Corsa easytronic vites geçişlerinde yığılma ve tekleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yesim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yanlış anlama ama yakıtı bitmeye yakın Shell V-Power Nitro+ Dizel yakıt alarak denemeni isterim. Nedeni ise biraz daha ince. Reklam amaçlı söylemiyorum. Sadece denemeni öneriyorum

Reklam olduğunu düşünmüyorum.. Dünyanın en kötü yakıtını en pahalıya kullanan ülkeyiz sonucta herşey olabilir.

ustamda dün depodaki yakıtı bitirip gelin dedi.. sanırım oda öyle birşey deneyecek.. önerinizi dikkate alıcam teşekkür ederim.
 
Yakıt katkılarını tavsiye etmediler.. Depoyu neredeyse yolda kalacak kadar bitirip total excellium aldım..

son yorumumdan bu yana hissedilir bir gaz yemem sorunu yaşamadığım için aracın yeni hava akışmetre yüzünden düzeldiğini düşünmeye başlamıştım ki tekrar sorun hortladı..

+ Aracın kendine has gürültülü sesi torpido arkasından geliodu.. şimdi ise çalışma sesi yükseldi ve ses direksiyon arkasınıda kapsayıp arabanın içine yogun bir ses geliyor.. rölantide araç içinde düşük bi titreşimde var gibi

+ Dün 2 kez yogun bir gaz yememe yaşadım.. 1 km sonra ilk defa gaz pedalı basınç ile ayağımı yukarı itiyormuş gibi pedalın tepki verdiğini hissettim ( ilk defa ve belkide anlıktı veya devamlı aracı dinliyorum diye öyle hissettim bilemiyorum. ve o sırada sorun yapmadı..

+ düz yolda giderken ışıklarda durduğumda direksiyon sağa doğru boşluk yaptı.. 3 gün ara ile 2 defa tekrarladı bunu..

+ Yoğun trafikte yavaş gitmem gerektiğinde dizel otomatik araç neredeyse stop edecekmiş gibi bi titremeler bi tuhaflıklar sergilio

Sorunlarım büyüyor.. çözemedikleri için başka ustaya gidiyorum sorunu göremiyorlar bile ( 6 ustadan sadece 2 tanesi gaz yememe olayına şahit oldu) ne zaman nerde yapacağı belli değil..

Bugun 3 kez gaz yememe yapınca başka ustaya gittim. sorunlarımı anlattım.. test sürüşü cihaz vs herşeye baktı bi sorun yok deyip bıraktı.. arıza kodu yok diyorlar hala.. turbosunda baktı sözüm ona ne zaman baktı anlamdım ben..

Allah aşkına turbodan, bujisine , elektrik kaçağına kadar inceleyip bakıp motordaki sorunu çözmek için neden uğraşmıyorlar.

Silbaştan en başa dönmüş gibi hissediyorum ve araç hergün daha kötüye gidio..
 
İleri atma olayı. Easytronici tech2 ile kalibrasyon yapın düzelmesi gerek. Katkı sanmıyorum. Artık kalan mekanik sorun gibi.

Erg valf , kurum, boğaz ve enjektör temizliği yapıldı.. bu işlemden sonra aracı teslim almaya gittiğimde hafızada arıza ışığı yanıyordu. kontrol etmelerini istedim.çünkü araç ilk defa bana yol gözterecektii
araç fren müşürü hatası verdi.

o sırada fark edildi ki frenden ayak çekildiğinde fren ışığı 2-3 sn sonra sönüyordu. müşür söküldü oksitlenmiş olduğunu söylediler, temizlik yaptılar ve parça siparişi verdiler.. bu işlemden sonra fren hemen yanıp sönmeye normal tepki vermeye başladı. bunun gaz yememe olayı ile alakalı olduğunu büşürün beyine frenleme yaptığını söyleyerek aracın gazını kestiğini söylediler vs.vs. bla bla

parça gelene kadar aracı alın dediler.. aldım ertesi gün ilk günden beter ve yoğun gaz yememe olayı yaşadım. 10 mt bir neredeyse.. tabi park edip aracı trafikten çıkardım.
tek iyi yanı bu 20 günlük süreçte araç hiç stop etmedi.

bugün yine ustaya gidip fren büşürünü değiştirticem.. inşallah ondandır (evet artık inanmıyorum) ama bu elektronik sorunun motor sesimi rölantide ve sürüşte değiştirmemesi gerek miyor mu?
 
İşin içine ne kadar elektronik giriyorsa iş o kadar karışıyor. Bugün bi ampul değişimi için 15-20 dakika uğraştım neredeyse. Eski arabam ne güzeldi ya. En azından her yerine rahat rahat elimi kolumu sokup çıkartabiliyordum.

Bi fren müşürünün bu denli bir soruna yol açacağına pek ihtimal veremiyorum ama sonucu (Sonuca ulaşılabilirse) merakla bekliyorum.
 
İşin içine ne kadar elektronik giriyorsa iş o kadar karışıyor. Bugün bi ampul değişimi için 15-20 dakika uğraştım neredeyse. Eski arabam ne güzeldi ya. En azından her yerine rahat rahat elimi kolumu sokup çıkartabiliyordum.

Bi fren müşürünün bu denli bir soruna yol açacağına pek ihtimal veremiyorum ama sonucu (Sonuca ulaşılabilirse) merakla bekliyorum.

A evet ampul değişimleri bile iş ve neredeyse yılda bir patlıyorlar ..

nette incelediğimde fren büşürü çekiş ve performans düşüklüğüne neden olabiliyormuş.. değiştiricez sonuçta belki işe yarar.. ama motor sesi değişimi yapar mı? ve en baştan beri sorunum fren büşürü ise neden arıza ışığı yakmadığı? neden enjektör temizliğinden sonra o hatayı verdi? cumarteside sürüş sırasında arıza ışığı yaktı aynı hatamı diye bu akşam tekrar kontrol edilecek.. aklımda deli sorular
 
sorunu çözmesi gerekenler de konudan pek anlamadığı için, deneme yanılma şeklinde çözüm üretmeye çalışıyorlar.
tabi maliyetler araç sahibine ait:D
 
dümdüz bir yolda vites geçişlerinde ayağım gazda iken hız kesip yarı hıza düşüp 2-3 saniye frenleme yapmış gibi araç gitmiyor yığılıp kalıyor..

ve bu sırada frene basmadığım için fren ışığım yanmıyor kendimi aracımı ve trafiği tehlikeye atıyorum..

ve bu bi arıza değil.. harika!...


Vee sorun cozuldu en basta hatayi anlatirken cozumde incindeymis aslinda goremedim :sulanma::D

Arac hic ariza kodu yakmasaydi bu is turbo ve beyne kadar giderdi.. sukur ariza isigi yakti ve sorunun 60tl degerinde fren müşürü oldugunu bulabildik.

Efenim, tum sorunum fren musuru icindeki bir yay yuzunden yasanmis. yay islevini kaybedip tam gorevini yapmadigi icin fren isigim sonmuyor ve beyne frenlememi yoksa gazmi verecegi konusunda sorun yasattigi icin 26 gundur bu iskenceyi cekiyormusum.

24 gun boyunca bu arizalari verdi ama hic ariza isigi yakmadi.. enjektor temizliginden sonra bunu yaptigi icin sansliyim yoksa kimsenin aklina gelmez ve daha cok para harcardim.

araciniz yigiliyor, gaz yemiyor ve hic stop etmiyorsa.. ilk kontroller arasina fren müşürünüde dahil edin.
 
Geçmiş olsun Yesim Hanım sorunu çözdünüz ;)
 
Geri
Üst