Devir saatimin ilginç sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kaderaniz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Dediğim gibi şarj sorunu, bence bir an önce yaptırın. Başıma geldi 50 liralık konjektörü değiştirmeyi sürekli salladım, kadranım bozuldu. çıkmasını zorla 300tl ye aldım
 
En büyük ihtimal akün gidici...veya şarj regulatörü..
diğer ihtimal ise aks kafası üzerindeki abs dişlisi üzerindeki sensordan kaynaklanıyor..bağlantılara bakmakta yarar var
 
Son düzenleme:
O zaman elektrikçinin yolları taştan diyelim. Bayramdan hemen sonra baktırıp sonucu yazarım. Teşekkürler herkese.
 
usta aynı sorun benım arkadssımın hondasında olmustu onun kadran tellıydı kı bılmıyorum senın kadran tellımı yoksa elektronık mı.. telın gırıs yerı gevsemıs ondan yapıyormus kadranı sokup telı sıkıca taktılar duzeldı.. aynı sekılde akun kac yıllık bıde o var ben gecen debrıyaj baskı degstrdım araba 5 senelık kı akude yesıl yanıyodu degısrten ustada opelden cıkma gıt akunude degıstr kısın sorun yasama dedı onuda degstrdım..
 
Bugün bayram tatilinden dönerken fark ettim. Uzun zamandır sağ arka kapı merkezi kiliti kafasına göre çalışıyor. Kimi zaman açınca açılmıyor, kimi zaman kapatınca kapanmıyor. Bu sorun da akü ya da şarj ile ilgili olabilir mi? Eğer öyleyse direkt bu konunun üstüne eğileyim.
 
Bugün bir Özel Opel servisine gittim. Durumu anlattım. Sizlerin dediklerini de (akü ve şarj konusu) belirttim. Usta, benim de aklıma önce o geldi dedi. Aracı bilgisayara bağladı. Aküye ve şarja baktı. Her şey normal, sorun kadrandan dedi. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Orijinalini almayı unut çok pahalı, çıkma bulalım dedi. Ben de şimdilik kalsın, ben sana döneyim dedim.

Aklıma takılan şu ki, kadran bozuk olsa bile nasıl oluyor da bir çalışıp bir çalışmıyor. Bozuksa bozuktur ve hiç çalışmaz. Anlamadım gitti. Bir öneriniz varsa açığım. Herkese teşekkürler...
 
Bugün bir Özel Opel servisine gittim. Durumu anlattım. Sizlerin dediklerini de (akü ve şarj konusu) belirttim. Usta, benim de aklıma önce o geldi dedi. Aracı bilgisayara bağladı. Aküye ve şarja baktı. Her şey normal, sorun kadrandan dedi. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Orijinalini almayı unut çok pahalı, çıkma bulalım dedi. Ben de şimdilik kalsın, ben sana döneyim dedim.

Aklıma takılan şu ki, kadran bozuk olsa bile nasıl oluyor da bir çalışıp bir çalışmıyor. Bozuksa bozuktur ve hiç çalışmaz. Anlamadım gitti. Bir öneriniz varsa açığım. Herkese teşekkürler...

Kadran bozulduğu an araç fazla şarj alıyor. Bozulmadığı zaman sorun yok haliyle. O yüzden sorun göremez. Eğer kadran sapıttığı an araç bilgisayara bağlı olsaydı, yükselen değeri okuyabilirdi. Bunu ustanıza iletin, bir değerlendirsin.

Bu sözüm üzerine şayet İyi bir elektrikçi usta ise Şarjı söker, dükkanında dinamoya bağlar, birde sayacı olur, kendiliğinden çalışır, o sayyaç en yüksek değerde takılı kalır, sonra elde edilen en yüksek akım değerini görebilir.

Bununla uğraşacak usta yoksa yada elinde ekipman yoksa, konjektörü değiştirmenizi öneriyorum. Sorununuz %99 düzelecektir. Kadran bozuldu mu tamamen gidiyor, bilginize. Konjektör 50 lira.

Bu aracın kronik bir durumudur, fakat usta bilgisayara baktığında ufak tefek sapma bekliyordur. Bazen onu göremeyebilir, anlık büyük sapmalar yapabiliyor.
 
Kadran bozulduğu an araç fazla şarj alıyor. Bozulmadığı zaman sorun yok haliyle. O yüzden sorun göremez. Eğer kadran sapıttığı an araç bilgisayara bağlı olsaydı, yükselen değeri okuyabilirdi. Bunu ustanıza iletin, bir değerlendirsin.

Bu sözüm üzerine şayet İyi bir elektrikçi usta ise Şarjı söker, dükkanında dinamoya bağlar, birde sayacı olur, kendiliğinden çalışır, o sayyaç en yüksek değerde takılı kalır, sonra elde edilen en yüksek akım değerini görebilir.

Bununla uğraşacak usta yoksa yada elinde ekipman yoksa, konjektörü değiştirmenizi öneriyorum. Sorununuz %99 düzelecektir. Kadran bozuldu mu tamamen gidiyor, bilginize. Konjektör 50 lira.

Bu aracın kronik bir durumudur, fakat usta bilgisayara baktığında ufak tefek sapma bekliyordur. Bazen onu göremeyebilir, anlık büyük sapmalar yapabiliyor.

Vaaaaay! Bu bilgiler cidden önemli işte.

Meseleyi anladım biraz galiba. Bilgisayar araca bağlı iken de yaptı arızayı. Hatta iki kere marş bastık ikisinde de yaptı. Ancak o anda bilgisayar herhangi soruna işaret etmedi. Ya da benim usta görmedi. Ya da gördü uğraşmak istemedi. Bir tanıdık vasıtasıyla ilk defa gittiğim bir usta idi.

Şimdi bana öneriniz nedir? Ustayı değiştirip başka birine direkt konjektör mü değiştirteyim, yoksa bu usta bana çıkma kadran mı bulsun? Çıkma kadran için 150 tl civarı bir şey demişti.

Şimdiden teşekkürler...
 
bence aracın kadranı arızalı konjektor arıza yaparsa sarj lambası hic yanmıyor daha önce başıma gelmişti hatta arac sarjıda kestigi icin tum gucu akuden alıyor zaten şarjı normal demiş usta
 
bence aracın kadranı arızalı konjektor arıza yaparsa sarj lambası hic yanmıyor daha önce başıma gelmişti hatta arac sarjıda kestigi icin tum gucu akuden alıyor zaten şarjı normal demiş usta

Bu parçalar da ilginç arkadaş! :)

Bir parça bozuldu mu bozulmaz mı? Yani bozulduysa bir daha çalışmaması lazım. Öğretmen aklımla buna hükmediyorum ben. Benim kadran genellikle normal olarak çalışıyor. Arada sırada inatı tutuyor meretin! :) Atıyorum on kere marşa basıp aracı çalıştırıyorsam bunun 6-7'sinde düzgün çalışıyor.
 
Geri
Üst