Aracım 1.3 DTE 95 hp . Yaklaşık olarak 4 aydır yazılımla 110 hp civarında. Depo bu modelde 40 lt alıyor.
Ölçüm 1:
31,8 lt ile 400km yol gitmişim. Yani yaklaşık olarak 100 km'de 8 lt. (hava koşulu kış şartları .Yazın 450 - 480 km arası gidebiliyorum)
Ev ile iş arası 2,5 km. Günde 4 kez bu yolu gidip geliyorum. Dolayısı ile araç ısınamadan motoru durduruyorum. Bu 2,5 km'de 2. vitesin üstüne atamıyorum. Yol çok dar olduğu için sürekli durup diğer araçlara yol vermek gerekiyor. Boşluk bulduğumda da yolda tıkanıp kalmamak için gazlayıp gidiyorum.
8 litre : Adama arabayı sattırır.
Ölçüm 2:
Gidilen yol 560 km. Kullanılan yakıt 31,7 lt. 100 km'deki tüketim. 5,6 lt.
560 km'nin 80 km'si 2,5 km'lik ev-iş arası yol. Geriye kalanı günde 40 km git 40 km gel çok yoğun, dur-kalk şeklinde ilerleyen köprü trafiği(gidiş 2 - 2.5 saat, dönüş 2.5 - 3 saat sürüyor). Kasım sonu, hava kısmen soğuk.
5.6 litre : Gidilen yolun yoğunluğuna göre harika :bir:
Ölçüm 3:
Gidilen toplam yol 760 km (İstanbul - Bolu). Yolun 550 km'si uzun yol ,kalanı şehiriçi (Bolu). Hava gidiş ve dönüşte yağmurlu ve soğuk. Gidişteki hız saatte 100km , dönüşte 110 km civarı .Tüketilen yakıt 33 lt ,ortalama tüketim 4,35 LT / 100km'de.
Şimdi bu verilere göre çıkarımda bulunacak olursak ; uzun yolda hava koşulları uygun olsa (yağmur yağmasa idi) ve aracı 80-90 km arasına sabitleseydim (eşim sağ olsun sabırsız olduğu için müsade etmedi) çok rahat 33 lt ile 900 km giderdim. Bu da yaklaşık olarak uzun yolda 3,66 lt / 100km eder.
Diğer bir çıkarımsa 1. ve 2. ölçümleri kıyaslarsak ; dizel araçlar motor ısınmadan aşırı yakıt tüketiyor. Gerçi bu zaten bilinen bir gerçek ama aracı alırken bunun fabrika verilerinin iki katına ulaşacağını da düşünmemiştim. Bu vesile ile de birebir şahidi olduk. Yazılımın tüketime artısı mı eksisi mi olmuştur bilemiyorum.
Sanırım bu veriler benim gibi araçlarını kısa mesafelerde kullanıp, aracında problem olduğunu düşünenler için yararlı olmuş veya olacaktır.