Blow Off konusunda biraz bilgim var sanırım biraz uzun olacak ama umarım işinize yarayacak sizleri aydınlatacak bir şeyler yazabilirim..
Aslında "Blow Off" sistemin asıl üretim amacı çalışma mantığı şudur.Motor en üst devirlerde (daha çok red line) iken gaz kesimlerinde (daha çok ani gaz kesimlerinde) doğal olarak emme subapları daha seyrek açılmaya başlayacağından lakin turbo devri egsoz gazının basıncından hareketini aldığı için motor devri düşsede bir müddet yüksek devir değerlerinde seyir edeceğinden turbo basıncı bir müddet yüksek değerlerde kalacaktır.Bu nedenle arada sağlam bir basınç sıkışması söz konusu olmasından gerek ısınan subapların zarar görmesi gerek (zamanla çok yüksek devirlerde (150.000 - 300.000 D/Dk) döndüğünden çalışmadan dolayı ısınmaya yüz tutmuş) turbo milinin o basınca dayanamayıp kesmesi gibi nedenler ortaya çıkabilmesi ihtimalidir ve olasıdır.
Not:Aslında daha çok yüksek devirlerde ve yüksek güç üreten araçlarda söz konusu olabiliyor.Rally araçları nascar araçları vs.Bizlerin bu tarz araçları olmadığı için yada bizim araçlarımızın motorları yüksek güç değerlerinde ve devir oranlarında çalışmadığından bizde bu mantık ile yani "Takalım çuflasın" mantığı ile cihazdan temin edip aracımıza uygulayabiliriz.Güzelde bir uygulama olur bence
Blow off olduğunda peki ne olur motor red line`da iken gaz kesimlerinde yada ani gaz kesimlerinde turbo hattı üzerine koyulan Blow Off sayesinde içeride oluşan yüksek basınçlı hava içeride sıkışma yapacağından Blow Off`un yaylı pistonunu geri iterek by pass yöntemi ile Blow Off`taki küçük porttan dışarıya sevkedilmesinden kaynaklanıyor ve bu şekildede olunca yüksek basınçlı hava küçük bir delikten dışarıya atılırken basınç söz konusu olduğundan "Çufff" diye bir ses çıkıyor.Kimi markalarda çuff diye değilde daha farklı sesler görülür bu tamamıyla Blow Off by pass portunun yapısından kaynaklanan bir durumdur .
Örnek verecek olursam mesela Greddy markasından çıkan ses çok daha kalın tabiri caiz ise "Kaaffff" şeklindedir.HKS markası bilindiği üzere "Çufff" diye bir ses verir.
Ama gel görki ülkemizde Blow Off`a sadece çuf çuf cihazı gözüyle bakılıyor neymiş bu "Abi arabaya takarsın gaz kestinmi çuflar deli bir şey" gibi yorumlar yapılıyor sanki sadece çuflaması için üretilmiş gibi.Şöylede bir durum var bir turbo mili (şaft diye tabir ediliyor) en az 10 mm. lik semente çeliğinden yada alaşımlı civa çeliğinden üretiliyor bu milin kesme ihtimali insana çok çok zor hatta belkide imkansız geliyor bu şekilde gereken hesabı siz yapın içeride nasıl bir basınç oluşabiliyorki böyle bir mili kesip atabiliyor gerçekten muazzam basınç değerleri.Bu şekilde Blow Off`suz bir nascar aracında emme manifold`unu patlatan bir abimizi görmüştüm "Doscovery" kanalında.
Bir kaç şema ekliyeyim :
http://www.airpowersystems.com/350z/bov/bov_model_anim.gif
Gördüğünüz gibi giriş kısım emme hattı üzerindeki kısımdır basınçlı hava giriyor (pistonun arkasında yay olduğunu var sayın resimde belirtilmemiş) yaylı pistonu geriye itiyor port seviyesine geldiğinde hava dışarıya sevkediliyor ve sonuç "Çufff".
http://img205.imageshack.us/img205/6568/67221280largeea8.jpg
Yanlız resimlerdeki Blow Off`lar çift portlu sistemler bunların mantığıda aynı ilk port hortum yardımı ile tekrar turbo emiş hattına çevriliyor artık ne maksat ile yapılmış o kısmı ben çözemedim havadan mı tasarruf yapmak istemişler idareli kullanım vs. bilmiyorum bana saçma geliyor
Genel olarak Blow Off çalışma mantığı budur arkadaşlar umarım bir faydası dokunur.