Bosch Super4 performans bujileri Aracıma Uymadı Galiba

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan berkay1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadasım bosch super 4 leri yaklasık iki sene aracımda kullandım aracımda kesinlikle cok basarılıydılar ve benim gibi bu bujileri bir hayli su an kullanan arkadaşım var kullanmayada devam etmekteler ama sunu unutmamak lazım arabamıza sadece bir buji takınca arabamız kanat takıp ucmuyor ayrıca bu bujilerin calışma seklini ve ne için kullanıldıgını arastırılıp yazılırsa bence daha dogru olur diye düşünüyorum.bende olan bilginin bir kısmını size sundum umarım yardımcı olur

Motorunuzun yeni itici gücü Bosch Süper 4
Bosch'un bir diğer yüksek teknolojik buluşu. Bosch Super 4, bujide son teknolojik gelişme olan <<izolatörde çakan kıvılcım>> prensibi ile çalışır. Gümüş kaplı sivriltilmiş bir orta elektrod ile 4 adet ince elektroddan oluşan, önemli avantajlar sağlayan bu buji kombinasyonu dünyada tektir. Buji kıvılcımı, motorun hızlanmasına ve güç sarfiyatına göre en uygun ateşlemeyi sağlamak için daima en iyi ve emin yolu seçer.
Yeni Bosch Süper 4. Teknik olarak üstün bir yenilik - Sizin aracınız için de!
Bosch Süper 4, tüm ömrü boyunca ve her sürüş koşulunda bilinen bujilerden önemli ölçüde daha verimli.
Avantajları:
bullet-dark.gif

Hızlanmada hissedilir iyilişme
bullet-dark.gif

Belirgin şekilde daha sessiz çalışma
bullet-dark.gif

Üstün motor performansı
bullet-dark.gif

Fabrikada, gereken şekilde ayarlanmış elektrod aralığı
 
BUJİLERDEN BEKLENENLER

Elektriksel gereksinmeler:
40,000 volta kadar olan yüksek voltajlarda çalışabilme. 1,000°C (1,832°F)'lik sıcaklıkta bile yüksek izolasyon etkinliği

Mekanik gereksinmeler:
Yanma odasında yaklaşık 100 barlık titreşim dirençlerine dayanıklı. Güvenilir montaj için yüksek mekanik dayanım

Kimyasal gereksinmeler:
Yanma odasındaki kimyasal işlemlere ve artıklara dirençli

Termal gereksinmeler:
Termal şok direnci (sıcak egzoz - soğuk emme karışımı). Güvenilir çalışma için elektrotların ve izolatörün iyi ısı iletimi

UMARIM BİRAZ BİLGİLENDİREBİLMİSİMDİR.SAYGILARIMLA
 
Hocam vermiş olduğunuz oto-parça.netteki bujilerin kendi aracımıza uygun olup olmadığına dair sadece ürün kodları var.Siz kendi aracınıza ait oldugunu nerden öğrendiniz?ve sipariş verdiniz mi?
 
Her araçta olumlu sonuç vermeyebilir (olumlu ve memnun olan arkadaşlar az değil diye düşünerek).Sonuçta Bosch un ürettiği bir ürün ve kötü olacağını sanmıyorum.Ateşleme sisteminde buji tırnak sayısı- elektrotların direnci gibi değerlere uygun bir bobin olup olmadığıda önemli.Ben denemedim açıkçası.Çok kilişe bir yaklaşım da olsa bujinin orjinalinden asla vazgeçmem.
 
Şu marka yapmışsa iyidir, bu marka yapmışsa iyidir tartışılmaz bile, gibi fikirler maalesef bizlerin bazen dile getiremediğimiz tecrübelerimizi bile gölgede bırakabiliyor. Bende aynı kanı ile bu ürünü yorumlara bakarak ve yazılan yazılara bakarak ben bunlardan iyimi bileceğimki düşüncesi ile 1,5 ay zoraki kullandım. Araçta hissettiğim değişiklik; hararet yükselince az bir rampa görsün aracım, düşük viteslerde bile devirlenmekte güçlük çekmeye başladı, yakıt deseniz 20 tl lpg ile ortalama 100 km giden aracımın aynı yakıtla gittiği yol 70-80 km civarına düştü. Ben kimsenin fikrine eleştri yapmıyorum. Sadece yaşadığım tecrübemi paylaşıyorum. Sonuç olarak benim aracımda lpg için seçmem gereken bujinin fr91x değil FR 7 KI 332 S kodlu tek tırnak buji veya yine tek tırnak GM olması gerektiği sonucuna ulaşıyorum.
 
1997 opel astra f kasa aracıma Bosch Süper 4 uyarmı benzinli bi araç lpg yok
 
Yorumlara bakarak sipariş verdiğim Bosch Super4 performans bujileri aracıma iyi gelmedi. Şöyleki; araçta klima açıkken ve ısı yüksekken aracın ivmelenmesi diye bişey kalmıyor, düşük viteste dahi devirlenmekte güçlük çekiyordu. Aracım geçen yılın yazında böyle değildi. Düşündüm ben bu araca ne yaptırdımki böyle oldu diye, aklıma gelen tek şey büyük bir iştahla aldığım bujilerdi. Bugün bujileri çıkardım ve GM çift tırnak bujileri taktım ve aracı bizzat test ettim. Test sonucu, araç kendine geldi diyebilirim. Hususi düşük devirde rapma ve klima açık gittim, aracın harareti bariz bir şekilde, eskisinden çok uzun sürede yükseldi. Yine bu ısılarda ivmelenmesine baktım, yine eskisinden çok farklı bir şekilde ivme kazandı. Şundan eminimki aslında aracın yakıtıda yükselmişti. Yapılan yorumlara bakınca birşey diyemiyor insan, iyidir herhalde, yoksa bu kadar insan olumlu yorum yapmaz gibi akla geliyor.

Benim yaşadığım tecrübede bu. Belki erken görüş belirtiyorum ama birkaç gün daha böyle deneyeceğim, yanılmışsamda yine yazacağım. Sonuçta bujilerin parasını opel garajdan bu kadar insan olumlu yorum yapmışken iade isteyecek değiliz.

Yaklaşık 1 ayı aşan süre içindekullanıyorum bu bujileri, şimdilik düşüncem yazık etmişim aracıma.

Arkadaşlar, yapılan yorumlar beni çok kötü yanılttı. Bu süper 4 dediklerini opel garajdan temin ettim 1.5 aydır kullandım, bujiye verdiğim paraya değilde araca verdiğim eziyete üzülüyorum. Lpg de kullanmam gereken buji tipi https://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236571,PR-59.html budur. http://ecat-online.bosch.de/toc/tr/0000fAZ72HUu4w-uz0VNAvBcLW9:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp bu adrestende aracınıza ve yakıt tipine uygun bujiyi seçebilirsiniz.

Doğru bilginin kölesi olayım, yanlış bilginin ta ne..........



*Aşağıda ki alıntı da mesajlarımız bulunuyor, O dönemde LPG olduğundan bahsetmiş olsaydınız size olası sorunlardan bahsetmeye gayret ederdim.
*Siz verilen yanlış bir bilgi olduğunu sanmıyorum açıkcası.

dfsfqh.jpg



daha detaylı bilgi için super4 konusunun son sayfası :
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?p=1348639#post1348639
 
Geri
Üst