Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

Merdo link' Alıntı:
Konu OPC direksiyon konusundan donanim konusuna kaymis :)

Madem kaymis kayicagi kadar ben de bir yorumda bulunayim.

Alt donanimlarla ust donanimlar arasinda bence olmasi gereken ciddi farkliliklar olmasi lazim.
Bunun adi CD 300 ise oyle olmali veya bunun adi sis fari yoksa oyle olmali.
Donanim seviyeleri birbirine yakin olursa pek fark kalmiyor arada.
Ayriyetten orneklemek gerekirse eskinin en dusuk paketi olan enjoh donanim paketi bile belki astra almak isteyen birisine pahali geliyor olabilir.Cogumuz icin onemli olan donanimlar (esp gibi celik jant gibi park sensoru oto yanan farlar vs gibi) o kisi icin onem arz etmemrkte ve sadece yeni astra sahibi olmak isteyen kisiler icinde en baz donanim seviyesinde tabi bu donanimlar fiyat farkini ciddi anlamda etkileyecegi icin daha uyguna arac alma sansi yaratabilir cogu kisi icin.

Bu yuzden "yuh onu da koymamislar bu da mi yok" vs yorumlar pek onemli degil.

Sen onu da bunu da istiyorsan istedigin paketi alirsin olur biter.
Het malin bir alicisi oldugunu unutmamak lazim.

Ama soyle bir durum olabilirdi,donanim paketleri haricinde en bos astra paketine fabrikasyon herkes istedigini ekletebilse guzep olurdu.
Edition alip katlanir aynali veya afl sistemli gibi.
bende katılıyorum daha öncede yazmıştım birde 5 ay sırada beklesemde bana istediğim gibi arabayı doldurma hakkı verseler avrupadaki gibi gayet güzel olurdu ve yine cosmo çok dolu bir araç ve bu sınıf için fazla bir donanıma sahip olduğu için diğer donanımlar eksik görünüyor ama golf highline da bile esp yokken bizim araçlarda standart ve bunun gibi bir sürü özellik var
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

Merdo link' Alıntı:
Konu OPC direksiyon konusundan donanim konusuna kaymis :)

Madem kaymis kayicagi kadar ben de bir yorumda bulunayim.

Alt donanimlarla ust donanimlar arasinda bence olmasi gereken ciddi farkliliklar olmasi lazim.
Bunun adi CD 300 ise oyle olmali veya bunun adi sis fari yoksa oyle olmali.
Donanim seviyeleri birbirine yakin olursa pek fark kalmiyor arada.
Ayriyetten orneklemek gerekirse eskinin en dusuk paketi olan enjoh donanim paketi bile belki astra almak isteyen birisine pahali geliyor olabilir.Cogumuz icin onemli olan donanimlar (esp gibi celik jant gibi park sensoru oto yanan farlar vs gibi) o kisi icin onem arz etmemrkte ve sadece yeni astra sahibi olmak isteyen kisiler icinde en baz donanim seviyesinde tabi bu donanimlar fiyat farkini ciddi anlamda etkileyecegi icin daha uyguna arac alma sansi yaratabilir cogu kisi icin.

Bu yuzden "yuh onu da koymamislar bu da mi yok" vs yorumlar pek onemli degil.

Sen onu da bunu da istiyorsan istedigin paketi alirsin olur biter.
Het malin bir alicisi oldugunu unutmamak lazim.

Ama soyle bir durum olabilirdi,donanim paketleri haricinde en bos astra paketine fabrikasyon herkes istedigini ekletebilse guzep olurdu.
Edition alip katlanir aynali veya afl sistemli gibi.
Çok doğru söylemişsiniz. Örneğin BMW'de araba en boş haliyle fiyat alıyorsunuz ve eklediğiniz opsiyonlarla arabanızı konfigüre ediyorsunuz.
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

Merdo link' Alıntı:
Ama soyle bir durum olabilirdi,donanim paketleri haricinde en bos astra paketine fabrikasyon herkes istedigini ekletebilse guzep olurdu.
Edition alip katlanir aynali veya afl sistemli gibi.

Güzel fikir ama buradaki problem şu ki ıvır zıvır her şeyi opsiyon yaptığınız zaman zilyon farklı şekilde araç konfigüre edilebiliyor, bu da üretim hattı mantığı ile çok uyuşmayan bir durum. Bir üretim hattında ürettiğiniz ürün ne kadar farklılık gösteriyorsa bu üretim hattının kurulması ve yönetilmesi için gerekli olan maliyetleri o kadar artırır. Çünkü ürün ne kadar farklılık gösteriyorsa o kadar esnek bir şekilde yapılandırılabilir bir üretim hattına sahip olmanız gerekir. Ayrıca bir üretim hattında üretilen üründen ürüne farklılık gösteren özelliklerin fazla olması üretim hatalarının da artmasına sebep olacaktır.

