Corsa easytronic vites geçişlerinde yığılma ve tekleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yesim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yesim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2015
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Forumu araştırdım okudum benim sorunuma yakın sorunları lpg li araçlar yaşamış.. aracım dizel olduğu için yeni bir konu açıyorum.. ( açılmış bi konu varsa da lütfen oraya taşıyın )

2008 Corsa 1.3 cdti enjoy easytronic
Z13DTH - 59.000km'de

Araç normal çalışıyor tüm ışıklar yarım kontakta sönüyor marşa basıp araç çalıştığı anda abs ışığı yanıp sönüyor.. (abs ışığını yazmamın nedeni 1 aydır tam araç çalıştığı anda yanıp sönmesi daha önce bunu yapmıyordu. belki bi ipucudur diye yazıyorum - abs hata kodu yok )

araç 1. vites 3000 devire geldiğinde 2. vitese geçmek isterken hız kesip yığılma yapıyor ( hızım 20km ise 10.km inip 2-3 saniye bu şekilde yığılma yapıp tekrar hızlanıyor 25km hızın üstüne çıkmakta zorlanıyor gaza yüklensemde gaz yemiyor 3 vitesi göremediğim için o vites geçişinde de aynısını yapıyormu bilemiyorum.

bunun haricinde araç geri vites dahil ( acemi birinin manuel araç kullanmayı ögrenmesi gibi kendini gazda ve frende atıyor )

ve bugun öğrendiğime göre araç bunları motor soğukken yapıyor.. servise aracı götürene kadar aynı sorunları yaşadım.. servise yaklaştığımda 8-10 km yapınca araç normala dönmüş gibiydi. serviste usta ile test sürüşüne çıktığımızda o eski güzel günlerine geri dönmüş bi araç vardı.

Araç suan yetkili serviste ve herhangi bir hata ve arıza kodu vermiyor.. Arıza yok! kod yok! fikir yok! problem çok :)

servis yarın aracı motor soğukken tekrar test edecek.. fikri ve bilgisi olan biri lütfen bana yardım etsin.
 
bu konuyla ilgili olan klasik cevapları yazayım
ucuzdan pahalıya doğru
-gaz kelebeği temizliği
-easytronic vites kalibrasyonu
-debriyaj balatası kontrolü ve gerekliyse değişimi

araç dizel olduğu için yakıt sistemini öncelikle kontrol ve temizlik, gerekliyse parça değişimi.
turboyu da kontrol etmek iyi olur.
 
Teşekkür ederim oktay bey, küçük parçalardan bahsederek içimi rahatlattınız.

Şanzıman olasılığı üstünde durulmuştu? ama motor ısınınca sorunun kaybolmasından dolayı bu olasılık azaldı sanırım..

debriyaj balata sorunu motor ısınınca ortadan kalkabilir mi ki?

ve turbo arızalarında sanırım ıslık gibi bir ses ortaya çıkıyormuş? bende öyle bi ses yok aracın traktör gibi çalışma sesi harici gaza yüklendiğim zamanlarda o gaz sesinden başka bir ses gelmiyor..
 
araç yetkili servisteyse testlerin soncunu buraya yazın değerlendirelim
easytronic beyni de sorunlu olabilir, ancak hata kodu vermediğini yazmışsınız yorum yapmak güç.
en basitinden gaz kelebeği temizliği, enjektör temizliği ile başlamak lazım.
 
Aracı servise bıraktım yarın araç soğukken tekrar test sürüşü yapacaklar.. bakalım ne diyecekler?

