çift kapi kilitlemeyle otomatik cam kapatma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan usuruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2 Camı otomatik bende banada olurmu her cam için ayrı devremi gerek ???
 
Merhaba arkadaşlar bugün Ufuk hocamızın yapmış olduğu röle sisteminin montajını yaptım fakat kablo renkleri aynı değildi sanırım model farkından kaynaklı biraz inceleme sonucu şunu fark ettim röle olmadan da tetikleme mevcut illaki röle şart değil kısaca anlatmaya çalışacağım ben röleyi kullandım fakat bağlantıda değişiklik yaparak kahvekırmızı kahve olarak beyan edilen uçları şaseye bağladım kırmızımavi olan ucu aracın cift kontak ucuna bağladım benim araçta siyahmor olan kablo kahvemavi ise cam tetiklemeye ekledim bunu bu şekilde diğilde araya sadece diod ekleyerekte yapabilirdim neden? nedeni basit uzun inceleme sonucunda şunu fark ettim tek kilit ve çift kilit sinyalleri bir röleden geliyor ve röle kısa bir tetikleme yapıyor bu tetiklemede kilit sinyalini harekete geçiriyor tek veya çift kilit sinyal uçları ile cam sinyal ucunu birleştirdiğiniz vakit o sinyal ile cam kapanıyor zaten aracınızda mevcut tetikleme sinyalinde röle olduğundan sinyal kesme derdiniz yok sorunsuz olarak diod ile kullanabilirsiniz. Yani diod u benim bahsettiğim gibi takıyorlar ise sorun yok akü yeme derdiniz olmaz.

Not : kapı içindeki kablolar üzerinde çalışma yapınız benim gibi zor olan araç içindeki kablolarda uğraşırsanız pes edebilirsiniz.

Tabiki unutmamak gerek bu şekilde bir konu olmasaydı bende bu iş ile uğraşmak durumunda kalmayacaktım. Tecrübe bilgi için sizlere özellikle Ufuk hocama teşekkür ederim.

Şimdi sırada Yol Bilgisayarı ve Cruise Control var onada biraz para lazım halledince başlıyacağım.

Bir başkadır yol hikayeleri, parktaki heyecanlı işlerimizde keyif verici..
 
Son düzenleme:
pendik sanayi nin dışında bir dükkana gittim devre ile montajını yaptırmak için,
mahmut diye bir elektronikçi,
olmaz bu dedi, ya dedim nasıl olmaz bunu yapan kişi balıkesir de elektronik öğretmeni ve kendi aracında da kullanıyor yıllardır, neden olmazmış falan, kimmiş o dedi ufuk mu yoksa, dedim türkiye küçük gerçekten :) ufuk hocanın tempra sını hatırlıyor en son, kendisi de benim hemşerim sayılır o da muhacır :) ama işi çıktı gitti biyere kadar, gelicem birazdan dedi, bekleyemedim bende çıktım bir süre sonra, özetle yine olmadı....
 
Merhaba arkadaşlar bugün Ufuk hocamızın yapmış olduğu röle sisteminin montajını yaptım fakat kablo renkleri aynı değildi sanırım model farkından kaynaklı biraz inceleme sonucu şunu fark ettim röle olmadan da tetikleme mevcut illaki röle şart değil kısaca anlatmaya çalışacağım ben röleyi kullandım fakat bağlantıda değişiklik yaparak kahvekırmızı kahve olarak beyan edilen uçları şaseye bağladım kırmızımavi olan ucu aracın cift kontak ucuna bağladım benim araçta siyahmor olan kablo kahvemavi ise cam tetiklemeye ekledim bunu bu şekilde diğilde araya sadece diod ekleyerekte yapabilirdim neden? nedeni basit uzun inceleme sonucunda şunu fark ettim tek kilit ve çift kilit sinyalleri bir röleden geliyor ve röle kısa bir tetikleme yapıyor bu tetiklemede kilit sinyalini harekete geçiriyor tek veya çift kilit sinyal uçları ile cam sinyal ucunu birleştirdiğiniz vakit o sinyal ile cam kapanıyor zaten aracınızda mevcut tetikleme sinyalinde röle olduğundan sinyal kesme derdiniz yok sorunsuz olarak diod ile kullanabilirsiniz. Yani diod u benim bahsettiğim gibi takıyorlar ise sorun yok akü yeme derdiniz olmaz.

Not : kapı içindeki kablolar üzerinde çalışma yapınız benim gibi zor olan araç içindeki kablolarda uğraşırsanız pes edebilirsiniz.

Tabiki unutmamak gerek bu şekilde bir konu olmasaydı bende bu iş ile uğraşmak durumunda kalmayacaktım. Tecrübe bilgi için sizlere özellikle Ufuk hocama teşekkür ederim.

Şimdi sırada Yol Bilgisayarı ve Cruise Control var onada biraz para lazım halledince başlıyacağım.