En basitinden örnek vermek gerekirse tüm farklı motor seçeneklerinin ulaşabildiği maksimum hızlar çok farklı olmasına rağmen hepsinin hız göstergesinde maksimum hız 260 km/sa olarak gözükmektedir. Elbette her motor seçeneğine uygun hız göstergesini araçlara takmak mümkündür; ancak bu kadar basit bir değişiklik bile maliyetin artmasına sebep olacaktır. Yurtdışında satılan araçlarda ve premium markalardaki opsiyon seçeneklerinin nispeten daha fazla oluşunu ise kâr marjının daha fazla olmasına bağlıyorum.
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

xylent link' Alıntı:
Güzel fikir ama buradaki problem şu ki ıvır zıvır her şeyi opsiyon yaptığınız zaman zilyon farklı şekilde araç konfigüre edilebiliyor, bu da üretim hattı mantığı ile çok uyuşmayan bir durum. Bir üretim hattında ürettiğiniz ürün ne kadar farklılık gösteriyorsa bu üretim hattının kurulması ve yönetilmesi için gerekli olan maliyetleri o kadar artırır. ևünkü ürün ne kadar farklılık gösteriyorsa o kadar esnek bir şekilde yapılandırılabilir bir üretim hattına sahip olmanız gerekir. Ayrıca bir üretim hattında üretilen üründen ürüne farklılık gösteren özelliklerin fazla olması üretim hatalarının da artmasına sebep olacaktır.

En basitinden örnek vermek gerekirse tüm farklı motor seçeneklerinin ulaşabildiği maksimum hızlar çok farklı olmasına rağmen hepsinin hız göstergesinde maksimum hız 260 km/sa olarak gözükmektedir. Elbette her motor seçeneğine uygun hız göstergesini araçlara takmak mümkündür; ancak bu kadar basit bir değişiklik bile maliyetin artmasına sebep olacaktır. Yurtdışında satılan araçlarda ve premium markalardaki opsiyon seçeneklerinin nispeten daha fazla oluşunu ise kÖ¢r marjının daha fazla olmasına bağlıyorum.

+1  045thumbsup
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

tabi birde şu var premium markalarda özellikle bmw 3 serisinde heryerde boş araca binen var ama bizim araçların sınıfında kimse istemiyor
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

astraowner link' Alıntı:
tabi birde şu var premium markalarda özellikle bmw 3 serisinde heryerde boş araca binen var ama bizim araçların sınıfında kimse istemiyor

BMW olsun da nasıl olursa olsun diyen çok gerçekten. Birde boş BMW'yi doldurmakla boş Astra'yı doldurmak arasındaki maliyet farkı sanırım insanları bu karar itiyor. 5-6 bin lira BMW için bir iki opsiyon ederken bizde komple Cosmo farkına geliyor.
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

GNSpower link' Alıntı:
BMW olsun da nasıl olursa olsun diyen çok gerçekten. Birde boş BMW'yi doldurmakla boş Astra'yı doldurmak arasındaki maliyet farkı sanırım insanları bu karar itiyor. 5-6 bin lira BMW için bir iki opsiyon ederken bizde komple Cosmo farkına geliyor.
haklısın
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

Katılıyorum, bence de doğru tespitler.
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

golf lerden doğuş oto yıllardır donanımları kısıp getiriyor ama bizim halkın bilgisizliğinden hala satıyor zaten bizim insana en full u bu de sormaz neyi var neyi yok hala golf highline çok ucuz diyorlar astra cosmo pahalı diyorlar ama bilmiyorlarki highline golf enjoy plus da oto klima olsa aynı donanımdalar hatta esp ve cc yok araçta düz mantık işliyor hep türk insanında
 
Ynt: Cosmo, Sport,NjoyPlus, Edition Modeller

astraowner link' Alıntı:
golf lerden doğuş oto yıllardır donanımları kısıp getiriyor ama bizim halkın bilgisizliğinden hala satıyor zaten bizim insana en full u bu de sormaz neyi var neyi yok hala golf highline çok ucuz diyorlar astra cosmo pahalı diyorlar ama bilmiyorlarki highline golf enjoy plus da oto klima olsa aynı donanımdalar hatta esp ve cc yok araçta düz mantık işliyor hep türk insanında

Doğuş, Türk insanının 3-5 daha vereyim en iyisini alayım hazır bu kadar veriyorken damarını çok iyi sömürüyor bence. (:
 
Geri
Üst