Corsa d fan sorunu

Bu ilk cunku 110 da acıyot
 
Usta araç benzinli ve opel dedi sorun yok dedi havayı aldı termostat da çalıstı
 
Fan hızı size bu konuda tam bilgiyi verecektir. Açıkcası normal sıcaklıklar kaç derecede geziyor bilemiyorum. Ustalarımızdan bilen varsa daha detaylı yazacaktır.
 
Bugun havayı aldıgım için acaba tam sogumayı beklemek nasıl olır, kliöa yarın deneyecem
 
Bugun havayı aldıgım için acaba tam sogumayı beklemek nasıl olır, kliöa yarın deneyecem
Havasını nasıl aldınız? Devirdaimini yetkiliserviste değiştirmiştim. 48 bindeyken şu an 75 binde.Ama devirdaim yada termostadın çalışıp calısmadığini nasil anlarız. Tesekkürler.

1592654137607881025928d727fb3dab42710f.jpg
 
Havasını nasıl aldınız? Devirdaimini yetkiliserviste değiştirmiştim. 48 bindeyken şu an 75 binde.Ama devirdaim yada termostadın çalışıp calısmadığini nasil anlarız. Tesekkürler.

1592654137607881025928d727fb3dab42710f.jpg

Devirdaim pompası ve termostat mekanik parçalardır, Devirdaim için, soğutma sıvısı kaçırırsa, uğultu gibi sesli çalışırsa ya da araçta hararet sürekli yükseliyorsa bakılması gereken bir parçadır ve duruma göre değiştirilir. Termostat ise motorun içindeki soğutma sıvısı ısındıkça radyatöre gitmesini sağlayan bir parçadır. Termostat arızası kolay anlaşılır, açık kalmışsa soğutma sıvısı sürekli radyatöre gittiği için araç ısınmaz, kapalı kalmışsa da soğutma sıvısı ısındıkça radyatöre gitmediği için soğumaz ve kısa sürede hararet yükselir. Hararetten kastım da bizim araçlarımızda hararet göstergesi yok ancak gizli menüden açıp anlık kaç derece olduğunu görebildiğimiz için uzun yola çıkarken mutlaka sıcaklığın olduğu menüyü açar o şekilde çıkarım yola. Bu sıcaklığı görmenin diğer yolları da var onları da en son söyleyeyim. Soğutma sisteminde bir problem varsa ve motor soğumadığı zaman hararet lambası önce turuncu olarak yanacaktır ve gerekli tedbir alınırsa motora zarar gelmeden kurtarılır, boş verilip yola devam edilirse o turuncu bir süre sonra kırmızıya çevirir. Kırmızıyı gördüğünüzde paranız varsa uğraşmadan sandık motor alıp geçin, yoksa da iyi bir rektefiye ustası bulun ve çıkmacıları gezip hasar gören parçaların iyi durumda olanlarını toplayın.

Bizim araçlarda hararet göstergesi yok ama harareti görebilmenin yolu çok :) Araçtaki gizli menüden sıcaklığı görebilirsiniz, BC tuşlu teyp ve GID ya da CID ekran kombinasyonu ile görebilirsiniz, OBD2 soketine ELM327 cihazı takarak cep telefonunuzdan da anlık olarak sıcaklığı görebilirsiniz.

Burada dikkat edilmesi gereken ve aslında sürücüleri yanıltan konu iklim ve trafik şartları. Kışın -25 derecede ve boş yolda giderken arabanın geç ısınması da normaldir yazın 40 derece ve sıkışık trafikte hele bir de rampada sürekli dur kalk yapılıyorsa çabuk ısınması da normaldir.


Kaputu kaldırdığınız zaman radyatörün sol üst tarafında bir plastik vida göreceksiniz, Tampon plastiğinin üzerindeki delikler tam vidaya denk geliyor biraz incelerseniz görürsünüz, o vidayı gevşeterek sistemin havası alınabilir. Tabi ki geri sıkmayı unutmayın yoksa motorda su kalmaz :)
 
Havasını nasıl aldınız? Devirdaimini yetkiliserviste değiştirmiştim. 48 bindeyken şu an 75 binde.Ama devirdaim yada termostadın çalışıp calısmadığini nasil anlarız. Tesekkürler.

1592654137607881025928d727fb3dab42710f.jpg
Hararet yapar durur ve kalorifer ısıtmaz arıza lambasida yanar
 
Geri
Üst