Corsa easytronic vites geçişlerinde yığılma ve tekleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yesim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Özür dilerim Öncelikle yesim hanım:sorry:
Benim dikatsizliğim sonu Yasın Bey diye hitap yazdım.
Siz ustanıza arızayı sildirin sakın elletmeyin birde o manifolt basınc sensorunu linkde gösterdiğimi temizletin ılık su firça durulayıp taksın(kendinizi yoldurmayın Aman) verin 20tl inşallah sorunuz biter. Debimetre için önce bu temizlik yapılsın çünkü debimetre pahalı bir parça emin olalım diyorum. Bir birine bağlantılı olduğundan önce basincsensoru mutlaka kurumludur temizlensin inşallah düzelecektir.Saygılarıma Selim

Rica ederim selim bey..

manifolt basinc sensorunu temizletip denedikten sonra hava akismetreyi degistirmemi soyliyorsunuz anladigim. yarin tekrar ustaya gidip bu konuda dediklerinizi yaptiricam.
cok tesekkur ederim.
 
arıza ısıgı bazen yakıtla ılgılı sorunlardada yakmıyor dedıklerı gıbı kalbrasyonda gereke bılır hangı servıse göturdünüz aracınızı sanırım istanbuldasınız

1,5 yildir devamli bp kullaniyorum
ve cogunlukla tek istasyondan almaya calisiyorum.yakitsada hic fikrim yok inanin istanbulda yetkili ve ozel servislere gittim.
 
Araç easytronic miş onlarda manuel gibi şanzuman sökülmedikçe yağ değişimine gerek yok diye biliyorum kusura bakmayın.
 
Bayan olarak çok bilgilisiniz. Arıza ışığına takılmayın silmek 2 dakika. Önemli olan sorunu bulabilme. Akışmetre takılı değil iken bi süre kullanıp gözlemleyin.
 
Bayan olarak çok bilgilisiniz. Arıza ışığına takılmayın silmek 2 dakika. Önemli olan sorunu bulabilme. Akışmetre takılı değil iken bi süre kullanıp gözlemleyin.

Teşekkür ederim opel sağolsun hepsini öğretiyor insana :)

Dün, bosch marka yeni hava akışmetre takıldı. daha sonra tech2 bağlanıp arıza ışıkları resetlendi.. usta ile test sürüşüne çıkıldı yüksek devirde sürüş yapıldı gayet sorunsuzdu. .

Sabah parktan çıkmak icin hafif gaz verdiğimde kendini ileri atma tekrarladı.. 1.5 km yaptıktan sonra sürpriz yine hafif bir gaz yemem sorunu yaşadım.. (önceki gibi 2-3 sn süren bir yığılma yapmadı) 3 km yolda toplam 2 kez hafif olarak gaz yememe olayını yaşadım. önceye nazaran %50 daha iyi diyebilirim. belki adaptasyon sorunu yaşıyordur zamanla sorun tamamen ortadan kaybolacaktır :D

dizel yakıt katkı maddesi kullansam mı diye düşünüyorum şuan?
ustalarda aşama aşama parça değişikliği ve temizlik yapmak istiyorlar..
 
İleri atma olayı. Easytronici tech2 ile kalibrasyon yapın düzelmesi gerek. Katkı sanmıyorum. Artık kalan mekanik sorun gibi.
 
1,5 yildir devamli bp kullaniyorum
ve cogunlukla tek istasyondan almaya calisiyorum.yakitsada hic fikrim yok inanin istanbulda yetkili ve ozel servislere gittim.

Bende uzun zamandır yakıtı bp den alıyorum. Hatta aynı istasyon ve hep aynı pompadan alıyorum. Fakat bir süredir ortalama iki depoda bir arıza ışığı yanıyor ve 70-80 km sonra kendiliğinden sönüyor.

