Bi xenon-xenon, Bi turbo-turbo???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hi_cazz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hi_cazz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
1,819
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar forumda xenon ve turbo olayları çok konuşuluyor ve xenon ve turbonun ne olduğunu hemen hemen hepimiz biliyoruz. Benim merak ettiğim bu terimlerin başında son zamanlarda bolca "bi" ekini görüyorum. İşte bunu ben bilmiyorum. "Bi ..." tam olarak olarak nedir? Aralarındaki fark nedir? Hangisi daha iyidir? Nerden anlaşılır?
 
"Bi" çift demektir.

bi-xenon denilen sitemde tek ampülden hem uzun hem kısa hüzme elde ediliyor.

yanlız ampülün çift ark bölgesi yok.. yani çift filamanlı H4 farlar gibi değil..

bu uzun kısa geçişleri projektör içinde bulunan şapkanın şekil değiştirmesi ile sağlanır..
böylece kesilme çizgisi değişir ve uzun hüzme elde edilir...

skoda roomster modelinde ise Bi-halojen sistem kullanılmıştır.

mantık ap aynıdır.. tek ampülden projektör marifeti ile uzun ve kısa hüzme elde edilir.



Bi-turbolar ise ap ayrı bir dünya..

özetle "bi" çift demek
 
http://www.youtube.com/watch?v=5h5q1E3h1Lc

şu videoyu seyrederseniz bi-xenonla ilgili aklınızda hiçbir soru kalmayacaktır..

kesilme çizgisi ne diye merak eden arkadaşlar ___/___/ şekline dikkat etsinler..

buna kesilme çizgisi denir.. halojen farınıza yaptığınız hiçbir kit uygulamada bu derece temiz kesilme çizgisi yakalayamazsınız..

karşıdan gelen sürücünün gözünü alırsınız.
 
bilgi için teşekkür ederim Ahmet bey.
 
ne beyi yaw
ramo.png


şurda biz bizeyiz kardeş.. rahat ol ;) yaşım 22 benm :)
 
Biturbo ise
gene çift TUrbo genel mantık üzerine...

Fakat örnek verecek olursak imprezanın turbosu büyüktür fakat 3500 devirde basınc sağlayarak motora canlılık katar.
bi turbo sistemi ise 1 adet büyük(yüksek devirde dolan)1 adette kücük(alt devirlerde basıns sağlayan turbo) turbo takılarak elde edilen sistemdir...
yaniii en basit şöyle anlatıyım;
1 adet passat turbosu(en düşük devirde verim alınan turbodur;))
1 adette impreze yada evo turbosunun 2 sinin birlikte çalıştırılmasıdır...

kücük olan turbo 1700 devirde başlar doldurmaya güç vermeye .
devir 3500-4000 devire gelincede diğer turbo devreye girerek büyük bir güç vermeye başlar...


bi-turbo genellikle yarış araçlarında kullanılır cünkü büyük güç elde etmek için takılan büyük turboların alr devirlerde olan cansızlıgını yok etmektir amaç;)...


umarım anlatabilmişimdir:)...

bi-xenonda da Ahmet'e noktasına kadar katılıyorum...
bana göre far üstüne geliştirilmiş olaganüstü bir sistem;)
 
Biturbo ise
gene çift TUrbo genel mantık üzerine...

Fakat örnek verecek olursak imprezanın turbosu büyüktür fakat 3500 devirde basınc sağlayarak motora canlılık katar.
bi turbo sistemi ise 1 adet büyük(yüksek devirde dolan)1 adette kücük(alt devirlerde basıns sağlayan turbo) turbo takılarak elde edilen sistemdir...
yaniii en basit şöyle anlatıyım;
1 adet passat turbosu(en düşük devirde verim alınan turbodur;))
1 adette impreze yada evo turbosunun 2 sinin birlikte çalıştırılmasıdır...

kücük olan turbo 1700 devirde başlar doldurmaya güç vermeye .
devir 3500-4000 devire gelincede diğer turbo devreye girerek büyük bir güç vermeye başlar...


bi-turbo genellikle yarış araçlarında kullanılır cünkü büyük güç elde etmek için takılan büyük turboların alr devirlerde olan cansızlıgını yok etmektir amaç;)...


umarım anlatabilmişimdir:)...

bi-xenonda da Ahmet'e noktasına kadar katılıyorum...
bana göre far üstüne geliştirilmiş olaganüstü bir sistem;)


örnek olarak 3.35i coupe...bi-turbo lu...az önce gördüm de birtane......:rock:good:aşık oldum diyebilirim....rengi benim astranın şimşek grisine çok yakın bi renkti...
 
Biturbo ise
gene çift TUrbo genel mantık üzerine...

Fakat örnek verecek olursak imprezanın turbosu büyüktür fakat 3500 devirde basınc sağlayarak motora canlılık katar.
bi turbo sistemi ise 1 adet büyük(yüksek devirde dolan)1 adette kücük(alt devirlerde basıns sağlayan turbo) turbo takılarak elde edilen sistemdir...
yaniii en basit şöyle anlatıyım;
1 adet passat turbosu(en düşük devirde verim alınan turbodur;))
1 adette impreze yada evo turbosunun 2 sinin birlikte çalıştırılmasıdır...

kücük olan turbo 1700 devirde başlar doldurmaya güç vermeye .
devir 3500-4000 devire gelincede diğer turbo devreye girerek büyük bir güç vermeye başlar...


bi-turbo genellikle yarış araçlarında kullanılır cünkü büyük güç elde etmek için takılan büyük turboların alr devirlerde olan cansızlıgını yok etmektir amaç;)...


umarım anlatabilmişimdir:)...

bi-xenonda da Ahmet'e noktasına kadar katılıyorum...
bana göre far üstüne geliştirilmiş olaganüstü bir sistem;)

bilgilendiricinin için çok teşekkür ederim sametcim. Yani bizdekiler küçük turbo oluyor. Alt devir turbosu. Ben corsaya üst devir turbosu taktıcam:D
 
araban yürümez o zman:D:D
 
Geri
Üst