Corsa B'ye hangi jant 15'' mi yoksa 16'' mı???

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Mudappa'dan geçenlerde aldığım bir bilgiyi sizinle paylaşayım, bu konu ile ilgili oldukça önemli ve açıklayıcı bir bilgi olduğuna inanıyorum.Elimden geldiği kadar anlatmaya çalışacağım.

Jant büyütüldükten sonra performansın nispeten düşmesindeki esas etken jant çapının büyümesi değil, jant çapı büyütülürken taban genişliğinin de arttırılması.2 ayağınız yerdeyken vücut ağırlığınız 2 ayağınıza eşit olarak yayılır, ancak tek ayak üzerinde veya parmak uçlarınızda durduğunuzda tek bir noktaya uyguladığınız basınç artar.Taban genişletildiğinde de aynı durum geçerli.Örneğin, 1000 Kg'lık bir arabanın her lastiğine eşit olarak 250kg yük bindiğini varsayarsak, lastik tabanı 175'ten 185'e genişlerildiğinde bu 250kg ve dolayısı ile aracın yere uyguladığı kuvvet de daha geniş bir alana yayılıyor.Bu da çekişin düşmesine, aracın kalkışta daha çok patinaja kalmasına neden oluyor...
 
corsa_fb' Alıntı:
abi nedir bu hafif alaşım jant ya jantlarda kullanılan madde orası aynıdır benim işim bu oldugu için iyi biliorum dökümcüyüz sonuçda jantın agarlıgı jantın şeklinden kaynaklanır krom jantlarda birazcık daha ağır gelir krom kaplama oldugundan benim aracımda 16 war we arabayı yoruyo sonuçda 1.4 9o hp için bencede 15 jant ideal ama arkadaşa katılmıorum jant büyüdükçe güzellik artar

bende katılıyorum bu dedıgıne hafıf alısım denılıyor dedıgın gıbı o jantın seklıne boyuna gore degısır bırde hafıf alısımın ne gıbı bır katkısı lacak arabayı hafıflestırmıyorsunki lastıklere bınen yuk yıne aynı araba nekdr agırsa bınen yukte okdr corsa b ye bende 16"tavsıye etmem ha guzel dururmu belkı durur ama guzel durmus hız yapamıor ne anladım ben bu iş ten
 
skyeye' Alıntı:
Mudappa'dan geçenlerde aldığım bir bilgiyi sizinle paylaşayım, bu konu ile ilgili oldukça önemli ve açıklayıcı bir bilgi olduğuna inanıyorum.Elimden geldiği kadar anlatmaya çalışacağım.

Jant büyütüldükten sonra performansın nispeten düşmesindeki esas etken jant çapının büyümesi değil, jant çapı büyütülürken taban genişliğinin de arttırılması.2 ayağınız yerdeyken vücut ağırlığınız 2 ayağınıza eşit olarak yayılır, ancak tek ayak üzerinde veya parmak uçlarınızda durduğunuzda tek bir noktaya uyguladığınız basınç artar.Taban genişletildiğinde de aynı durum geçerli.Örneğin, 1000 Kg'lık bir arabanın her lastiğine eşit olarak 250kg yük bindiğini varsayarsak, lastik tabanı 175'ten 185'e genişlerildiğinde bu 250kg ve dolayısı ile aracın yere uyguladığı kuvvet de daha geniş bir alana yayılıyor.Bu da çekişin düşmesine, aracın kalkışta daha çok patinaja kalmasına neden oluyor...

ya boyle bırsey olabılırmı arkadasım yaa ınce lastıkler daha az patınaj cekıyor yanı oylemı??? cok sacma bu. Ya dedıgın yer bu ısı bılmıyor yada sen yanlıs anladın dedıgın ınanılmaz sacma lastık kalınlastıkca arabanın yola tutusu dahada guclenır...Arkadaslar sana kar lastıklerınden bahsetmıs olmasın???
 
o zmn soylede bırsey war sormak ıstıyorum ben arabama 205 taban lastık taktım dıyelım lastık basına dusen kılo azalıyormu????????????
 
maverick35' Alıntı:
o zmn soylede bırsey war sormak ıstıyorum ben arabama 205 taban lastık taktım dıyelım lastık basına dusen kılo azalıyormu????????????

Hayır, lastiğin yola uyguladığı güç azalıyor.Bunu işi bilen istediğin bir kişiye sorabilirsin...
 
maverick35' Alıntı:
ya boyle bırsey olabılırmı arkadasım yaa ınce lastıkler daha az patınaj cekıyor yanı oylemı??? cok sacma bu. Ya dedıgın yer bu ısı bılmıyor yada sen yanlıs anladın dedıgın ınanılmaz sacma lastık kalınlastıkca arabanın yola tutusu dahada guclenır...Arkadaslar sana kar lastıklerınden bahsetmıs olmasın???

Bu konuyu biraz araştırıp daha sonra yazdıklarını tekrar gözden geçirmeni tavsiye ederim, ondan sonra tekrar görüşelim.Şimdilik birşey yazmıyorum...
 
yazma ztn:):)
 
skyeye' Alıntı:
Peki arkadaşım şöyle diyim ben sana da biraz araştır önce, sonra bir daha yorumlarını gözden geçir.

