bu uyarı kia sorento sol kapısının içinde yazıyor....
- İlk çalıştırmada en az 1 dk turbonun yağlanması ve motorun ısınması için bekleyeceksin...
- Yüksek devirde , yüksek hızda , agresif yada devirsiz araç sürdükten sonra kontak hemen kapatmayacaksın en az 1 dk turbonun yağlamaya devam ederek soğumasını bekleyeceksin.
- Uygun ve onaylı yağ kullanacaksın.
- En geç 10 bin km de yağ ve filtre değiştireceksin.
- Gerekirse hava filtresini 5 bin km de değiştireceksin
- Arabayı sürekli 2 bin devir altında sürmeyeceksin arada sırada 3-4 bin devire çıkacasın
özellikle sürekli 1500 devirde sürülen araçda turbo çabuk kurum bağlıyor
- Redline dediğimiz bölgeye anlık çıkabilirsin ama uzun süre orada kalmayacaksın...3-5 sn den daha fazla kalma...istersen 15dk orada kal sonra ne olduğunu gör
- Yakıtı kesinlikle Euro alacaksın ve temiz olduğuna emin olacaksın
- Motor yağın eksiliyorsa eksik vaziyette araç sürmeyecek derhal takviye yapıp öyle yola devam edeceksin.
- Yakıt ikaz lambası yanarsa bu şekilde uzun süreli araç kullanmayacaksın yoksa zamanla yakıt pompası daha doğrusu motoru bozulur
bunlara dikkat edersen...arabana hiö bir şey olmaz...
etmezsen chip falan bahane...ecel gelmişse kapıya chip tuning olur bahane...
ustalar varki...işin içinden çıkamayınca mantıklı cevap veremeyince araçta chip var ondan oldu derler...
genelde sorulan bir soru...
neden üreticiler bunu yapmıyor onlar embesil mi o kadar mühendis o kadar arge falan filan
fabrikanın çeşitli bahaneleri var
kullanım şartları
uymak zorunda oldukları kanunlar
satış politikaları
vs.vs.
CITROEN XANTIA 2000 HDI 110HP
PEUGEOT 406 2000 HDI 90HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 112HP
Sizce bu araçlar arasındaki ortak özellik yada farklar nelerdir ?
Belki bir çok ortak nokta vardır ama aralarında en önemli nokta motorları aynı ama yazılımları farklı.
Xantia da ufak farklarla 20hp lik güç alınmış.
Aynı şekilde SantaFe'de de 13hp lik var alınmış.
Bu da aynı motordan farklı beygiler elde edildiğinin en büyük kanıtı.
Buna benzer bir kaç dosya daha var.
golf 1.4 tsi 140 ve 170 likler aynı herşeyi ile aynı
hyundai getz 88 hp 110hp
ayrıca tırlarda dikkat ettiniz mi yada hiç baktınız mı ??
240-260-280-300-320-340-360
yada
400-420-440-460-480
Hp şeklinde oluyor...
fabrikada yapıyor bunu ama elbette bunu açıklamıyor
o zaman kimse 3-5 bin lira fark verip gidip bir üst modeli almaz
elbette sadece hp değil bir paket eklemiş bir donanım eklemiş o da işin göz boyaması
hangisi alırsan al...
chip tuning asla zararlı değildir...
tabi doğru yerde doğru şekilde yapılırsa
diğer taraftan sen aracına bakmazsan araç ne yapsın chip ne yapsın ??
bunların çok örnekleri var
bakın aklıma gelenleri anlatayım
c5 2009 model 40 binde ...araç tekleme sorunu ile geliyor
garantisi olduğu için servise yönlendirdik
serviste bakıyorlar ki...depoda mazot dışında herşey var
halbuki müşteri..abi sürekli aynı istasyon aynı pompadan alıyorum diyor
ama olmuş işte istasyon ne kadar temizse bütün temizlik depoya girmiş...
common rail tıkamış enjektörler tıkamış vs..cebinden 3 bin lira harcadı
chipin suçu ne ??
3 araba 2si ford focus biri fiat albea
focus ve albea amcaya ait diğeri yeğenine...amca 2 araca kaçak mazot ve kırsal motorin alıyor diğer focus euro alıyor
6 ay sonra eee bunlar duman atıyor...
peki diğeri ?? onda bir şey yok...
chip ne yapsın ???
motor yağı değişeli 25 bin km olmuş motorda yağ kalmamış...turbo bozuluyor...
chipin suçu ne ?
nerdeyse 3 yıldır bu işin içindeyim...
ben mühendis değilim ancak işin içinde olan biri olarak şunu çok rahat söyleyebilirim
chip tunin motor ömrünü kısaltmaz tam tersi uzatır...
neden derseniz...
motor daha düşük devirde daha az gazla aynı gücü elde edecek bu durumda motor fazla yorulmayacak ve motora daha özenli bakacaksınız
hani derler ya diabetli hastalar uzun yaşarlar...neden ?? çünkü perhizlerine ilaçlarına dikkat etmek zorundalar
etmezlerse...fazla uzun yaşamazlar...
sizde aracınızda chip var diye daha fazla dikkat edeceksiniz...bu yüzden aracınız daha uzun ömürlü olacak...
dikkat etmezseniz chip yaptırdımda ondan oldu dersiniz..
kimse de demezki yağını geç değiştirdi aracı agresif sürdü kontak açma kapamaya dikkat etmedi...tabi canım chip var ya ondan oldu...
ben kendi aracımı 2 yıl 100 bin km chipli kullandım ve öylece sattım...
daha önce yaptığımız bir araç vw t5 1.9 105hp...bu şubatta 2ci yılını dolduracak ve 100 bin km yi doldurdu....araç 19 aydır 167hp olarak yollarda ...
98 model passat 1.8t 150hp...220hp olarak çok rahat gidiyor
eğer sorun olsa bunlarda olurdu...
ama en ufak bir sorunu yok...
ben mehmet ustanın ankara bayisiyim
elimden geldiğince sorularınıza cevap verebilirim
Son düzenleme: