10-40 dan ise 5-50 her zaman çok çok çok daha faydalıdır. 1. kural her zaman için viskosite değerindeki ilk sayının düşük olmasını istersin, neden? çünkü bu değer yağının soğuktaki akışkanlık değerini gösterir, ne kadar düşük, o kadar akışkan, yani motorunu ilk çalıştırdığın anda o kadar iyi yağlama yaparsın, ikinci sayının ise özellikle yıpranmış motorlar için yüksek olması tercih edilir, neden? çünkü bu sefer motyor ısındığında yağının vizkositesinden bişey kaybetmemesini istersin. Motorun ne kadar yıpranmışsa 50-60 viskositesindeki yağlar piston ve silindir arasında o kadar stabil bir duvar oluşturur. Zaten fiyatlarına da dikkat edersen mobil in 10-60 yağı 0-40 ların iki mislidir ve yüksek performanslı ya da yıpranmış araçlara tavsiye edilir. aracının Km si 100.000i geçen herkese 5-50 200.000 deviren herkese de 10-60 tavsiye ederim. Zaten mobil1 in sitesine bakarsanız da aynı şeyin yazdığını görürsünüz. Draglara katılmıyorsanız, Türkiye ikliminde 0-30 yağ kullanmak cinayettir !! dikkat
Son düzenleme: