Biturbo ise
gene çift TUrbo genel mantık üzerine...
Fakat örnek verecek olursak imprezanın turbosu büyüktür fakat 3500 devirde basınc sağlayarak motora canlılık katar.
bi turbo sistemi ise 1 adet büyük(yüksek devirde dolan)1 adette kücük(alt devirlerde basıns sağlayan turbo) turbo takılarak elde edilen sistemdir...
yaniii en basit şöyle anlatıyım;
1 adet passat turbosu(en düşük devirde verim alınan turbodur
)
1 adette impreze yada evo turbosunun 2 sinin birlikte çalıştırılmasıdır...
kücük olan turbo 1700 devirde başlar doldurmaya güç vermeye .
devir 3500-4000 devire gelincede diğer turbo devreye girerek büyük bir güç vermeye başlar...
bi-turbo genellikle yarış araçlarında kullanılır cünkü büyük güç elde etmek için takılan büyük turboların alr devirlerde olan cansızlıgını yok etmektir amaç
...
umarım anlatabilmişimdir
...
bi-xenonda da Ahmet'e noktasına kadar katılıyorum...
bana göre far üstüne geliştirilmiş olaganüstü bir sistem