SA arkadaşlar. Az önce benim üyeliğimden önce açılmış bir bixenon konusuna cevap yazmıştım. Amasya dan yakın bir arkadaşım bu işlere meraklı olduğumu bildiği için kendi mesai arkadaşına beni tavsiye etmiş. Sağolsun kendisi Amasya dan Rize ye farları yolladı. Yeni bitirip sahibine yolladığım farla ilgili montaj fotoğraflarını ekliyorum.
Far aydınlatma, işçilik ve kalite anlamında gerçekten rezil bir farmış. Hem çalışma alanı çok sıkıntı, hem malzeme dandik. Ne angel ledler doğru düzgün sabitti, ne de mercekte kalite vardı. Ayrıca far sahibine de ekstra masraf çıkarmamak adına araçta gelen h3 xenon ampülleri d1s bixenon merceğe uydurdum.
Halojen mercek olduğundan önce halojen ampülü takıp odaklamayı görmek istedim, ardından h3 xenon ampülü takacaktım. Her iki ampülde de kesilme çizgisi çok net olmasına rağmen odaklamanın çok rezil bir durumda olduğunu anladım. Duvarda kesilme çizgisini belirledim.
Sanayide usta arkadaşımın yolunu tuttum. Mercek olarak bu fara en kolay monte edilebilecek Valeo bixenon merceği tercih ettim. Ondan sonra merceklerin fara montajı için ayak yaptırdım.
Denemelerimi yaptım çizgiyi belirledim, merceği sabitlemeyi başardım. Sıra h3 xenon ampüllerini sabitlemeye gelmişti, bizi zorlayacak kısımlardandı. Plastik bir parçayı kestim, ampülü içinden geçirdim ve yapıştırdım, merceğin üzerinde odaklamayı ayarlayıp, sabitlemeyi başarınca plastiği ampüle yapıştırdım, ampülün birini de sağlıklı oturması için etrafını bez banta sardım ve sabitleme olayını bitirdim.
Aracın üzerindeki uzun far reflektörünü iptal ettim ve üzerinden çıkan h3 merceği amerikan park mantığında yapmaya karar verdik. Merceğin tasını söktüm. Merceği direk fara monte ettim, merceğin arka kısmına da ampül duyunun oturması için lastik takoz ekledim. Böylece hem ampül belli olmadı, hemde şeytan göz-devil eye denilen olayı araca kavuşturmuş olduk. Far camına bağlı kapak kısmında da rötuşa gitmek durumunda kaldım çünkü mercek oraya biraz büyüktü. Rötuşlama yaptıktan sonra sırıtmasın diye gümüş renk oje sürdüm.
Eski merceğin bağlantı ayaklarının tam oturması için zımpara ile fazla kısımları aldım. Vidalama hiza ayarlarından sonra kayma yaşanmaması için gerekli önlemi aldım. Farı silikonlayarak su almaya karşı izole ettim. Araç üzerindeki fotolar bana ulaşmadı, benim arkadaşa söylüyorum foto ekleyin diye, far sahibi eski aydınlatmasına göre iyinin kötüsü (d1s, d2s setimiz olmadı, birde biz kendimiz ampülü uydurduk ondan iyinin kötüsü diyorum ) bir aydınlatmaya sahip olunca resmen çakırkeyf olmuş durumda unutuyor Bir fara sıfırdan mercek takmak ile bir farı tadilat yapmak ciddi anlamda farklı olaylar. Bu far beni bu anlamda çok yordu ve zorladı. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Yakında Astra J ile ilgili hain planlarımı da uygulamaya koyacağım inşallah
Far aydınlatma, işçilik ve kalite anlamında gerçekten rezil bir farmış. Hem çalışma alanı çok sıkıntı, hem malzeme dandik. Ne angel ledler doğru düzgün sabitti, ne de mercekte kalite vardı. Ayrıca far sahibine de ekstra masraf çıkarmamak adına araçta gelen h3 xenon ampülleri d1s bixenon merceğe uydurdum.
Halojen mercek olduğundan önce halojen ampülü takıp odaklamayı görmek istedim, ardından h3 xenon ampülü takacaktım. Her iki ampülde de kesilme çizgisi çok net olmasına rağmen odaklamanın çok rezil bir durumda olduğunu anladım. Duvarda kesilme çizgisini belirledim.
Sanayide usta arkadaşımın yolunu tuttum. Mercek olarak bu fara en kolay monte edilebilecek Valeo bixenon merceği tercih ettim. Ondan sonra merceklerin fara montajı için ayak yaptırdım.
Denemelerimi yaptım çizgiyi belirledim, merceği sabitlemeyi başardım. Sıra h3 xenon ampüllerini sabitlemeye gelmişti, bizi zorlayacak kısımlardandı. Plastik bir parçayı kestim, ampülü içinden geçirdim ve yapıştırdım, merceğin üzerinde odaklamayı ayarlayıp, sabitlemeyi başarınca plastiği ampüle yapıştırdım, ampülün birini de sağlıklı oturması için etrafını bez banta sardım ve sabitleme olayını bitirdim.
Aracın üzerindeki uzun far reflektörünü iptal ettim ve üzerinden çıkan h3 merceği amerikan park mantığında yapmaya karar verdik. Merceğin tasını söktüm. Merceği direk fara monte ettim, merceğin arka kısmına da ampül duyunun oturması için lastik takoz ekledim. Böylece hem ampül belli olmadı, hemde şeytan göz-devil eye denilen olayı araca kavuşturmuş olduk. Far camına bağlı kapak kısmında da rötuşa gitmek durumunda kaldım çünkü mercek oraya biraz büyüktü. Rötuşlama yaptıktan sonra sırıtmasın diye gümüş renk oje sürdüm.
Eski merceğin bağlantı ayaklarının tam oturması için zımpara ile fazla kısımları aldım. Vidalama hiza ayarlarından sonra kayma yaşanmaması için gerekli önlemi aldım. Farı silikonlayarak su almaya karşı izole ettim. Araç üzerindeki fotolar bana ulaşmadı, benim arkadaşa söylüyorum foto ekleyin diye, far sahibi eski aydınlatmasına göre iyinin kötüsü (d1s, d2s setimiz olmadı, birde biz kendimiz ampülü uydurduk ondan iyinin kötüsü diyorum ) bir aydınlatmaya sahip olunca resmen çakırkeyf olmuş durumda unutuyor Bir fara sıfırdan mercek takmak ile bir farı tadilat yapmak ciddi anlamda farklı olaylar. Bu far beni bu anlamda çok yordu ve zorladı. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Yakında Astra J ile ilgili hain planlarımı da uygulamaya koyacağım inşallah