5000 KM bakımında servise gittiğimde soracağım. Eğer bozmaz derlerse bende kapakları söküp ledli sislerden takıcam araca... düğme olarakta arka sislere bağlatıcam.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
5000 KM bakımında servise gittiğimde soracağım. Eğer bozmaz derlerse bende kapakları söküp ledli sislerden takıcam araca... düğme olarakta arka sislere bağlatıcam.
Yetkili servis harici araca yapılan hertürlü müdahale garantide sorun yaratır. Bazı görünmez küçük şeyler(kapı bandı, perde, folyo) belki önemsenmez ama elektrik tesisatı ve motora el atıldımı zaten sorun çıkarılan garanti iyice garantiden çıkar. En azından garanti bitene kadar bekleyin ki zaten sis farı sisli havada bile işe yaramıyor. Sisli havada gösteriş olsun diye tampon altına konulan far değil sarı renk far etki eder. 1 metre önünüzü göremediğiniz bir sis bulutuna girin ne demek istediğimi anlarsınız. Kolay gelsin.
Su anda uygulamayı daha güzel bir hale getirdim anahtarı , soltaraftaki cebce koydum ve cebin içine 3 tane delik delerek anahtarın + ve - uçlarına lehımledım bu sayede sis farını actıgımda cebin içi sarı yanıyor , sis farının açık olup olmadıgını anlamış oluyorum , orjinale cevirmek ise cok basit , sadece anahtarı söküp siyah silikonla deliklei kapatacagım (delikler zaten hiçbir şekilde gozukmuyor fakat genede kapatırım) çakmaklıktan aldıgım elektrıgıde eskı halıne ceviririm , sis farlarını sokup eskı kapakları takarımBu uygulama çok hoşuma gitti, bende de sis farı yok okuldan derslerden fırsat bulabilirsem yapmayı düşünüyorum sizin yaptığınız şekilde, önümüz bahar ve yaz artık ihtiyaç olacağını düşünmesem de önümüzdeki kış illaki lazım olacak
Bu arada sis farlarında sarı ışık kullanılmasının bir mantığı vardır. Sarı ışık kötü hava koşullarında hem önde giden hem de karşıdan gelen sürücünün sizi görebilmesini sağlarken sizin önünüzü görmenizi de sağlar (farkedilebilmeyi ve aydınlatmayı sağlayan optimum renk sarıdır diyebiliriz kısaca) Sisli ve karanlık ortamlarda en iyi görülebilen ışık ise kırmızı ışıktır fakat aydınlatma özelliği olmadığından dolayı uyarı lambalarında bu renk kullanılır.
Normal farlar, önümüzdeki yolu aydınlatacak şekilde tasarlanırken sis farları ışığı aşağı yukarı sağa ve sola dağıtacak şekilde tasarlanır ki bu sebeple normal hava koşullarında açılması yasaktır (özellikle gece) Uzunların açılmadığını varsayarsak karşıdan gelen sürücü özellikle sizin farınıza odaklanmadığı sürece gözünü almaz fakat sis farları ışığı dağıttığı için sürücü farınıza bakmasa bile gözünü ister istemez alır.
Forumlarda sis farı konusundaki tartışmalarda sıklıkla gördüğüm savunma yazılarının başında ben gece de gündüz de açıyorum, güzel görünüyor üstelik göz de almıyor diyenler zaten baştan bilimsel olarak yanlış yazıyorlar ve bu yazıları görünce kimse kusura bakmasın aklıma İlber Ortaylı' nın cahil capsleri geliyor.
Sis farı açık havalarda kullanıldığında gözleri aldığı için gereksiz kullanımları önlemek amacıyla yasaklanmış. Bilimsel açıklamayı bir kenara bırakıp düz mantıkla bakıldığında bile çoğu insan bu durumdan muzdarip olmuş ki ortada dünya çapında bir yasak var
Su anda uygulamayı daha güzel bir hale getirdim anahtarı , soltaraftaki cebce koydum ve cebin içine 3 tane delik delerek anahtarın + ve - uçlarına lehımledım bu sayede sis farını actıgımda cebin içi sarı yanıyor , sis farının açık olup olmadıgını anlamış oluyorum , orjinale cevirmek ise cok basit , sadece anahtarı söküp siyah silikonla deliklei kapatacagım (delikler zaten hiçbir şekilde gozukmuyor fakat genede kapatırım) çakmaklıktan aldıgım elektrıgıde eskı halıne ceviririm , sis farlarını sokup eskı kapakları takarım
sonuc olarak (tam hatırlamıyorum ama 60 TL idi sanırım)+3 TL anahtar ile , uzun suredır sis farımı sorunsuzca kullanıyorum , universitenin MMF otoparkında aracımı gorebılırsınız 32PH....