Bu araba hala niye çok yakıyo ? ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Babu_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Babu_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Öncelikle selamlar..

Arkadaşlar Olayı çok detaylı analatamıcam çünkü 2. yazışım az önce elektrikler gitti :mad:

Problemim 200 - 240 arası yakmasını düşündüğüm aracımın kmde 400 -500 ykr arası yakması..

Belirtileri : egzosdan siyah duman ve çiğ benzin kokusu, Rölantide stop etmesi.Arabanın içinde egzosun titremesinden dolayı titreme (tekleme diil)
Ayrıca mesela birden 0-40 km arası hıza ulaşıyım frene bastığımda paat diye egzosdan patlama sesi gelmesi. ama çok diil yine.

Nedeni: Öğrenci olduumdan dolayı genellikel kırmızı ışık yandıktan sonra 4- 50 km kadar gitmem.Ancak araba çok yakıyo diye zorladım hep kırmızı ışıkta. Sonra bi baktım artık benzin alma aralığım; ışık yandıktan sonra 50 km alma fiyatım ortalama 25 ytl.

Başlama anı: Yine bu şekilde dolaşırken bi yere aracı parkettim ve o hafta çok farklı benzincilerden farklı şirketlerden ve farklı oktanlarda benzin almıştım.1 saat sonra çalıştırdığımda ilk ışıklarda araç stop etti ve artık sürekli stop etmeye başladı.

Modifikasyonlar:
-İlk olarak yeni benzin aldım 97 oktan bp biraz bekledikten sonra düzelir gibi oldu ama problemler devam ediyor
- herkes depo pisliğini çekmiş motor ondandır dedi.Bekle kendiliğinden atar dedi.problem devam ediyor.
-karbüratörcüye gittim boğaz kelebeği ve bujiler tertemiz oldu.(40 ytl) biraz kullandıktan sonra aynı problem yine devam ediyor.
-Servisime gittim.Zaten bi o2 sensör problemim vardı.O nüksetti dediler.yan sanayi bi parça taktılar araç çekişten düştü hiç iyi olmadı sonra o mevzu ööle kaldı.Bide akışmetreyi değiştirelim dediler.Araç birden kendine geldi.Birde sıcaklık sensörünü değiştirdiler oda yansanayi ama unuttular değiştirdiklerini o ööle kaldı.Neyse eve gidene kadar problem yok evin orda mutlu bi şekilde parkederken bi baktım pat stop etti araba.Arkadan pis bi duman ve benzin kokusu.
-Sonra ikitelli sanayiye gittik arkadaşın arkadaşına..Orda adam bütün kabloları teker teker çıkarıp denedi.En sonunda sıcaklık müşürünü çıkardı arabanın çekiş iyerine geldi titreme kesildi kara duman kesilir gibi oldu. Sen boşuna akışmetreyi değiştirmiş olabilirsin dedi. %99 bundan dedi.
-Sonra hiç bir işlem yapmadan eve döndük.Son durumda araç yine stop ediyor.Kara duman ve benzin kokusu devam.Vede aşırı benzin yakıyor.

Şimdi arkadaşlar akışmetre sıcaklık müşürü o2 sensörü sizce hangisinin değişmesi gerekir. 300 ytl verdim debimetreye ama bi halta yaramıyorsa geri vereyim.eski parça bende acaba o uyduruk sıcaklık müşüründen kaynaklanıo olabilirmi. yoksa tamamen o2 sensöründen m?
 
Ayrıca denilene göre katalizatör iptal edilmiş ve içi boşaltılmış bundan dolayıda o karadumanı verebilir diyolar.E tamam kara duman kesilicekte çiğ benzini ne atıyo o zaman ? şimdi arkadaşlar ilk olarak o2 sensörümü denetsem?
 
yardım ? yarın servise gidicem bişiler diinde adama söyleneyim :/
 
hocam 97 oktan benzin alma. büyük motorlar için o benzin tipi. bende 1.6 astra var ona bile 95 alıorum.
 
araba kaç model hangi motor daha iyi bilgi verirsen daha kolay yardımcı olabilirler....
 
hocam 97 oktan benzin alma. büyük motorlar için o benzin tipi. bende 1.6 astra var ona bile 95 alıorum.

Yanlış bilgi, 97 oktan benzin almanızın bir zararı olmaz. Faydası olur mu, o hala tartışma konusu. Ben sürekli 97 oktan alıyorum, zaten depoyu fulleseniz bir kaç ytl farkediyor.
 
beyler 1.0 motora hangi benzini almalıyım 100 oktan bile var şimdi :/ ya abi bugün servise gittim çıldırıcam çok yakmasının sebebi 3 şeyden olabilirmiş..

1. Katalizatör daha önceden iptal edilmiş.O yüzden doğru benzin okumuyormuş.ve içi bomboşmuş katalizörün bu yüzden değişmesi lazımmış 1200 ytl

2. Beyinden olabilirmiş 1800 ytl

3. egr valfi diolar oda tuzlu bi durum

bu 3üde aynı anda olabilir yada 1 tanesi yeterlide olabilir ya yokmu harbi usta ben bu işten anlarım dicek ?
 
çok benzer şikayetleri, eski aracımda bende yaşamıştım eskiden. yalnız bende ilaveten arabanın sesi porsche gibi çıkmaya başlamıştı. 3 kere servis değiştirdim, en sonunda sıkıntının kaynağını bulduk. problem bujilerdeymiş. 4 sene önce 350 ytl bayılmıştım ama hallolmuştu. sen bi daha baktır buji ve kablo aksamına.
 
yanlış oldu
 
arkadaşlar oktan sayısı ne kadar yüksekse daha iyi olur motor diye birşey yok ... küçük motorlarda kullanmayın demelerin sebebi motorun erken ateşlemesi ve vuruntular sonucu motoru zorlamasıdır...97 yada 95 kullanılabilir aracınızda ....
Katalizatçr(ayrıştırıcı) iptalse araç çok yakabilir Beyinden olabilir cihaza bağlatp kontrol ettirin... EGR motorun çalışmasını engelleyebilir kurum temizliği yada iptal ettirebilirsiniz... sıcaklık müşiri çekişi etkileyebilir şöyleki motor çalışmasıckalığında erken fan açıyorsa motordan max. verim alınmayabilir...duman atıyorsa yakıt sistemini kontrol ettirin ama kat. iptal demişsiniz dumanı kattan dolayı atabilir yada subablar kurumdan dolayı oturmuyordur yerine ve motor yağ yakabilir ve sonucundan kara duman atabilir...çiğ benzin atmasının sebebi ise ya motor çok zengin karışımla çalışıyor yada yanma odasındaki yakıtı tam yakamıyor ... enjektörleri kontrol ettirin işeme yapıp yakıtı püskürtemediğinde havayla tam karışamayın çiğ benzin atabilir...şu anlık diyeceklerim bu kadar ...saygılar..
 
Geri
Üst