çİft hava fİltresİ??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan VaLe
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
V

VaLe

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar Aracımın hava filtresi başlığını çift yapmak istiyorum yani o hava çeken boruyu 2 leyip uçlarına ufaklardan 2 tane takmak istiyorum

Mümkün müdür?
Etkileri ne olabilir?

fr7119.jpg
 
emme kuvveti düzgün ayarlanmaz ve basınç kaybı yaşanırsa performans kaybın olur. iyi ayarlanırsa ki bu daha küçük 2 giriş ve küçük filtrelerle mümkün görünüyor tek fark 2 tane filtren olması olur.

vectra b için konuşacak olursak, eğer ki hava filtresi için aşağıdan gelen hava hortumundan temiz hava çekiyorsan kafadan %37 oranında giren havayı yavaşlatmış oluyorsun. bunu bir yerde okumuştum ;)

bunun yerine çamurlukta ve kaputta havalandırma yerleri açmak daha mantıklı gibi. yada ara boru ile filtreyi olabildiğince temiz hava alabilecek şekilde aracın alt kısmına kadar indirip motor bloğu ile arasına folyo tarzı ürünlerle izolasyon yapmaktır diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
hava filtresi boşta duruyor kastettiğiniz hortum kapalı olanlarda bağlanıyor.

aslında aklımda bir işlem daha var :)

Hava filtresinin olduğu kısma yani kaputun sol tarafına bi hava giriş yeri açmak istiyorum yani hava girişli bi kaput istiyorum :) ama bunun için sağlam bir usta olmalı ki zamanla paslanma, içeri su kaçırma gibi olaylar olmasın..
 
açık hava filtresi boşta duruyor tamam ona sözüm yok. peki filtre kutunuzu çıkarttığınızda aşağıdan gelen komple boruyuda çıkarttınız mı yerinden. yani ön tarafa uzanan temiz hava yolunu kasdediyorum.

kaput hava girişi benimde aklımdaydı bir aralar. ama vectra için değil. su alma veya pas olacağını düşünmüyorum. bknz. '94 astra gsi. düzgün bir kesme işlemi ve boya, sonra güzel bir kapak. zaten kaput eğimli olduğu için kapağın üzerinden akan su ön tarafa doğru gidecektir.

aslında kaput değilde sağ çamurlkta iç taraftan bakıldığında dairesel bir alan söz konusu. orası kesilip üzerine küçük bir siper yaptırılarak temiz hava girişi sağlanabilir.
 
Son düzenleme:
korkum uzun yolda girmesi yönünde, yagmurlu bi havada iceri cok kolay su girebilir.

kastettiğiniz söz konusu boruyu çıkartmadım. zararlı mıdır?
Ayrıca çamurluga siper fikride güzel. çift taraflı olarak yaptırabilirim. kaput ve siperleri birlikte yaptırarak bi indirimde alabilirim.

Maliyeti ne olur acaba?

ben maliyetini Ank/şaşmaz sanayi sitesinde araştıracağım fırsatım olursa OSTİM tarafınada geçerim.
 
kaputta olursa yağmurlu havada ve sürat eklenince su girmesi muhtemel. onu anca 206'larda olan sistem gibi yapabilirsin. kaputu ön cama yakın yerden kesip içine katı maddeler için filtre koyarsın. içeri giren su alta akar. filtre ön tarafta kaldığı için temiz ve soğuk hava alır. 206'ları incele bir istersen. ama çamurluk fikri bence daha hoş :D

o bahsi geçen boru hava akışını %37 oranında kesiyormuş. uzun süre önce bir araştırmada okumuştum. hava debimetresine göre kıvrımları sayesinde hava akışını yavaşlatarak gerekli verimi sağlamak için. ama açık filtrede ne kadar çok soğuk ve temiz hava gelirse işe yarar. yani bolca hava gerekli. boru hava akışını kısıtlıyor. hava filtreni o borunun geldiği yere kadar uzatıp denemeni tavsiye ederim ;)

filtre işinden cidden güç kazancı sağlamak istiyorsan filtre bölgeni izole etmen gerekli özellikle bizim araçlarımız için. bloğa çok yakın olduklarından dolayı çok fazla sıcak hava çekiyor açık filtreler.
 
Son düzenleme:
aslında kaput değilde sağ çamurlkta iç taraftan bakıldığında dairesel bir alan söz konusu. orası kesilip üzerine küçük bir siper yaptırılarak temiz hava girişi sağlanabilir.

Denedik, pek farklı olmuyor. Gene sıcak hava çekiyor, dyno üzerinde aksine performans düşüyor. En güzeli K&N kiti. Onda da 3hp verdi. O paraya değmez.
attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • 5612 (8)1.webp
    5612 (8)1.webp
    17.1 KB · Görüntüleme: 147
izolasyon olmadıkça bizim araçlarımızda sıcak hava sorunu aşılamaz. yada kazanlı filtre kullanmak gerek. emre benim bahsettiğim kısım daha yukarıda ve daha ön tarafta. tam hava filtresinin yan tarafı yani.

performans düşmesi yine benim bahsettiğim boru ile alakalı olabilir eğer sökülmediyse. şöyle düşün güçlü bir fanın karşısına geç ve derince nefes almaya çalış... çok zorlanırsın. eğer kaput altında güçlü bir hava akımı söz konusu ise filtre yeteri kadar hava çekemiyordur. sıcak havadan ziyade yeterli hava sorunu söz konusu olabilir.

bazen durunca aracın sağ tekerinin yanında geçerken resmen ateş geliyor hissediyorum. filtre ne yapsın. :kop:


mustafa senin aracında katalitik konvektör ve egr iptali söz konusu mu?
 
Son düzenleme:
Isınan hava yükselir mantığı hariç, görsellik olarak daha uygun gelmişti, lakin en güzeli gerçekten kazanlı. Eskiden ya kazanlı yoktu yada Türkiye'de bilinmiyordu. Kn kitinin dezavantajı su çekme şansı çok fazla. Şu an olsam filtre ile uğraşacağıma, emme manifoltuyla uğraşıyordum, biri burada powerbox uydurdu konusunu hatırlıyorum. Olmadı throttle body yapardım. Filtreden pek bir şey beklememek gerek. x20xev de 4-5hpler kitlerde bile mümkün olmuyor
 
iptal ettiricektim özellikle egr konusunda kararlıydım ama sonra ne oldu hatırlamıorum vazgeçtim.

herşey performans için değildir 3-5 HPnin derdinde değilim öyle olsa çoktan bi v6 2.5 almış olurdum =)
Estetik olarak güzel görünmesini isterim zira yarışıcak değilim =)

Hava filtresinin yanına nasıl durur bilmiyorum ama sinyalin olduğu yere yaptırmayı düşünüyorum

kaput konusunda hala kararsızım hava filtresinin üzerine açtıracağım yer için bi su tahliye yolu ekletebilirsem yani giren su çamurluların ordan aşağı giderse onuda yaptırabilirim.
 
Geri
Üst