Bir başkadır yol hikayeleri, parktaki heyecanlı işlerimizde keyif verici..

evet düz mantıkda dediğin doğru röleden geliyor sorun diod ve motor üzerinden devamlı şase alırsa devamlı cam kapamaya çalışır akü yer. bunun icin bir ölçü aleti ile cam kapatma molünden gelen sinyali kontrol et boştaken kaç volt sonra diod bağlantısını yap kapıları çift kilitlediğinde voltaj sıfır olup bir iki dakka içinde eski değerine geliyorsa sistem çalışıyordur. ama gelmiyorsa akü yiyor demektir . veya ölcü aletin yoksa sadece diod bağla şase ile cam modülü arasına kondansatör koyma çift kilitlediğinde camları kapamaya başlar ama tam kapannmaz süre yeterli değildir. o zaman sistem akü yemiyor demektir şase ile modül arasına kondansatör koy güle güle kullan
 
peki arkadaslar ben bunun ıcın bı role taktırdım... bu kapının alt kısmında bır yerı actı oraya bısıler yaptı adam
cıft kılıtleme rolesını yaparsam onu ıptal mı etmem lazım...
 
evet düz mantıkda dediğin doğru röleden geliyor sorun diod ve motor üzerinden devamlı şase alırsa devamlı cam kapamaya çalışır akü yer. bunun icin bir ölçü aleti ile cam kapatma molünden gelen sinyali kontrol et boştaken kaç volt sonra diod bağlantısını yap kapıları çift kilitlediğinde voltaj sıfır olup bir iki dakka içinde eski değerine geliyorsa sistem çalışıyordur. ama gelmiyorsa akü yiyor demektir . veya ölcü aletin yoksa sadece diod bağla şase ile cam modülü arasına kondansatör koyma çift kilitlediğinde camları kapamaya başlar ama tam kapannmaz süre yeterli değildir. o zaman sistem akü yemiyor demektir şase ile modül arasına kondansatör koy güle güle kullan


Evet ustam ölçümleride yaptım devamlı şase yok cam kapanmaya çalışmıyor voltaj yok opel onu baştan düşünmüş tek bir kez tetiklemeli bir sinyal var o kadar o da camları kapatırken çift butona basma mantığında tetikleme yapmakta daha sonra şase olmuyor yani diod mantığıda doğrudur akü ye zarar vermez kullanılabilir. İçim rahat olsun diyenler röle bağlantısını basit şekilde ise benim yaptığım gibi yapabilir. Hatta hiç uğraşmayım bu işlerle diyenlerde yetkili servislerde ecu da ayar çektirebilir maliyeti 35 tl diyorlar.. Akü çıkmadığı sürecede bozulmaz!.

Hocam cam moturu tek yerine çift sinyal alınca senin röledeki kondansatörün görevini görüyor yani otomatik olarak camı kapatıyor. Motor için ekstra bir kaynak ihtiyacı kalmıyor işi bitince gücü kesiyor. Motor bu şekilde çalışmakta biraz incelerseniz anlayabilirsiniz beni bende ilk önce karıştırdım.


Saygılar
 
Son düzenleme:
Sn Ufuk hocam,

sizin bu yaptığınız devrenin başka bi amaçla kullanımı hakkında bilgi sormak isterim.
şimdi şöyle anlatayım;
bi gece-gündüz sensörü olan far sensör devresi yaptık. devrenin ucu röleye bağlı.. ama devrede gecikme yapamıyoruz. devredeki kondansatörü 4700 mf yaptık. hatta iki tane paralel yaptık fakat en son 5 saniyede bırakıyo röleyi..

sonuç olarak senin bu cam kaldırma işleminde yaptığımız gibi rölenin kontak uçlarına kondansatör bağlasak. nasıl olur. bize bi gecikme sağlarmı...
ayrıca belirtmek istediklerim kontak uçları direk far anahtarına bağlı. tahmini bi 9 amper geçiyor....
 
devreden beklenti tam açıkla
gece yansı kapıları kiyleyince filen ona göre ayarlarız basit devre istedigin
Sn Ufuk hocam,

sizin bu yaptığınız devrenin başka bi amaçla kullanımı hakkında bilgi sormak isterim.
şimdi şöyle anlatayım;
bi gece-gündüz sensörü olan far sensör devresi yaptık. devrenin ucu röleye bağlı.. ama devrede gecikme yapamıyoruz. devredeki kondansatörü 4700 mf yaptık. hatta iki tane paralel yaptık fakat en son 5 saniyede bırakıyo röleyi..

sonuç olarak senin bu cam kaldırma işleminde yaptığımız gibi rölenin kontak uçlarına kondansatör bağlasak. nasıl olur. bize bi gecikme sağlarmı...
ayrıca belirtmek istediklerim kontak uçları direk far anahtarına bağlı. tahmini bi 9 amper geçiyor....
 
Geri
Üst