açıcam adam kandırıyorlar diye:D
 
dpf her zaman devreye girmiyorki, benim araç 23binde sehir içi sıkışık trafiğe girmiyorum hep 60-70 km üstü otoyol trafiği, daha hiç devreye girmedi bile. devreye girmeden yakıta etkisi olmamalı diye düşünüyorum
 
dpf her zaman devreye girmiyorki, benim araç 23binde sehir içi sıkışık trafiğe girmiyorum hep 60-70 km üstü otoyol trafiği, daha hiç devreye girmedi bile. devreye girmeden yakıta etkisi olmamalı diye düşünüyorum

valla dpfyi hiç görmedim egsozun neresinde bilmiyorum da sadece varsayım olarak söylüyorum egsoz borusunda bağluysa ve egsoz gazının rahat çıkışını etkiliyorsa belki ondan yapabilir yoksa teknolojinin gelişip yakıt tasarufu yapabileceken daha çok yakıt harçamasını aklım almıyor
 
dpf nasıl devreye girmiyor yaa ?? dpf sürekli filtre görevi görüyor...tüm egsoz gazı üzerinden geçer...elektrikle çalışan bi özelliği yokki ...
 
dpf nasıl devreye girmiyor yaa ?? dpf sürekli filtre görevi görüyor...tüm egsoz gazı üzerinden geçer...elektrikle çalışan bi özelliği yokki ...

yani katalitik konvertör gibi egsoza bağlı dimi
 
dpf nasıl devreye girmiyor yaa ?? dpf sürekli filtre görevi görüyor...tüm egsoz gazı üzerinden geçer...elektrikle çalışan bi özelliği yokki ...

bazı arkadaşların dediğine göre, ekrandan bir sembol çıkıyormuş ve temizleme işlemi bitene kadar sürmeye devam edin yazıyormuş, ben bu kısmı hiç görmedim, araba bana hiç bir zaman sürmeye devam edin demedi, bu konuyu kast ettim...
 
valla dpfyi hiç görmedim egsozun neresinde bilmiyorum da sadece varsayım olarak söylüyorum egsoz borusunda bağluysa ve egsoz gazının rahat çıkışını etkiliyorsa belki ondan yapabilir yoksa teknolojinin gelişip yakıt tasarufu yapabileceken daha çok yakıt harçamasını aklım almıyor

benimde aklım basmadı gitti :cool:
 
arkadaşlar 2009 opel corsa 1.3 dizel aracım var. şehir içinde 25 litre mazotla 400 km yol gitti sizce fazla değil mi
 
yani katalitik konvertör gibi egsoza bağlı dimi
konvertörün biraz daha gelişmişi ve pahalısı...egsoz üzerinde bir filtre...
kendi kendini temizleyebiliyor fakat belli zamanlar içinde elle temizlenmesi gerekir,bazı ilaçları var...
diğer zamanlar genelde periyotlar 500 km civarı olabilir..araç afr yi yani karışımı değiştirerek harareti yükseltir ve dpf nin içi yanar....bağzı modellerde bayağı dumanlı olabilir bu süreç bazıları belli bile etmez...
mesela önünüzde bir s500 veya a6 gidiyor cayır cayır duman atıyor vites değişiminde veya ivmelenirken...çoğunun yorumu pompa enjektör bozuk :)
fakat araba dpf temizliyor :)
 
Geri
Üst