- Katılım
- 19 Şub 2015
- Mesajlar
- 26
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 50
2 yılın aşan corsa b sürüş ve araç özelliklerini anlatmak istiyorum.
corsa b modelinin birkaç çeşidi var.en çok kullanılan 1,2 ve 1,4 motorlar 1,4 motor seçeneğinde swing ler 8 valf 65 bg gls ler ise 16 valf 90 bg.ayrıca gls donanım bakımdan 1 tık önde ve dolayısı ile piyasada aranan model oluyor.(ecotech motor)
donanım ve motor gücü bakımından aradaki farklardan dolayı fiyatıda biraz pahalı.benim tavsiyem 2000 e kadar devam eden b kasalardan alacaksanız gls yi tercih edin.en azından gls parasını swing e vermeyin.
benim kullandığım araç 1997 opel corsa b gls otomatik 1,4 16 valf brc sıralı lpg li.
klima-hidrolik direksiyon -ön cam otomatikleri-gm orjinal alaşım jantları ve tek airbag li-merkezi kilitli
ARTILAR:
-aracın ön ve arka koltukları rahat.
-ön göğüs gayet şık ve eksiksiz
-bagaj hacmi beklenildiği gibi.simit tank olduğu için bagajda uzun yollarda stepne taşıyorum.
-şehir içi kullanımı kolay park sorunu yok.
-b serileri alman üretimi olduğu için yaşına göre halen diri durmakda.
-uzun yolda 120 lere kadar ucurtma hissi vermiyor sonrasında rüzgar ve motor sesi yükseliyor
-viraj giriş ve çıkışları küçük olmasına rağmen iyi.
zaten aracı kullanırken sanki vectra kullanıyormuş hissi veriyor.
-otomatik vites oranları / geçişleri / kullanımı rahat ve sorunsuz.kar ve sport mod ları var.
-yedek parça olayı yan sanayi devreye girdiği için pahalı değil.
-alman kalitesi aynı yaşdaki özellikle fransız araçlarını geride bırakıyor
-klima yeterli ve çok zorlamıyor.
EKSİLER:
-yol bilgisayarı olan bölümdeki sıcaklık doğru göstermiyor ve tarih saat ayarlanmıyor.daha doğrusu stop edince 1992 yi gösteriyor.tamiri biraz uzun sürermiş ve tuzlu sanırım.
-direksiyon hidrolik olmasına rağmen hissedilir şekilde ağır.yeni nesil bir araç sürüyorsanız farkı daha iyi anlıyorsunuz.
-otomatik olmasına rağmen lpg gayet iyi ama benzinde çok cömert.
-arka lastiklerin havası az ise lastikler hemen kilitleniyor.
-akü sökme takma işi biraz uğraştırıyor.ben aparat yaptım.akü yeri açıkta
-soğukda ilk çalıştırma çok sesli
-kışın iç kısımda tıkırtı sesi çok
-iç hacim ufak olduğu için tüm camlar çabuk buğu oluyor.
-harareti seven motormuş ibre hep 100 lere yakın duruyor.
-abs yok
yapılan masraflar aklımda kaldığınca şöyle
-dörtlü düğme 25 tl
-son egzoz 180 tl
-termostat 55 tl
-ön disk+kale balata işçilikle 170 tl
-kumho lastik 90 tl
-yedek anahtar 5 tl
-uzakdan kumanda 70 tl işçilikli
-flaşör 10 tl
-polen filitresi 10 tl
-silecek 10 tl
-arka poryo bilyaları 100 tl
-rotil 20 tl
-bobin 150 tl
fiyat ve işçilikler konya ve 2 yıl içindedir.
bunların dışında gösterge ampül değişimi kapı siviçleri gibi çok şeyi kendim tamir ettim.
aldığımda yeni vizeli idi 2 yıl sonunda(yaklaşık 10 bin km sonra) tekrar girdim sadece sol ön tekerde boşlukdan dolayı kaldım 20 tl ye rotil değişti ve geçti.
yakıt konusuna gelince kesinlikle lpg siz olmaz. lpg lt si 2 tl civarında iken 20 tl ile şehir için 75 km den aşağı düşmedi.
son bir kaç yılda otomatik ve küçük araçlar çok atak yaptı.fiyatlar arttı ve iyi denk getirmek zorlaştı.corsa b kasası parasına göre çoğu araçdan daha iyi.
aracda sıkıntı yoksa sürüşü keyifli bir otomobil ben tavsiye ederim.