Aracı ilk aldığımda, motor arıza ışığı yakıyordu.. hata kodunda kızdırma bujileri arızası diyordu.. yetkili serviste
4 buji değişti, 2 gün sonra tekrar arıza ışığı yaktı.
bujiler garantiden 4 tanesini tekrar yenilediler..
2 gün sonra tekrar aynı hata kodu ile ışık yaktı..
güncelleme yazılımı yaptılar,
bu sefer 3 gün sonra yine aynı hata kodunu verdi
beyinden olabilir değiştirelim dediler.. hayır dedim.
almanyaya yazı yazdılar sorunu çözemediler, 1 yıl boyunca

özel ustalara gittim 1 hariç hepsi aynı şeyi söyledi.. beyinden olabilir
diğer usta ise corsalar da kronik bi sorun bu.. bujiler değiştiyse yakıtını devamlı aynı yerden al bi süre sonra ışık söner dedi.

ne alaka deyip inanmadım ama çözüm olmadığı için uğraşmaktan vazgeçtim. ve gerçekten 3 ay sonra bi gün kendi kendine hafızadan sildi. ve ogun bugundur yanmıyor.

1 yılda bir ışığı söndüremeyen yetkili servis olunca ve şuanda ellerinde dayanacakları bi hata koduda olmayınca ne yapabilirler cidden merak ve endişe ile bekliyorum...
 
adı yetkili kendileri dünyadan habersiz servisler.
gerekirse özel bir serviste temizlik işlemlerini yaptırın.sorun geçmezse diğer ihtimallere bakmak gerek.

forum ustaları konuyu görüp gerekenleri yazarlar size.
[MENTION=28982]semia[/MENTION]
[MENTION=35205]Emre Ünan[/MENTION]
 
Servisten aradılar ve aracınızın hiç bir problemi yok.. hata kodu vermiyor gelip teslim alabilirsiniz dediler.

korktuğum başıma geldi.. hata kodu olmadığı için arızayı bulamadılar.. Ben bu işten bir şey anlamadım.

yokuşlarda yolun eğimine göre çekiş kaybı yaşayabilirsiniz diyorlar hala
sorunumu bile anlamamışlar. dinlememişler 3 yıldır corsa kullanıyorum ve 1.3 motorun neler yapabildiğini nelerde zorlandığını bilen biriyim. cebimden para çıksın diye niye uğraşayım..

dümdüz bir yolda vites geçişlerinde ayağım gazda iken hız kesip yarı hıza düşüp 2-3 saniye frenleme yapmış gibi araç gitmiyor yığılıp kalıyor.. ve bu sırada frene basmadığım için fren ışığım yanmıyor kendimi aracımı ve trafiği tehlikeye atıyorum..

ve bu bi arıza değil.. harika!...
 
İlk olarak;
Hava akışmetresinin fişini çekip deneyin. Düzelirse sorun ondandır, genelde ışık yakmıyor.
easytronic vites kalibrasyonu da yaptırmalısınız.
Sorunu kullanınca hissetmeniz lazım aslında, viteste mi, yoksa başka bir şey mi.
Düzelmezse devamına bakarız.
 
Tesekkur ederim emre bey..

ozel ustaya gidip once akuyu yeniledim. (marsa basarken abs isigi yanip sonuyordu ondan kaynaklandigini forumda okudum ki aku zayiflamisti)

sonra hava akismetresini degistirmek istedim ama ellerinde parca yokmus siparis verdim.. ve hava akismetresi temizlenip takildi (temizleme ise yaramiyor genelde diye soyledikleri icin siparis verdim) araci kullandigimda sorun oldukca hafiflemis gozukuyor parca gelene kadar bu sekilde kullanicam. ama sizin dediginiz gibi bi kalibrasyon sart sanirim cunku aracin cidden kafasi karisik gibi davraniyor.. sayenizde simdilik gelismeler bunlar yardimlariniz icin tesekkur ederim. surecleri tekrar burada paylasicam.
 
[MENTION=35205]Emre Ünan[/MENTION]

gaz yememe ve yığılma sorunum bugün eskiye nazaran hafifte olsa 2 kez tekrarladı. Parçayı almadan önce akışmetrenin fişini de çekmek istedim.

Motoru çalıştırıp hava akışmetresinin fişini çektim motor hiç bir tepki vermeyerek rölantide çalışmaya devam etti. Normal mi?

fiş çekili iken sürüş yaprak test etmem mi gerekiyordu?

kusura bakmayın hiç bir fikrim olmadığı için bu kadar detaylı soruyorum.
 
Geri
Üst