Corsa 1.3 CDTI 2007 Yokuşta park problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Enginar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Enginar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Konuyu buraya taşıyalım;
2007 Model Corsa 1.3 CDTI aracımı yokuşta el freni kullanmadan viteste bıraktığımda arabada değişik sürelerde hareketler oluyor.Araç burnu yokuş aşağı geri vites yada yokuş yukarı 1. vites hiç fark etmiyor.Benden 3-4 ay sonra aynı aracı alan arkadaşıma konuyu ilettim vede aynı problem ondada oluştuğunu öğrendik.Her zaman aracı el freninde bırakmak gibi birşey söz konusu olamaz.Normalde vitesdeki araç hareket etmemeli.Yanlışmı?
C'Mon olan arkadaşlar lütfen denermisiniz sizde.Problem teknik bir arıza mıdır öğrenelim.Aracı yarın servise götürüyorum.
 
Konuyu buraya taşıyalım;
2007 Model Corsa 1.3 CDTI aracımı yokuşta el freni kullanmadan viteste bıraktığımda arabada değişik sürelerde hareketler oluyor.Araç burnu yokuş aşağı geri vites yada yokuş yukarı 1. vites hiç fark etmiyor.Benden 3-4 ay sonra aynı aracı alan arkadaşıma konuyu ilettim vede aynı problem ondada oluştuğunu öğrendik.Her zaman aracı el freninde bırakmak gibi birşey söz konusu olamaz.Normalde vitesdeki araç hareket etmemeli.Yanlışmı?
C'Mon olan arkadaşlar lütfen denermisiniz sizde.Problem teknik bir arıza mıdır öğrenelim.Aracı yarın servise götürüyorum.
ilginç valla.bende deneyeceğim.şayet dediğiniz gibiyse vah halimize.ama burun yokuş aşağıda ike geri viteste olan bir araç nasıl kayma yapar ya...dişliler ters durumda zaten...acaba baskı balatada bir sorun mu var....
 
problem sizde arabada değil, yapılmamsı gereken bir şeyi yapıyorsunuz. Yokuşta el freni çekmemek zaten başlı başına teknik bir sorun :) Hafif eğimlerde kaymadığına eminim. Ne olursa olsun el frenini çektiğim için böyle bir sorunu şimdilik görmedim
 
probleme sebep olan şey o rampa olmasın?
bıraktığınızda yokuş aşağı gitmek isteyen tekerlekler dişlilere bu yönde baskı yapacak ters yönün vitesine takılı olan dişli kutunuz da bu kuvvete karşı direnç oluşturacak ve bu araba orada durduğu sürece o yüklerin dişli kutunuza binmesi manasına geliyor
amatörce bir yorum sadece :D
 
problem sizde arabada değil, yapılmamsı gereken bir şeyi yapıyorsunuz. Yokuşta el freni çekmemek zaten başlı başına teknik bir sorun :) Hafif eğimlerde kaymadığına eminim. Ne olursa olsun el frenini çektiğim için böyle bir sorunu şimdilik görmedim

El freni tabiki çekilmeli fakat bu 2. emniyet için.Normalde olması gereken motorun kompresyon gücü ile fazla dik olmayan yokuşlarda vitesde iken aracın kaymamasıdır.Kayması demek aracın kompresyon gücünün azalması anlamına gelirki buda çok km yapmış arabalarda meydana gelen bir sorundur.Bizim araçlar daha 10 bin i yeni geçmiş bu yüzden olmamalı.Konuyla ilgili servisi aradım ve hemen getirmemi söylediler.Demekki problemi bende görmediler ;)
 
aracın kompresöruyle alakalı birsey.tutunmayı sanzuman saglamıyor aslında. motor sayesınde duruyor. rampa çok dik ise motorun fazla yapacagı birsey kalmıyor. ama otomatık vıtes olsa dırek sanzumandan kılıtledıgı ıcın rampa hiç öenmlı değil mumkun değil kaymaz. bu arada vıtesı gerıye takıncada dişliler kılıtlenıyor sanmayın gene kacırır. ama kacıpta gıtecek kadar kacacagını sanmıyor ılerı gerı gel git yaptırırsanız nerdeyse her arac kacırır
 
şanzıman dişli oranlarıylada alakalı bi durum ayrıca. 1 yerine 2 3ile deneyin kompresyon deyip kendinize sıkıntı yaratmayın.hatta direk 5 e takın kaçan araç nası olur görmüş olursunuz.bence normal bi durum. çok kez denedim ters viteste bırakmanın bi faydasın görmedim aynı zaman aralıklarıyla yine kaçıyordu araç.yani KAÇMASI GAYET NORMAL;).eğerki viteste kaymaması gerekiyo olsaydı el frenini niye icat etmiştir bu adamlar:rolleyes: kendi mal ve başkasının can güvenliğini tehlikeye atmayın
 
Son düzenleme:
El freni kesinlikle kullanılmalı tabikide.Şanzıman dişliside oranlarımı bilmiyorum.Ama ben acaba bir sorun varmı peşindeyim.Çünkü 1.2 benzinli motor gücündeki araç aynı rampada aynı işlemde hiç kaçırma yapmazken 1.3 vede dizel(sıkıştırma oranı daha fazla) kaçırması çok ilginç.Yarın servise götürdüğümde ne gibi bir cevap alacağım merak ediyorum.Yokuşun dikliğine göre motorun küçük olmasından dolayı kompresyonun yetmeyip aracın hafif kayması normal birşeydir gibi bir cevap alırsam benzinli 1.2 motorun neden kaymadığını araştırmak gerekecek :)
O zamanda şanzıman konusu ön plana çıkar heralde.
 
dizelin bu sıkıştırma oranıyla kaydırması demek o motorun ömür billah çalışmayacağı demek. benzinlilere göre zaten kat kat fazla sıkıştırma oranı varken eğer kompresyon düşüklüğünden şüphleneyirsanız o motor bitmişşş..
 
İşte o yüzden cevap arıyorum 10bin km deki motorların bittiğini düşünemeyiz değilmi?
Bence bütün Corsa C'mon larda olma ihtimali çok yüksek.Şu anda 2 :)
 
Geri
Üst