Bu aralar benzin istasyonunu değiştirmeyi düşünüyorum. En son cumartesi yanmıştı yine ışık. Bu sabah söndü. :)
 
Bende uzun zamandır yakıtı bp den alıyorum. Hatta aynı istasyon ve hep aynı pompadan alıyorum. Fakat bir süredir ortalama iki depoda bir arıza ışığı yanıyor ve 70-80 km sonra kendiliğinden sönüyor.

Bu aralar benzin istasyonunu değiştirmeyi düşünüyorum. En son cumartesi yanmıştı yine ışık. Bu sabah söndü. :)

bahsettiginiz sorunu araci ilk aldigimda yasamistim isik yakiyordu kizdirma bujisi hatasi olarak gozukuyordu servisler ozel ustalar sorunun yakittan oldugunu anlamamiz cok uzun surdu. o gunden sonra itina gosterip devamli bp kullanmaya basladim.
bp kendini bozduda tum sorun yine yakittan mi acaba :)
 
Yanlış anlama ama yakıtı bitmeye yakın Shell V-Power Nitro+ Dizel yakıt alarak denemeni isterim. Nedeni ise biraz daha ince. Reklam amaçlı söylemiyorum. Sadece denemeni öneriyorum
 
bahsettiginiz sorunu araci ilk aldigimda yasamistim isik yakiyordu kizdirma bujisi hatasi olarak gozukuyordu servisler ozel ustalar sorunun yakittan oldugunu anlamamiz cok uzun surdu. o gunden sonra itina gosterip devamli bp kullanmaya basladim.
bp kendini bozduda tum sorun yine yakittan mi acaba :)

Bp yi kötülemek gibi olmasın ama bundan önceki aracım lpg li idi. Ne zaman Bp den lpg alsam araba ciddi anlamda çekişten düşüyordu ama aynı zamanda aynı istasyondan arkadaşla gaz aldığımızda onda sorun yokken bende çekişten düşüş kaçınılmaz son oluyordu. O yüzden lpg almayı bırakmıştım. Benzinli araca geçince yine bp nin yolunu tuttum. Uzun zamandır da bir şikayetim yoktu ama kış başlangıcından beri üç defa arıza ışığı yandı ve her seferinde bir süre sonra kendiliğinden söndü.

Bakalım bu depo bittiğinde katkı maddesi koyup farklı bir benzin istasyonu deniycem.

Bu ışık ilk yandığında aracım garanti kapsamındaydı. Servis olayın yakıt kaynaklı olduğunu söylemişti ve 50 TL ye depoya katkı koymuştu. Muhtemelen koyduğu katkıda benzincilerde satılan 10 liralık katkılar dandır. Neyse o dönemlerde benzin aldığım istasyonu şikayet etmiştim. Baya bir olay olmuştu. Fakat en büyük yanlışlığım servis yakıt sorunu dediğinde depodan numune aldırmamak oldu. O olaydan sonra garanti bitene kadar ışık hiç yanmadı..:D

Aracı garanti kapsamında olan arkadaşlar. Servis suçu yakıta atarsa serviste depodan numune aldırın ve yakıtı aldığınız istasyonu şikayet edin. (Tabi pompadan çıkan fişi bir köşede saklamanızda fayda var. Ben bir sonraki benzin alışıma kadar önceki fişi güneşlikte saklarım genelde) Merkez elinizde ki numuneyi alıp test ediyor. (Burada dikkat etmeniz gereken husus merkezden geliyoruz diyip istasyondan gelmediklerinden emin olun. Öyle bir durumda müşteri hizmetlerine haber verin olayı..:D ) Dolayısı ile sorun yakıt kaynaklı mı değil mi bakılıyor. Benim olayda elimde numune olmadığı için sadece istasyon daki pompalardan çıkan yakıtın testi yapıldı ve yakıtta bir sorun olmadığı tarafıma bildirildi.

Fakat bir şey dikkatimi çekti. İstasyon yetkilisi numune var mı sorusuna hayır yok dediğimde yüzüne bir rahatlama ifadesi oturdu ve yarım ağız keşke olsaymış daha sağlıklı olurdu falan dedi. :D Bu arada bu yaşadığım olayın kahramanı opet.
 
Geri
Üst