Ynt: Cruse Control Kullanımı
Res/+ tuşu reset değil restore, önceden hafızaya alınan hıza getirmek için.
Sistemi tamamen kapatmadığınız sürece frene de bassanız en soldaki tuş ile sistemi devreden de çıkartsanız hafızaya aldığınız hıza res tuşuna basarak dönebiliyorsunuz. Hatta dizellerde sistem devreden çıkmadan vites bile değiştirilebiliyor. Debriyaja basınca gaz kesiyor, vitesi değiştirip debriyajı çekince tekrar gaz veriyor. Ben en çok bu özelliği sevdim.
Ancak ışık beyaz yanıyorken yani sistem açık ama aktif değilken set/- derseniz o anki hızınız hafızaya alınıyor.
Cruise control ışığı yeşil yandığında yani sistem aktif olduğunda ise res/+ ve set/- tuşları hızı azaltıp artırmada kullanılıyor.
Sistem sadece gaz pedalına müdahale edebildiğinden yokuş yukarı gidişlerde gazı artırarak hızı koruyabilse de yokuş aşağı gidişlerde belirli bir eğimden sonra gazı tamamen kesiyor ama frenleme yapamadığı için hız artabiliyor.
Res/+ tuşu reset değil restore, önceden hafızaya alınan hıza getirmek için.
Sistemi tamamen kapatmadığınız sürece frene de bassanız en soldaki tuş ile sistemi devreden de çıkartsanız hafızaya aldığınız hıza res tuşuna basarak dönebiliyorsunuz. Hatta dizellerde sistem devreden çıkmadan vites bile değiştirilebiliyor. Debriyaja basınca gaz kesiyor, vitesi değiştirip debriyajı çekince tekrar gaz veriyor. Ben en çok bu özelliği sevdim.
Ancak ışık beyaz yanıyorken yani sistem açık ama aktif değilken set/- derseniz o anki hızınız hafızaya alınıyor.
Cruise control ışığı yeşil yandığında yani sistem aktif olduğunda ise res/+ ve set/- tuşları hızı azaltıp artırmada kullanılıyor.
Sistem sadece gaz pedalına müdahale edebildiğinden yokuş yukarı gidişlerde gazı artırarak hızı koruyabilse de yokuş aşağı gidişlerde belirli bir eğimden sonra gazı tamamen kesiyor ama frenleme yapamadığı için hız artabiliyor.