- Katılım
- 22 Nis 2008
- Mesajlar
- 20
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Öncelikle selamlar..
Arkadaşlar Olayı çok detaylı analatamıcam çünkü 2. yazışım az önce elektrikler gitti
Problemim 200 - 240 arası yakmasını düşündüğüm aracımın kmde 400 -500 ykr arası yakması..
Belirtileri : egzosdan siyah duman ve çiğ benzin kokusu, Rölantide stop etmesi.Arabanın içinde egzosun titremesinden dolayı titreme (tekleme diil)
Ayrıca mesela birden 0-40 km arası hıza ulaşıyım frene bastığımda paat diye egzosdan patlama sesi gelmesi. ama çok diil yine.
Nedeni: Öğrenci olduumdan dolayı genellikel kırmızı ışık yandıktan sonra 4- 50 km kadar gitmem.Ancak araba çok yakıyo diye zorladım hep kırmızı ışıkta. Sonra bi baktım artık benzin alma aralığım; ışık yandıktan sonra 50 km alma fiyatım ortalama 25 ytl.
Başlama anı: Yine bu şekilde dolaşırken bi yere aracı parkettim ve o hafta çok farklı benzincilerden farklı şirketlerden ve farklı oktanlarda benzin almıştım.1 saat sonra çalıştırdığımda ilk ışıklarda araç stop etti ve artık sürekli stop etmeye başladı.
Modifikasyonlar:
-İlk olarak yeni benzin aldım 97 oktan bp biraz bekledikten sonra düzelir gibi oldu ama problemler devam ediyor
- herkes depo pisliğini çekmiş motor ondandır dedi.Bekle kendiliğinden atar dedi.problem devam ediyor.
-karbüratörcüye gittim boğaz kelebeği ve bujiler tertemiz oldu.(40 ytl) biraz kullandıktan sonra aynı problem yine devam ediyor.
-Servisime gittim.Zaten bi o2 sensör problemim vardı.O nüksetti dediler.yan sanayi bi parça taktılar araç çekişten düştü hiç iyi olmadı sonra o mevzu ööle kaldı.Bide akışmetreyi değiştirelim dediler.Araç birden kendine geldi.Birde sıcaklık sensörünü değiştirdiler oda yansanayi ama unuttular değiştirdiklerini o ööle kaldı.Neyse eve gidene kadar problem yok evin orda mutlu bi şekilde parkederken bi baktım pat stop etti araba.Arkadan pis bi duman ve benzin kokusu.
-Sonra ikitelli sanayiye gittik arkadaşın arkadaşına..Orda adam bütün kabloları teker teker çıkarıp denedi.En sonunda sıcaklık müşürünü çıkardı arabanın çekiş iyerine geldi titreme kesildi kara duman kesilir gibi oldu. Sen boşuna akışmetreyi değiştirmiş olabilirsin dedi. %99 bundan dedi.
-Sonra hiç bir işlem yapmadan eve döndük.Son durumda araç yine stop ediyor.Kara duman ve benzin kokusu devam.Vede aşırı benzin yakıyor.
Şimdi arkadaşlar akışmetre sıcaklık müşürü o2 sensörü sizce hangisinin değişmesi gerekir. 300 ytl verdim debimetreye ama bi halta yaramıyorsa geri vereyim.eski parça bende acaba o uyduruk sıcaklık müşüründen kaynaklanıo olabilirmi. yoksa tamamen o2 sensöründen m?
Arkadaşlar Olayı çok detaylı analatamıcam çünkü 2. yazışım az önce elektrikler gitti

Problemim 200 - 240 arası yakmasını düşündüğüm aracımın kmde 400 -500 ykr arası yakması..
Belirtileri : egzosdan siyah duman ve çiğ benzin kokusu, Rölantide stop etmesi.Arabanın içinde egzosun titremesinden dolayı titreme (tekleme diil)
Ayrıca mesela birden 0-40 km arası hıza ulaşıyım frene bastığımda paat diye egzosdan patlama sesi gelmesi. ama çok diil yine.
Nedeni: Öğrenci olduumdan dolayı genellikel kırmızı ışık yandıktan sonra 4- 50 km kadar gitmem.Ancak araba çok yakıyo diye zorladım hep kırmızı ışıkta. Sonra bi baktım artık benzin alma aralığım; ışık yandıktan sonra 50 km alma fiyatım ortalama 25 ytl.
Başlama anı: Yine bu şekilde dolaşırken bi yere aracı parkettim ve o hafta çok farklı benzincilerden farklı şirketlerden ve farklı oktanlarda benzin almıştım.1 saat sonra çalıştırdığımda ilk ışıklarda araç stop etti ve artık sürekli stop etmeye başladı.
Modifikasyonlar:
-İlk olarak yeni benzin aldım 97 oktan bp biraz bekledikten sonra düzelir gibi oldu ama problemler devam ediyor
- herkes depo pisliğini çekmiş motor ondandır dedi.Bekle kendiliğinden atar dedi.problem devam ediyor.
-karbüratörcüye gittim boğaz kelebeği ve bujiler tertemiz oldu.(40 ytl) biraz kullandıktan sonra aynı problem yine devam ediyor.
-Servisime gittim.Zaten bi o2 sensör problemim vardı.O nüksetti dediler.yan sanayi bi parça taktılar araç çekişten düştü hiç iyi olmadı sonra o mevzu ööle kaldı.Bide akışmetreyi değiştirelim dediler.Araç birden kendine geldi.Birde sıcaklık sensörünü değiştirdiler oda yansanayi ama unuttular değiştirdiklerini o ööle kaldı.Neyse eve gidene kadar problem yok evin orda mutlu bi şekilde parkederken bi baktım pat stop etti araba.Arkadan pis bi duman ve benzin kokusu.
-Sonra ikitelli sanayiye gittik arkadaşın arkadaşına..Orda adam bütün kabloları teker teker çıkarıp denedi.En sonunda sıcaklık müşürünü çıkardı arabanın çekiş iyerine geldi titreme kesildi kara duman kesilir gibi oldu. Sen boşuna akışmetreyi değiştirmiş olabilirsin dedi. %99 bundan dedi.
-Sonra hiç bir işlem yapmadan eve döndük.Son durumda araç yine stop ediyor.Kara duman ve benzin kokusu devam.Vede aşırı benzin yakıyor.
Şimdi arkadaşlar akışmetre sıcaklık müşürü o2 sensörü sizce hangisinin değişmesi gerekir. 300 ytl verdim debimetreye ama bi halta yaramıyorsa geri vereyim.eski parça bende acaba o uyduruk sıcaklık müşüründen kaynaklanıo olabilirmi. yoksa tamamen o2 sensöründen m?