Cruze Gövde Kontrol Modülü ve Akü Bitmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan samizel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

samizel

Kayıtlı Kullanıcı
15-Burdur
Katılım
22 Mar 2020
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. 2010 LPG li otomatik Cruze umda akü bitme problemi var. Aküyü yeni değiştirdim fakat sorun aynı. Bugün multimetre ile kaçak tespiti yapmaya çalıştım ve normal şartlarda araç sürekli olarak 0,19-0,22 amper arası akım çekiyor. Buda akünün 2 gün içinde bitmesi için yeterli. Gövde Kontrol modülü diye geçen 23 ve 24 numaralı sigortaları çıkardığım zaman 0.01 ampere düşüyor doğrudan. Bu sigortaları takınca aşırı yükseliyor ve yavaş yavaş düşüp 0.19 amper civarında sabitleniyor ve düşmüyor artık.

Araç bir de sürekli code 95 diye airbag uyarısı verip duruyor bununla alakası var mı yok mu bilmiyorum. Araçta teyp, lambalar falan akım çekmiyor bunların hepsini denedim.

Son olarak araç sonrooflu ve sonradan cam ve sonroof kapatma modülü bağlanmış.

20200322_160351.jpg
 
lpg var ise sigortasını çekin aynı şekilde ölçme işlemini yapmak için bu şekilde iken kapıları kilitleyin bu şekilde olsun ölçü aleti kilitlerken ve ort. 1 ile 5 dakika kilitledikden sonra bekleyin araç uyku moduna geçsin sonra bize bildirin gerekenleri yaparız elektrik kaçağı aracın bütün lamba soketlerine ama nerede lamba var ise sonrasında sonradan takıl teyp var ise ona bakılır bulunamıyorsa sigorta kutusunun resmini çekin sistemi bu şekile getirin tek tek sigortaları çıkarıp takmak ve amper e bakmak gerek ama önce araç uyku moduna geçmeli bir kacak yok gibi duruyor araçtaki beyinler bu kadar akim çekebilir ilk başta kapıları sistem bu şekilde iken kilitleyin ve 1 ile 5 dakika bekleyin uyku moduna geçsin o zaman bakın opel araçlarda opcom cihazında gözüküyor kacak
 
  • Beğen
Tepkiler: samizel
saate 0.22 miliamperlik bir akim var ustadim akünüz 2 günde bitmez sanırım akünüzün ömrü dolmuş olabilir ihtimaldir
birde modül demissin sonrada takılan şeyler de sorun çıkıyor genelde ama ilk etapda mutlak bu şekilde iken kabuğa switch yok ise kapıları kapatıp aracı kilitleyip bekleyip uyku moduna geçene kadar geçince düşmesi lazım bir deneyin
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: samizel
lpg var ise sigortasını çekin aynı şekilde ölçme işlemini yapmak için bu şekilde iken kapıları kilitleyin bu şekilde olsun ölçü aleti kilitlerken ve ort. 1 ile 5 dakika kilitledikden sonra bekleyin araç uyku moduna geçsin sonra bize bildirin gerekenleri yaparız elektrik kaçağı aracın bütün lamba soketlerine ama nerede lamba var ise sonrasında sonradan takıl teyp var ise ona bakılır bulunamıyorsa sigorta kutusunun resmini çekin sistemi bu şekile getirin tek tek sigortaları çıkarıp takmak ve amper e bakmak gerek ama önce araç uyku moduna geçmeli bir kacak yok gibi duruyor araçtaki beyinler bu kadar akim çekebilir ilk başta kapıları sistem bu şekilde iken kilitleyin ve 1 ile 5 dakika bekleyin uyku moduna geçsin o zaman bakın opel araçlarda opcom cihazında gözüküyor kacak
Ustam az önce bcm modülümdeli soldan 2 soket hariç gerisini çıkarıp ölçüm yaptım ve 0.04-0.05 arası gidip geliyor. Yalnız siyah soketi bağlayınca 0.22 amperden aşağı düşmüyor.

Ancak yarın sizin dediğiniz gibi cihazı bağlayıp 10 dakika bekleyim. Fakat şöyle bir şey var multimetreyi bağladığımda kumandadan kilitlemiyor araba nedense. Kumandadan kilitlemeden de uyku moduna girer mi?
 
saate 0.22 miliamperlik bir akim var ustadim akünüz 2 günde bitmez sanırım akünüzün ömrü dolmuş olabilir ihtimaldir
birde modül demissin sonrada takılan şeyler de sorun çıkıyor genelde ama ilk etapda mutlak bu şekilde iken kabuğa switch yok ise kapıları kapatıp aracı kilitleyip bekleyip uyku moduna geçene kadar geçince düşmesi lazım bir deneyin
Cam kapatma modülünü takmıyorum zaten ustam fakat başka yerlerinden bağlantı yapıldı ise bilmiyorum. Multimetreyi bağladıktan sonra araç kumandadan kilitlenmiyor nedense
 
kilitlenmesi lazım ama o zaman şaseyi bağlayın kilitleyin camları açık bırakın sonrasında ölçüm yapın söküp kaput switch varsa o yüzden kilitleniyor olabilir yada kapı açık var ise ihtimal
sağlıklı olmayacak ama buda
peki üstad o modülü sökünce şase bağlıyken kapatıyormu kapıları
 
  • Beğen
Tepkiler: samizel
araçı kilitlemek gerekli yoksa uyku moduna girmez araç
 
  • Beğen
Tepkiler: samizel
kilitlenmesi lazım ama o zaman şaseyi bağlayın kilitleyin camları açık bırakın sonrasında ölçüm yapın söküp kaput switch varsa o yüzden kilitleniyor olabilir yada kapı açık var ise ihtimal
sağlıklı olmayacak ama buda
peki üstad o modülü sökünce şase bağlıyken kapatıyormu kapıları
O modülü hiç kullanmıyorum ustam evet kapatıyor kapıları fakat camlar kapanmiyor. Modülü takınca hem camlar hem sonroof kapanıyor ama ben kullanmıyorum. Birde aracı kilitledikten sonra akünün eksi kutup başını yanlış hatırlamıyorsam alarmı ötmeye başlıyordu
 
sabah bir deneyinde üstadım ona göre bakalım duruma hani o kapıları kilitlemek lazım şase çıkık iken ve
 
  • Beğen
Tepkiler: samizel
sabah bir deneyinde üstadım ona göre bakalım duruma hani o kapıları kilitlemek lazım şase çıkık iken ve
Ustam biraz geç denedim fakat bugün eksi kutuba multimetreyi seri olarak bağladım. Kapıları dediğiniz gibi kilitledim ve 15 dakika kadar bekledim sonuç olarak 0,23 amper altına inmiyor. Bazen saniyelik olara 0.17 ye falan inip tekrar çıkıveriyor hepsi bu.

Birde multimetre bağlı iken kumandadan kapıları kilitleyince kilitlenmiyor. Aracın içinde ki düğme ışıkları falan yanıp sönüyor akü zayıfken ki gibi. Bide dörtlüler yanıp sönüyor nedense
 
Geri
Üst