Mudappa'dan geçenlerde aldığım bir bilgiyi sizinle paylaşayım, bu konu ile ilgili oldukça önemli ve açıklayıcı bir bilgi olduğuna inanıyorum.Elimden geldiği kadar anlatmaya çalışacağım.
Jant büyütüldükten sonra performansın nispeten düşmesindeki esas etken jant çapının büyümesi değil, jant çapı büyütülürken taban genişliğinin de arttırılması.2 ayağınız yerdeyken vücut ağırlığınız 2 ayağınıza eşit olarak yayılır, ancak tek ayak üzerinde veya parmak uçlarınızda durduğunuzda tek bir noktaya uyguladığınız basınç artar.Taban genişletildiğinde de aynı durum geçerli.Örneğin, 1000 Kg'lık bir arabanın her lastiğine eşit olarak 250kg yük bindiğini varsayarsak, lastik tabanı 175'ten 185'e genişlerildiğinde bu 250kg ve dolayısı ile aracın yere uyguladığı kuvvet de daha geniş bir alana yayılıyor.Bu da çekişin düşmesine, aracın kalkışta daha çok patinaja kalmasına neden oluyor...
Jant büyütüldükten sonra performansın nispeten düşmesindeki esas etken jant çapının büyümesi değil, jant çapı büyütülürken taban genişliğinin de arttırılması.2 ayağınız yerdeyken vücut ağırlığınız 2 ayağınıza eşit olarak yayılır, ancak tek ayak üzerinde veya parmak uçlarınızda durduğunuzda tek bir noktaya uyguladığınız basınç artar.Taban genişletildiğinde de aynı durum geçerli.Örneğin, 1000 Kg'lık bir arabanın her lastiğine eşit olarak 250kg yük bindiğini varsayarsak, lastik tabanı 175'ten 185'e genişlerildiğinde bu 250kg ve dolayısı ile aracın yere uyguladığı kuvvet de daha geniş bir alana yayılıyor.Bu da çekişin düşmesine, aracın kalkışta daha çok patinaja kalmasına neden oluyor...