- Konuyu Başlatan
- #21
Ben arabayı aldığım gün gördüm sorunu ki bu 6 Agustos demek, 30 gün geçmiş oluyor. Ben şimdi gördüm diyebilirmiyim ?
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Arkadaşım;
4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri uyarınca seçimlik haklara sahipsin, aldığın araç ayıplı mal olarak nitelendirilmektedir...
1- Bedel tenzili isteyebilirsin,
2- Akdin feshi ve ödenen bedelin iadesini isteyebilirsin,
3- Aracın ücretsiz tamirini isteyebilirsin,
Bu haklardan faydalanabilmen için noter vasıtasıyla ayıp ihbarında bulunmanız gerekmektedir...
Daha sonra tüketici mahkemesinde bu haklardan birini talep edebilirsiniz...
(tüketici mahkemelerinde açılan davalar harca tabi değildir)
Başımızdan geçen bir olayıda sizinle paylaşmak isterim, A.C. 2005 tarihinde H...... Elentra marka araç satın alır, bir kaç ay sonra bir oto yıkamacı araçın boyasında topluiğne başı büyüklüğünde kabarmalar olduğunu söyler fakat bu kabarmalar çok dikkat edilmedikçe görülecek gibi değildir, A.C. servise gider servis şahsı oyalar...Daha sonra ithalatcı firma olan H...... A...... AŞ.'ye ihtarname (ayıp ihbarı) çekilir...Yine bir gelişme olmayınca dava açılır ve yapılan keşif ve bilirkişi incelemesinde bu kabarmaların fabrikasyon hatası olduğu ortaya çıkar ve şahıs faiz ve masraflarla birlike yaklaşık araca ödediği bedelin iki katını almaya hak kazanmıştır... Bilginize...
Arkadaşım;
4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri uyarınca seçimlik haklara sahipsin, aldığın araç ayıplı mal olarak nitelendirilmektedir...
1- Bedel tenzili isteyebilirsin,
2- Akdin feshi ve ödenen bedelin iadesini isteyebilirsin,
3- Aracın ücretsiz tamirini isteyebilirsin,
Bu haklardan faydalanabilmen için noter vasıtasıyla ayıp ihbarında bulunmanız gerekmektedir...
Daha sonra tüketici mahkemesinde bu haklardan birini talep edebilirsiniz...
(tüketici mahkemelerinde açılan davalar harca tabi değildir)
Başımızdan geçen bir olayıda sizinle paylaşmak isterim, A.C. 2005 tarihinde H...... Elentra marka araç satın alır, bir kaç ay sonra bir oto yıkamacı araçın boyasında topluiğne başı büyüklüğünde kabarmalar olduğunu söyler fakat bu kabarmalar çok dikkat edilmedikçe görülecek gibi değildir, A.C. servise gider servis şahsı oyalar...Daha sonra ithalatcı firma olan H...... A...... AŞ.'ye ihtarname (ayıp ihbarı) çekilir...Yine bir gelişme olmayınca dava açılır ve yapılan keşif ve bilirkişi incelemesinde bu kabarmaların fabrikasyon hatası olduğu ortaya çıkar ve şahıs faiz ve masraflarla birlike yaklaşık araca ödediği bedelin iki katını almaya hak kazanmıştır... Bilginize...
Arkadaşlar,
Maalesef biraz abartılı yorumlar yapılmış. Skyeye'ın dediği gibi amaç biraz bağcıyı dövmeye benzemiş.
Herşeyden önce alıcı olarak sizin muayene yükümlülüğünüz var. Aracı alırken her tarafına bakmış olmanız gerekiyor. Bu sebeple, eğer söz konusu boya sorunu siz aracı alırken de vardıysa ve de gözle görülebilen bir durumdaysa, bu sizin muayene yükümlülüğünüzü yerine getirmediğiniz sonucunu çıkartacaktır.
Eğer gözle görülemeyen bir ayıp varsa (gizli ayıp) bu durumda servise götürüp bildirmeniz gerekmekte. Aracın iadesi ancak ve ancak araçtan beklenen faydanın elde edilememesi ve araçtan faydalanamamanın süreklilik kazanması durumunda olur. Tamir yolu ile giderilebilecek ayıplar için değişim yapılmaz. Aracınız, garanti süresi içerisinde, aynı arızayı ikiden fazla yapar veya farklı arızaları 4 kez yaparsa ve de servis bunu çözemiyorsa, o zaman değişim talebiyle mahkemeye başvurulabilir.
Ben kabarcıklı arabaya binmem, boyası beni rahatsız ediyor gibi kişisel şikayetler göz önüne alınmaz.
Mevcut olayda, servis bu kusurları giderme yolunu da tercih edebilirdi. Onlar daha farklı bir yaklaşımla, yapmak zorunda olmadıkları halde, bir takım tekliflerde bulunmuşlar, siz de pazarlık ederek bunu kabul etmişsiniz. Bundan daha fazlası hakkın suiistimaline girer kanaatindeyim.