1-Araç görüntü olarak kötü durmaz, jant çapını büyütürken bununla birlikte lastiklerin yanaklarını da orantılı olarak inceltirsen gayet güzel de olur.Corsa b GSI'larda bırak 15" i, 16" ler de gördük ve gayet iyi duruyor.
2-Hafif alaşım jant kullanırsan ne araba yorulur, ne yakıt oranın artar.Lastiğin tabanını olması gerektiğinden fazla geniş tutarsan kalkışta araba sarar o kadar.
3-Eğer lastiğin çapını büyütürken lastiğin yanağını da onunla oranılı olarak inceltirsen toplam çap aynı kalır, dolayısı ile extra helezon zaruri değildir.
4-Alçaltma tamamen keyfi bir olay.Bence de jant değişimi ile birlikte alçaltmak görsel açıdan gerekli, ancak zaruri değil.Yay ile birlikte amortisör değişiminin gerekliliğine ben de inanıyorum, bundan dolayı bende de koni yay ve amortisör var.
5-Corsa C 1.4 Twinport'lar da 90Hp, buna rağmen spor paketinde 15" jant ve 185/55 lastik kullanılıyor.demek ki 90hp arabada 15" jant olabiliyormuş.
6-Kullandığın smiley'ler yersiz olduğunda amacından uzaklaşıyor, bu konuda dikkatli olmanı rica ederim.
7-Ayaklarım 45 numara olduğundan mecburen 45 numara giyiyorum, giyemediğimi nereden çıkardın?
+5353 kesinlikle haklısın arkadsım
 
skyeye' Alıntı:
Peki arkadaşım şöyle diyim ben sana da biraz araştır önce, sonra bir daha yorumlarını gözden geçir.

1-Araç görüntü olarak kötü durmaz, jant çapını büyütürken bununla birlikte lastiklerin yanaklarını da orantılı olarak inceltirsen gayet güzel de olur.Corsa b GSI'larda bırak 15" i, 16" ler de gördük ve gayet iyi duruyor.
2-Hafif alaşım jant kullanırsan ne araba yorulur, ne yakıt oranın artar.Lastiğin tabanını olması gerektiğinden fazla geniş tutarsan kalkışta araba sarar o kadar.
3-Eğer lastiğin çapını büyütürken lastiğin yanağını da onunla oranılı olarak inceltirsen toplam çap aynı kalır, dolayısı ile extra helezon zaruri değildir.
4-Alçaltma tamamen keyfi bir olay.Bence de jant değişimi ile birlikte alçaltmak görsel açıdan gerekli, ancak zaruri değil.Yay ile birlikte amortisör değişiminin gerekliliğine ben de inanıyorum, bundan dolayı bende de koni yay ve amortisör var.
5-Corsa C 1.4 Twinport'lar da 90Hp, buna rağmen spor paketinde 15" jant ve 185/55 lastik kullanılıyor.demek ki 90hp arabada 15" jant olabiliyormuş.
6-Kullandığın smiley'ler yersiz olduğunda amacından uzaklaşıyor, bu konuda dikkatli olmanı rica ederim.
7-Ayaklarım 45 numara olduğundan mecburen 45 numara giyiyorum, giyemediğimi nereden çıkardın?


kötü durup durmaması kişiden kişiye değişebilir haklısın.yanakları orantılı inceltme konusunda da haklısın. Fakat yanakları incelttikten sonra aracın
frenaj mesafesi hakkında neler düşünüyorsun? biraz beni aydınlatırmısın bu konuda....ayrıca corsa b GSI 1.6 . Bizim bahsettiğimiz araç 1.4 16v şanzıman dişli oranları aynı mı? sen modif.yapacagım derken performanstan
ödün veriyor isen sana kolay gelsin.O araç sadece show aracı olur.

Ayrıca yaşadıgın yer türkiye yolları biliyorsun o ince yanaklarınla yolda kalabilirsin.:kop:

normalde 45 no ayakkabı giyiyor isen 47 no giy o zaman daha şekil durur.:kop: :kop: :kop: :kop:
 
extreme17' Alıntı:
kötü durup durmaması kişiden kişiye değişebilir haklısın.yanakları orantılı inceltme konusunda da haklısın. Fakat yanakları incelttikten sonra aracın
frenaj mesafesi hakkında neler düşünüyorsun? biraz beni aydınlatırmısın bu konuda....ayrıca corsa b GSI 1.6 . Bizim bahsettiğimiz araç 1.4 16v şanzıman dişli oranları aynı mı? sen modif.yapacagım derken performanstan
ödün veriyor isen sana kolay gelsin.O araç sadece show aracı olur.

Ayrıca yaşadıgın yer türkiye yolları biliyorsun o ince yanaklarınla yolda kalabilirsin.:kop:

normalde 45 no ayakkabı giyiyor isen 47 no giy o zaman daha şekil durur.:kop: :kop: :kop: :kop:
hem fikir istiyosun hem dalga geciosun ya bu iş hakkında hic bi bilgin yok yada makara arıyosun???..:(
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst