benzin ve dizel yakıtlar hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weSti555
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1.6 turbo motorda 95 kullanım söylendi 97 kullansak ?

ayrıca yakıt tasarruf cihazları satılıyor bunlar verimli olurmu? aracım 1.6 opel insignia turbo .95 derken bezin 95 oktanlı kurşunsuz kullanmamız söylendi kurşunsuz 97 kullansak olurmu faydası?
 
Bie istasyondan alınan yakıtın arabaya nasıl bir performans verdiği veya ne tür sıkıntı yarattığını gözlşemleyip , sonuca göre istasyon değiştirmekte fayda var , usta tavsiyesi , yakıtınızı her zaman aynı yerden almaya , şehirlerarası yoldaysanız aynı istasyon şebekesinden alınız şeklindedir.
 
teknik servise bakna arkadaşa sorum var.
opel insignia 1.6 turbo aracım için 95 oktan benzin kullanıyorum.97 oktan kullansak bir faydası olurmu?ayrıca opel kitabında lastik hava basınçları 37 olursa ekonomik sürüş sağlanabilir diyor doğrumu? yaz için kaç basınç kış için kaç basınç gereklidir?iyi çalışmalar.
 
Bilgilerde ufak bir eksiklik var şöyleki 95 oktan için tasarlanmış bir motora daha zor yanan yüksek oktanlı bir yakıt konulduğunda yüksek oktanlı yakıt tasarımda hesaplanan yakıta göre kimyasal olarak daha az bağ koparabilecek ve nedenle daha fazla yanmamış benzini egzozdan atmış olacaktır. Bu nedenledir ki yüksek oktanlı yakıtla doldurulan 1 depo benzinle daha düşük km yol gidiyorsunuz.

"Günümüzde kullanılan benzin motorlu yeni araçlarda sıkıştırma oranı yüksek olduğu için yüksek oktanlı benzinlerin kullanılmasında fayda vardır." yanlış yönlendirmelere sebep olabilir. Burada aslında 91-93 oktan gibi yakıtlardan bahsediliyor olabilir fakat artık 95 oktan altı yakıt yok.

Kısacası aracınızın tasarım özelliklerine uygun olan yakıtı kullanmanız en doğrusu olacaktır ki bu çoğu opel araçlarda 95 oktandır.

*bu bilgiler araçlarında sıkıştırma oranını değiştirebilecek modifikasyonları yapılmadığı sürece geçerlidir.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar 2009 opel corsa 1.3 dizel aracım var. şehir içinde 25 litre mazotla 400 km yol gitti sizce fazla değil mi

Bir yanlışınız var verdiğiniz değerler mümkün olamaz 25lt yakıt lt 4.16tlden desek bile 6lt mazot yapar. 400 km gitmesi için 100kmde 1.5lt yakması gerekki bunu yapan guinesse girer heralde :)

teknik servise bakna arkadaşa sorum var.
opel insignia 1.6 turbo aracım için 95 oktan benzin kullanıyorum.97 oktan kullansak bir faydası olurmu?ayrıca opel kitabında lastik hava basınçları 37 olursa ekonomik sürüş sağlanabilir diyor doğrumu? yaz için kaç basınç kış için kaç basınç gereklidir?iyi çalışmalar.

Aracınız 95 oktan yakıtla çalışmak üzere optimize edilmiştir 97 oktan yakıt sadece yakıt tüketiminizi arttıracaktır. Hava basıncına gelince depo kapağınızın içnde gerekli basınç bilgileri mecuttur o değerlerin maksimumunu kullanmak en ekonomik çözüm olur etikette belirtilen değerlerin üzerine çıkmayın aşırı basınç lastiğinizin patlama ihtimalini arttırır.

attachment.php


Görüldüğü üzere tavsite edilen yakıt 95 oktan bulunamazsa eğer kullanılabilecek yakıt maksimum 98 oktan , turbo olmayan araçlarda minimum 91 oktan yakıttır.
 

