Corsa 1.2 BenzınLimi Yoksa 1.3 DiezeL mı

1.4 benzinli güzel ama vergisi bi kademe üstte diğerlerinden...
fiyat performans orantısı yap hangisi daha iyiyse onu al... ben benzinli arabayı tercih ederim...
 
şimdi kısaca özetliycem 4 yıldır diezel araba kullanıyorum bırasda motor sesı duymak ıstıyorum aslında ( egsoz hawa fılt. ) ama benzınlı 80 beygır olması bıras dusunduruyor bnı acıkcası diezele chiple 110 hp ye kdr ulasabılıosun arada oluyo 30 hp...birde tek kapı istiyorum kesınlıkle cam tavan bu modelın benzınlısı warmı acaba?
 
2006 1.3 cdti corsa (eski kasa 70 BG) sahibiyim. aracı almadan önce 1.2 corsa (80 BG) ile test sürüşüne çıktım. ardından da 1.3 cdti ile çıktım. 1.3 cdti 1.2 den çık daha zevki bir kullanıma sahip. cdti max tork devrine ulaştığı anda 1.2 göre sizi çok daha fazla koltuğa yapıştırıyor. eğer performans ise beklentiniz kesinlikle cdti derim.

not : keşke euro dizelin fiyatı benim aldığım zamanlardaki seviyede (2.38 ytl) olsaydı.
 
1.3 ün dha kuvvetli oldugunu bılıyorum hem tork hem turbo beslemelı hemde 90 hp ayrıca chip uyguladında benzınlye oranda dha cok performans alınıo...bı yandan aklım performans dıo dıger yandan benzınlının sesi dio arada kaldım :S
 
ben bir sonraki arabamı benzinli almayı düsünüyorum. Nedenler ise öncelikle dizel tecrubemız oldu bi de benzinliyi yasamak onemli, eurodizel benzine iyice yaklastı, son olarak da arabayı az kullanıyorum yılda 12500km cıvarında...
 
Bence bir dizel kullanıcı olarak dizel olanı tavsiye ederim bikere 1.2 bile olsa dizel den az yakacağı tamamen uydurma bi durum şöyle düşün ikisininde benzin ve mazot ışıkları yanarken 20şer ytl mazot ve benzin alalım hadi benzinli 10 ytl daha alsın oldu 30 yola çıkalım bakalım kaç km yol gidebilecek 2 side çok basit bir test bu bir dizel kullanıcaı olsarak ekonomi yönünden gözlemlerim .2. olarak ise bende ki dizel de 1.3 cdti fakat 1.4 clio,1.5dci megane,13cdti astra'yı çok rahat geçyorum arkadaşım bu denediğim arabalar ve sıkça deneme şasnı yakaldım ha avantajım otomobilin chipli olması tabiki ! ama dizelin ivmelenmesi çok iyi bunu hesaba katmalısın çünkü 170 nm torque bir değere sahip standartta chip lediğin vakit oluyor 220 nm torque bu değer çoğu spor araba diye geçinen arabalarda yok ve 1.2'nin esamesi bile okunmaz bu noktada buda performans açısından görüşlerim.2 otomobilin sorunlarına gelirsek zaten 2 side motor hariç aynı araba oldukları için aynı arızaları çıkartıyorlar örneğin direksiyon kutusu duymayan bilmeyen yok,şarj dinamosu oda meşhur,ön takım zayıf her 2sindede onun dışında motor içi arıza yok denebilecek kadar az.Bunların dışında eu dizel fiyaları benzine yaklaşıyo dense de dizel avantajını kaybediyo densede ne acıdır ki 2 arabada depoyu fullediğimiz vakit dizelle daha fazla yol gidiyorsun nedense bunu kimse düşünmüyor.
 
şimdi kısaca özetliycem 4 yıldır diezel araba kullanıyorum bırasda motor sesı duymak ıstıyorum aslında ( egsoz hawa fılt. ) ama benzınlı 80 beygır olması bıras dusunduruyor bnı acıkcası diezele chiple 110 hp ye kdr ulasabılıosun arada oluyo 30 hp...birde tek kapı istiyorum kesınlıkle cam tavan bu modelın benzınlısı warmı acaba?


tek kapı versiyonda 1.4 benzinli ve 1.3 90 hp dizel seçenekleri var...
 
1.3 ün dha kuvvetli oldugunu bılıyorum hem tork hem turbo beslemelı hemde 90 hp ayrıca chip uyguladında benzınlye oranda dha cok performans alınıo...bı yandan aklım performans dıo dıger yandan benzınlının sesi dio arada kaldım
Tork, cc, beygir dizelden yana gibi ayrıca 1,2 nin yakıtı dizele göre dezavantajlı.
İllaki benzinli diyorsan 1,4 düşün derim 1,2 den pek bi yakıt farkı yok ayrıca ekstra performans.
Tercih senin temenni arabanı severek kullanman
 
Geçenlerde kia picanto 1.1 benzinli test etme imkanım oldu her nekadar ekonomik gittiysemde tam bir depo ile 550 km yol gidebildik şehir içi yani aslında küçük motor çokta ekonomik olmaya biliyor he belki depo küçük ondan ama hacim istiyor araba ve bazı yerlerde hacim aslında ekonomik açıdan iyi oluyor 1.1 değilde 1.4 olsaydı daha fazla yol gidebileceğinden kuşkum olmazdı doğrusu.
 
2003ten beri doğru düzgün benzinli araca binmedim nedeni senede 30 belki 50bin km yol yapmam, hayatım yollarda geçiyo anlaşılacağı gibi. 2004 model aracı 160binde sattım örneğin. Sana tavsiyem şu Benzinli araçlarda yakıt kalitesi belli bi seviyeden aşağıya düşmüyo ancak malesef dizel araçlarda solvent ve benzeri şeylerle karşılaşma ihtimalin var yada piyasada 10 numara yağ diye adlandırılan petrol ürünü ve bunun gibi şeyler. Bi kaç kere başka yerden aldım bu yüzden başıma çok dert açıldı bu yüzden motor sıfırladım başka bi aracımda enjektörleri değiştirdim. Bunlarda aklında bulusun. Birde dizel araçlarda kalitesiz yakıtla mesela bir depoyla 700km yapıcak araba 550km yapıyor. Ben 90lık D aldım gayet memnunum tavsiye ederim. üstelik benim aracım easytronic olmasına rağmen baya iyi bir performansa sahip. Manuel vites harika olur. 1.2 denemedim ama tahminen aynıdır.
 
Geri
Üst