ayrıca ayrıntılı bilgi için bana ulaşabilirsiniz
corsa b modelinin birkaç çeşidi var.en çok kullanılan 1,2 ve 1,4 motorlar 1,4 motor seçeneğinde swing ler 8 valf 65 bg gls ler ise 16 valf 90 bg.ayrıca gls donanım bakımdan 1 tık önde ve dolayısı ile piyasada aranan model oluyor.(ecotech motor)
donanım ve motor gücü bakımından aradaki farklardan dolayı fiyatıda biraz pahalı.benim tavsiyem 2000 e kadar devam eden b kasalardan alacaksanız gls yi tercih edin.en azından gls parasını swing e vermeyin.
benim kullandığım araç 1997 opel corsa b gls otomatik 1,4 16 valf brc sıralı lpg li.
klima-hidrolik direksiyon -ön cam otomatikleri-gm orjinal alaşım jantları ve tek airbag li-merkezi kilitli
ARTILAR:
-aracın ön ve arka koltukları rahat.
-ön göğüs gayet şık ve eksiksiz
-bagaj hacmi beklenildiği gibi.simit tank olduğu için bagajda uzun yollarda stepne taşıyorum.
-şehir içi kullanımı kolay park sorunu yok.
-b serileri alman üretimi olduğu için yaşına göre halen diri durmakda.
-uzun yolda 120 lere kadar ucurtma hissi vermiyor sonrasında rüzgar ve motor sesi yükseliyor
-viraj giriş ve çıkışları küçük olmasına rağmen iyi.
zaten aracı kullanırken sanki vectra kullanıyormuş hissi veriyor.
-otomatik vites oranları / geçişleri / kullanımı rahat ve sorunsuz.kar ve sport mod ları var.
-yedek parça olayı yan sanayi devreye girdiği için pahalı değil.
-alman kalitesi aynı yaşdaki özellikle fransız araçlarını geride bırakıyor
-klima yeterli ve çok zorlamıyor.
EKSİLER:
-yol bilgisayarı olan bölümdeki sıcaklık doğru göstermiyor ve tarih saat ayarlanmıyor.daha doğrusu stop edince 1992 yi gösteriyor.tamiri biraz uzun sürermiş ve tuzlu sanırım.
-direksiyon hidrolik olmasına rağmen hissedilir şekilde ağır.yeni nesil bir araç sürüyorsanız farkı daha iyi anlıyorsunuz.
-otomatik olmasına rağmen lpg gayet iyi ama benzinde çok cömert.
-arka lastiklerin havası az ise lastikler hemen kilitleniyor.
-akü sökme takma işi biraz uğraştırıyor.ben aparat yaptım.akü yeri açıkta
-soğukda ilk çalıştırma çok sesli
-kışın iç kısımda tıkırtı sesi çok
-iç hacim ufak olduğu için tüm camlar çabuk buğu oluyor.
-harareti seven motormuş ibre hep 100 lere yakın duruyor.
-abs yok
yapılan masraflar aklımda kaldığınca şöyle
-dörtlü düğme 25 tl
-son egzoz 180 tl
-termostat 55 tl
-ön disk+kale balata işçilikle 170 tl
-kumho lastik 90 tl
-yedek anahtar 5 tl
-uzakdan kumanda 70 tl işçilikli
-flaşör 10 tl
-polen filitresi 10 tl
-silecek 10 tl
-arka poryo bilyaları 100 tl
-rotil 20 tl
-bobin 150 tl
fiyat ve işçilikler konya ve 2 yıl içindedir.
bunların dışında gösterge ampül değişimi kapı siviçleri gibi çok şeyi kendim tamir ettim.
aldığımda yeni vizeli idi 2 yıl sonunda(yaklaşık 10 bin km sonra) tekrar girdim sadece sol ön tekerde boşlukdan dolayı kaldım 20 tl ye rotil değişti ve geçti.
yakıt konusuna gelince kesinlikle lpg siz olmaz. lpg lt si 2 tl civarında iken 20 tl ile şehir için 75 km den aşağı düşmedi.
son bir kaç yılda otomatik ve küçük araçlar çok atak yaptı.fiyatlar arttı ve iyi denk getirmek zorlaştı.corsa b kasası parasına göre çoğu araçdan daha iyi.
aracda sıkıntı yoksa sürüşü keyifli bir otomobil ben tavsiye ederim.
ayrıca ayrıntılı bilgi için bana ulaşabilirsiniz