Benzinle araca dizel , dizel araca benzin konursa belirtileri ne olur ?

Avrupa da dizel ve benzin tabancalarının farklı olduğunu ve istesek de tabancanın depo ağzına girmediğini duymuştum , bu farklılık bizde yoksa pompacının yanında durup durumu netleştirip aracın yanından öyle ayrılmak gerekir.


iPhone 5C cihazımdan tapatalk kullanılarak gönderildi.
 
Zaten pompa agızları farklıdır. Motorin tabancasının çapı daha küçüktür.
 
yav ikisindede baş ağrısı kesin :)
 
Bir akrabamda dizel Ford Fiesta vardı (bir süre evvel sattı). Her zaman depoda çeyrek depo mazot kalınca depoyu fullermiş. Bir uzun yol seyahatinde tanıdık bir istasyondan yarım depoya yakın yakıt almış. Yakıttan sonra sorunsuzca Manisa'ya gelmiş. Akşam yemek için dışarıya çıkmaya karar vermişler ama araç çalışmamış. Servis çağırmışlar, elemanlar aracı olduğu yerde çalıştırıp teslim etmişler. Yemek dönüşü araç gene çalışmayınca tekrar servis çağırmışlar, gene araç çalıştırılıp teslim edilmiş. Bir iki gün sonra yakın bir ildeki evlerine dönmek üzere araca binmişler ama araç gene çalışmayınca gene servis çağırmışlar, yapılan işlem gene aynı olup bu arada aracın zorlandığını çekişten düştüğünü söylemiş, servis elemanı da bu durumu yakıtın kalitesine bağlayıp başından savmış, aracı o hali ile söylene söylene eve kadar getirmişler. Ertesi gün aracı oturduğu ildeki servise götürmek için çalıştırmaya kalkmış ama durum gene aynı, servisi arayıp aracı bulunduğu yerden almalarını ve arızayı gidermelerini istemiş. Bir süre sonra servisten aramışlar, araca mazot yerine benzin konduğunu, o zamanın parası ile 250 TL civarında masraf çıkacağını bildirmişler. Araç yapıldıktan sonra da faturayı yakıtı aldığı yere götürüp bir güzel tahsil etmiş. Anlattığına göre araç bu hali ile 200 km yakın yol yapmış.
 
bizim clioda bir kere benzinliye diesel konmuştu 20 tllik(2008 yılında) vuruntulu çalışma ve belediye otobüsü gibi duman atma dışında sorun olmamıştı
 
Geri
Üst