Ekli dosyalar

  • motor.webp
    motor.webp
    21.4 KB · Görüntüleme: 145
Son düzenleme:
Opel Astra 1,3 cdt Yakıt sorunu

Merhaba arkadaşlar

1,3 CDT enjoy 2007 model kullanıcısıyım. Aracımı çok seviyorum fakat kısa mesafede İstanbul şehir içerisinde yoğun trafikte kullanmama rağmen 100 km yakıt tüketimi ortalama 0,35 kr seviyesinde görünüyor. Dizel bir arabada bukadar yüksek yakıt tüketiminin olması bana çok garip geldi. Acaba mazot filtrelerine mi baktırmalıyım konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
 
6 Mart 2011; 12:58:41 Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM
SON ZAMLARLA BİRLİKTE

Yakıt Avantaj Sıralaması (Sadece Şehir İçi Trafik/Yoğun Trafik)

1- 55 LT lpg = 110 TL / Menzil ; 500-550 km (Ş. İçi) --- 2.10 TL / LT
2- 55 LT Mazot = 200 TL / Menzil ; 800-850 km (Ş. İçi) --- 3,71 TL / LT
3- 55 LT Benzin = 230 TL / Menzil ; 550-600 km (Ş. İçi) --- 4,15 TL / LT

Bu şekildedir.. 0 Araç alımında ARTIK Dizel Araç Almanın bir MANTIĞI Kalmamıştır.. Nedeni ise benzinli araç ile arasındaki 7-8 Bin TL Lik Farktır.. Dizel Motorlar daha değerli falan oldukları için yada çok daha büyük teknoloji oldukları falan için Daha yüksek fiyata satılmıyorlar.. Aslında Benzinli Motorla Dizel motorun üretim maliyeti hemen hemen aynı fakat Türkiyede bazı şeyler dönem dönem kur yapar ya o hesap..

Şuan en iyisi ne biliyomusunuz ? 30-35 bin TL aralığında C sınıfı LPG ye uyumlu,Piyasası iyi bir araç..
 
6 Mart 2011; 12:58:41 Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM
SON ZAMLARLA BİRLİKTE

Yakıt Avantaj Sıralaması (Sadece Şehir İçi Trafik/Yoğun Trafik)

1- 55 LT lpg = 110 TL / Menzil ; 500-550 km (Ş. İçi) --- 2.10 TL / LT
2- 55 LT Mazot = 200 TL / Menzil ; 800-850 km (Ş. İçi) --- 3,71 TL / LT
3- 55 LT Benzin = 230 TL / Menzil ; 550-600 km (Ş. İçi) --- 4,15 TL / LT

Bu şekildedir.. 0 Araç alımında ARTIK Dizel Araç Almanın bir MANTIĞI Kalmamıştır.. Nedeni ise benzinli araç ile arasındaki 7-8 Bin TL Lik Farktır.. Dizel Motorlar daha değerli falan oldukları için yada çok daha büyük teknoloji oldukları falan için Daha yüksek fiyata satılmıyorlar.. Aslında Benzinli Motorla Dizel motorun üretim maliyeti hemen hemen aynı fakat Türkiyede bazı şeyler dönem dönem kur yapar ya o hesap..

Şuan en iyisi ne biliyomusunuz ? 30-35 bin TL aralığında C sınıfı LPG ye uyumlu,Piyasası iyi bir araç..
ilginç???
55 litre mazotu 200tl ye nereden alıyorsunuz?
55 litre benzini nasıl230tl ye dolduruyorsunuz? yerini bilelim ;) mazot litresi 4,47 litreden 55 litre 248tl eder
benizn 55 litre 264tl eder
 
55 LT lpg = 110 TL / Menzil ; 500-550 km (Ş. İçi) --- 2.10 TL / LT
55 LT Benzin = 230 TL / Menzil ; 550-600 km (Ş. İçi) --- 4,15 TL / LT

55lt benzinle 550-600km yapan 55lt lpgyle 420-460km yol yapar
 
Geri
Üst