Micron değerleri heryerde aynı olamasa da yaklaşık olmak zorundaymış bizim sol ön kapı 90 tavanın bir yeri 280 arka 250 birbirine yakın değerler değil.2 farklı yerde teste soktum ikisi de aynı şeyi söyledi bayiye gittiğimde zaten umurlarında bile olmadı adamlar uğraşmayacağınızda o kadar eminler ki
250-280 gibi değerler normal değil, bu değerlere normal diyen yetkili de normal değil.
arabayı o şekilde teslim aldığını ispat edersen mahkeme 2-3 yıl sürer ama sonunda kazanırsın.
o süre içerisinde arabayı kullanmaya devam eder mahkeme sonuçlandığında aynı arabanın sıfırını veya bedelini alırsın.
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:52 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:43 ----------
Sabıka konusunda çok doğru bir söylem ama bizler hala opel diyoruz ya... daha bende bir şey demem. Adamlar malına firmasına sahip çıkmıyor ama bizim millet firmalardan araç üreticisinden daha fazla sahip çıkıyor hani derler ya babasının malı olsa bu kadar sahip çıkmaz diye işte bizimkisi böyle bir şey...
Konuyu açan değerli arkadaşım zaten firma artık ülkemizde araç filan satmıyor satmayacak benim bildiğim bu şekilde mahkeme konusunda Emre arkadaşımızın da söylediği gibi dava açılır ise aracı satamazsın o yüzden öfke ile kalkıp elindeki araç ile otura kalma mal alıcıya satılır sat gitsin.
Nadir haklısın da bizimkisi biraz mecburiyetten diyelim.
birincisi alışkanlık, opele binip memnun kaldıysan yine onu almak istiyorsun (sadece Türk insanında olan tipik bir davranış tarzı)
ikincisi muadillerine göre daha sağlam ve ekonomik olması veya o şekilde algılanması.
üçüncüsü piyasadaki tutulurluğu ve çabuk elden çıkması vs.
burada kabahat vatandaşta değil; müşterisinin başını tutup bayilere düz..ren sonrada hiç bir yaptırım getirmeden bu ticari bir konu bayi ile sizin aranızda diyen ......... opelde.
alman markasının yaptığı işe bakın dünyanın hiç bir yerinde, afrikadaki yaman yam kabilelerinde bile böyle bir yaklaşım olmaz.
sanki bayinin çok umurun da bir keriz almazsa başka bir kerize iteleriz deyip kıs kıs gülüyor ........
bu işi meslek haline getirmiş bir sürü sabıkası olan bayiler var. opelin marka değeri yerlerde sürünüyor ama opelin umurlarında değil.
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 12:09 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:52 ----------
boya değerleri nedir acaba ?
150 mikron üstü boyalı kabul ediliyor.
ayrıca araca yapılan pasta cila yada yıkamada kullanılan deterjan kalıntıları vs mikron değerlerini çok etkiliyor. bendede vardı geçen hafta o makineden. dayımın corsada denedim ondada değişken değerler veriyor ama 120 üstü yoktu boyasız parçalarda. tavan 120 veriyordu kapıların üstü 90 alt tarafına doğru 100 veriyordu....
boya değerleri genelde;
japon, kore markalarında 70-80-90 gibi, avrupa, amerikan markalarında 90-100-120 gibi.
akrilik ve metalik boya kalınlıklarında da metalik boyanın üzerine atılan vernik tabakasının kalınlığına bağlı olarak kalınlık değerleri farklı çıkar.
130 dan sonrasına şüphe ile bakılıyor, 150 den sonrası da muhtemelen boyalı oluyor.
opelde yeni aracın tamamında 160-180-190 gibi değerler görülmüştü bu da muhtemelen fabrikada oluşan bir sıkıntıdan dolayı aracın ikinci defa boyanmasından kaynaklanmıştır.
aracın değişik yerlerinde değişken kalınlık değerleri çıkar sınırlar içerisinde bu normaldir.
boya koruma, cila vs. bunların kalınlıkta önemi olmaz, 3-5 micron artırır tahminen.
kapıların üstünün 90 altının 100 göstermesinin sebebi boya atıldığında kuruyuncaya kadar aşağıya doğru hareketlenme olduğundan alt kısımlar daha kalın değerler verir. ( normal pencere camlarında da uzun vade de cam yukarıdan aşağıya doğru hareket der yukarışı incelir aşağısı kalınlaşırmış. seralardaki camları bu nedenle 5-10 yılda bir aşağısı yukarıya gelecek şekilde değiştirilmesi gerekirmiş.)
robotlar boya yaparken ilk başladıkları noktada bitirdiklerinde; ilk başlama noktasına hem başlarken hem de bitirirken boya püskürttükleri için o bölümün boyası biraz daha kalın oluyor.