Boya hatası için bakım hediyesi...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cocotr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben arabayı aldığım gün gördüm sorunu ki bu 6 Agustos demek, 30 gün geçmiş oluyor. Ben şimdi gördüm diyebilirmiyim ?
 
Bir avukata danışmanı öneririm...
 
Arkadaşım;

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri uyarınca seçimlik haklara sahipsin, aldığın araç ayıplı mal olarak nitelendirilmektedir...

1- Bedel tenzili isteyebilirsin,
2- Akdin feshi ve ödenen bedelin iadesini isteyebilirsin,
3- Aracın ücretsiz tamirini isteyebilirsin,

Bu haklardan faydalanabilmen için noter vasıtasıyla ayıp ihbarında bulunmanız gerekmektedir...

Daha sonra tüketici mahkemesinde bu haklardan birini talep edebilirsiniz...
(tüketici mahkemelerinde açılan davalar harca tabi değildir)

Başımızdan geçen bir olayıda sizinle paylaşmak isterim, A.C. 2005 tarihinde H...... Elentra marka araç satın alır, bir kaç ay sonra bir oto yıkamacı araçın boyasında topluiğne başı büyüklüğünde kabarmalar olduğunu söyler fakat bu kabarmalar çok dikkat edilmedikçe görülecek gibi değildir, A.C. servise gider servis şahsı oyalar...Daha sonra ithalatcı firma olan H...... A...... AŞ.'ye ihtarname (ayıp ihbarı) çekilir...Yine bir gelişme olmayınca dava açılır ve yapılan keşif ve bilirkişi incelemesinde bu kabarmaların fabrikasyon hatası olduğu ortaya çıkar ve şahıs faiz ve masraflarla birlike yaklaşık araca ödediği bedelin iki katını almaya hak kazanmıştır... Bilginize...

:good::good::good::good::good:saol bilgi için
 
Valla şöyleki yasal faiz oranına baktım yıllık %9. Bu durumda parayı bankaya koymuştan daha az bir para elime geçer.

Ayrıca tüketici davalarının hepsi kazanılıyor mu? Kaybetme ihtimali de var. Ben hakim olsam ufacık bişi için koca arabayı iade ettirmezdim.

Ben şimdi bölge müdürü ile tekrar görüşücem, bagajı olduğu gibi değiştirtmeyi düşünüyorum. Siz ne diosunuz

Arkadaşım;

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri uyarınca seçimlik haklara sahipsin, aldığın araç ayıplı mal olarak nitelendirilmektedir...

1- Bedel tenzili isteyebilirsin,
2- Akdin feshi ve ödenen bedelin iadesini isteyebilirsin,
3- Aracın ücretsiz tamirini isteyebilirsin,

Bu haklardan faydalanabilmen için noter vasıtasıyla ayıp ihbarında bulunmanız gerekmektedir...

Daha sonra tüketici mahkemesinde bu haklardan birini talep edebilirsiniz...
(tüketici mahkemelerinde açılan davalar harca tabi değildir)

Başımızdan geçen bir olayıda sizinle paylaşmak isterim, A.C. 2005 tarihinde H...... Elentra marka araç satın alır, bir kaç ay sonra bir oto yıkamacı araçın boyasında topluiğne başı büyüklüğünde kabarmalar olduğunu söyler fakat bu kabarmalar çok dikkat edilmedikçe görülecek gibi değildir, A.C. servise gider servis şahsı oyalar...Daha sonra ithalatcı firma olan H...... A...... AŞ.'ye ihtarname (ayıp ihbarı) çekilir...Yine bir gelişme olmayınca dava açılır ve yapılan keşif ve bilirkişi incelemesinde bu kabarmaların fabrikasyon hatası olduğu ortaya çıkar ve şahıs faiz ve masraflarla birlike yaklaşık araca ödediği bedelin iki katını almaya hak kazanmıştır... Bilginize...
 
Sizi ve diğer arkadaşları haklarınız konususunda bilgilendirmek istedim...

elbetteki karar sana ait... :)
 
srkn, bu arkadaşının başına gelen olay malatyada mı oldu ve de arabanın hangi bölgesindeydi?

Hani atıyorum tavandaysa mesela arabanın değişmesinden başka şans yoktur...
 
Evet Malatya'da oldu...
ön kaput ve tavan da vardı...
 
Arkadaşlar,

Maalesef biraz abartılı yorumlar yapılmış. Skyeye'ın dediği gibi amaç biraz bağcıyı dövmeye benzemiş.

Herşeyden önce alıcı olarak sizin muayene yükümlülüğünüz var. Aracı alırken her tarafına bakmış olmanız gerekiyor. Bu sebeple, eğer söz konusu boya sorunu siz aracı alırken de vardıysa ve de gözle görülebilen bir durumdaysa, bu sizin muayene yükümlülüğünüzü yerine getirmediğiniz sonucunu çıkartacaktır.

Eğer gözle görülemeyen bir ayıp varsa (gizli ayıp) bu durumda servise götürüp bildirmeniz gerekmekte. Aracın iadesi ancak ve ancak araçtan beklenen faydanın elde edilememesi ve araçtan faydalanamamanın süreklilik kazanması durumunda olur. Tamir yolu ile giderilebilecek ayıplar için değişim yapılmaz. Aracınız, garanti süresi içerisinde, aynı arızayı ikiden fazla yapar veya farklı arızaları 4 kez yaparsa ve de servis bunu çözemiyorsa, o zaman değişim talebiyle mahkemeye başvurulabilir.

Ben kabarcıklı arabaya binmem, boyası beni rahatsız ediyor gibi kişisel şikayetler göz önüne alınmaz.

Mevcut olayda, servis bu kusurları giderme yolunu da tercih edebilirdi. Onlar daha farklı bir yaklaşımla, yapmak zorunda olmadıkları halde, bir takım tekliflerde bulunmuşlar, siz de pazarlık ederek bunu kabul etmişsiniz. Bundan daha fazlası hakkın suiistimaline girer kanaatindeyim.
 
Arkadaşlar,

Maalesef biraz abartılı yorumlar yapılmış. Skyeye'ın dediği gibi amaç biraz bağcıyı dövmeye benzemiş.

Herşeyden önce alıcı olarak sizin muayene yükümlülüğünüz var. Aracı alırken her tarafına bakmış olmanız gerekiyor. Bu sebeple, eğer söz konusu boya sorunu siz aracı alırken de vardıysa ve de gözle görülebilen bir durumdaysa, bu sizin muayene yükümlülüğünüzü yerine getirmediğiniz sonucunu çıkartacaktır.

Eğer gözle görülemeyen bir ayıp varsa (gizli ayıp) bu durumda servise götürüp bildirmeniz gerekmekte. Aracın iadesi ancak ve ancak araçtan beklenen faydanın elde edilememesi ve araçtan faydalanamamanın süreklilik kazanması durumunda olur. Tamir yolu ile giderilebilecek ayıplar için değişim yapılmaz. Aracınız, garanti süresi içerisinde, aynı arızayı ikiden fazla yapar veya farklı arızaları 4 kez yaparsa ve de servis bunu çözemiyorsa, o zaman değişim talebiyle mahkemeye başvurulabilir.

Ben kabarcıklı arabaya binmem, boyası beni rahatsız ediyor gibi kişisel şikayetler göz önüne alınmaz.

Mevcut olayda, servis bu kusurları giderme yolunu da tercih edebilirdi. Onlar daha farklı bir yaklaşımla, yapmak zorunda olmadıkları halde, bir takım tekliflerde bulunmuşlar, siz de pazarlık ederek bunu kabul etmişsiniz. Bundan daha fazlası hakkın suiistimaline girer kanaatindeyim.

Doğru söze ne denir:alkis:
 
Geri
Üst