Devir saatimin ilginç sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kaderaniz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
150tl kadran çok uygun fiyatlı. Alsanız bile zarar etmeden sahibinden.com da satabilirsiniz kanımca.
50tl de konjektör. Usta iyiyse, görmesi lazımdı. Görmediğine göre, teşhisi doğru kabul edebiliriz. Ama kadranın fiyatı çok uygun, İstanbulda en düşük 300tl.

Başka yere de göstermekte fayda var, ben hala tecrübelerime göre fazla şarj sorunu diyorum ama genelde km+deviri birlikte keser, ustada görmediyse kadran sorunu ön planda. Ben çok çektim, kadran konusundan, step motorunuz da bozuk olabilir. Volt göstergesi, op-com yada elektronikçilerin kullandığı ölçüm aleti edinip, kendinizde gözlemleyip karar verebilirsiniz.

bence aracın kadranı arızalı konjektor arıza yaparsa sarj lambası hic yanmıyor daha önce başıma gelmişti hatta arac sarjıda kestigi icin tum gucu akuden alıyor zaten şarjı normal demiş usta

Dikkatli okuyun. Şarj keserse dediğiniz durum doğru, fakat ben tam tersini fazla şarj durumunu söylüyorum.
 
150tl kadran çok uygun fiyatlı. Alsanız bile zarar etmeden sahibinden.com da satabilirsiniz kanımca.
50tl de konjektör. Usta iyiyse, görmesi lazımdı. Görmediğine göre, teşhisi doğru kabul edebiliriz. Ama kadranın fiyatı çok uygun, İstanbulda en düşük 300tl.

Başka yere de göstermekte fayda var, ben hala tecrübelerime göre fazla şarj sorunu diyorum ama genelde km+deviri birlikte keser, ustada görmediyse kadran sorunu ön planda. Ben çok çektim, kadran konusundan, step motorunuz da bozuk olabilir. Volt göstergesi, op-com yada elektronikçilerin kullandığı ölçüm aleti edinip, kendinizde gözlemleyip karar verebilirsiniz.



Dikkatli okuyun. Şarj keserse dediğiniz durum doğru, fakat ben tam tersini fazla şarj durumunu söylüyorum.

Fazlaca meşgul ediyorum ama idare edin artık.

Şu bir ipucu olabilir mi acaba?

Şarj sorunu, km+devir saatini birlikte keser demişsiniz. Benim ki de öyle zaten. Gitti mi ikisi bir gidiyor, geldi mi ikisi bir geliyor. Devir saatinin ibresinde titreme oluyor km saatinin ibresinde ise titreme olmuyor.

Bu şarjdan kaynaklandığına dair bir ipucu ise başka bir ustaya gideyim. Yok değilse kadranı değiştireyim.

Bu tip gıcık sorunlardan nefret ediyorum. Usta da iyi değilse tam bir işkence oluyor. Git gel düşün taşın karar ver bilmem ne! Bıktım vallaha ama kıyamıyorum kerataya! :)
 
Şahsi görüşüm %99 fazla şarj. Şarj ise %99 tespit edilir. Ben olsam izleyeceğim yol.
1) Gider başka bir ustadan fikir alırım, Bedava.
2) Laptopum varsa opcom alabilirim, her zaman lazım bir parça.(ki zaten mevcut) Aracı sürerken sürekli kontrol ederdim.
3) Opcom için bütçe yoksa 6tl ye ölçüm aleti alırdım, aküye takıp hata yapmasını beklerdim. Örnek Link: http://urun.gittigidiyor.com/ev-dek...olcu-aleti-kaliteli-avometre-orjinal-45181499 Yada bir arkadaşımda varsa rica ederim.

Sorun gözükmüyorsa %99 kadran. Ama ben gene de hiç araştırmadan ucuz olan 50tlik şarj konjektörü değiştirirdim. İlerde aklım kalmaz, çünkü kadran bozuksa da fazla şarjdan bozulur. Bir zaman fazla şarj vermiş. Durduk yere bozulan kadran olma ihtimali düşük. Yeni aldığınızında bozulma ihtimali var.

Aynı süreçleri yaşadım, ben yaptırmayı salladım, masraf açtı. Konjektörü sallarsanız, akü yada kadran kesin bozulacaktır. Kadran zaten bozuksa, şarjdan bozulmuştur.

Kadran bozuk diyen ustalara sorun, neden bozulur? Elektronik cihaz, ömrü bitmiştir hariç mantıklı tek açıklaması fazla şarj. Bunu da sorun. Umarım en ucuz yoldan sorun çözülür.
 
Şimdi netleşti. Meseleyi anladım. Başka bir ustanın da fikrini alalım. Kısa zamanda çözüme kavuştururum inşallah. Yardımlarınız için çok teşekkürler. Sonucu yazarım.
 
Şimdi netleşti. Meseleyi anladım. Başka bir ustanın da fikrini alalım. Kısa zamanda çözüme kavuştururum inşallah. Yardımlarınız için çok teşekkürler. Sonucu yazarım.

Merakla bekliyorum.
 
Merakla bekliyorum.

abi mesajı tekrar okudum yanlıs birsey soyleyip arkadasın sorununu yanlıs yorumlamayayım diye ama bence kendi fikrim gostergeden yapıyor cunku sarj dinamosundaki en ufak sarj hatası servo direksiyon anfi ve teyp gibi yuksek akım ceken elemanların sigortalarının atmasına yada kullanılamaz hale gelmelerine sebeb oluyor tabiki bunlarında kontrol edilmesi araç için iyi hatta sokülmüşken diyot tablosu konjektor ve komurleride degistirmek gerek ki zaten para eden konjektor diyot tablosu komur degil dinamoyu sokme takma parası ufak bir örnek vermek istiyorum niyetim iddacılık yapmak degil yanlıs anlasılmasın lutfen kendi teknemdeki pancar motorumdada buna benzer sikayetim vardı surekli ampuller patlardı hatta motor arada dikkatli dinlersen zorlandıgını hissedebiliyordun dinamoyu soktum konjektor diyot tablosunu ve komurlerini degistirip taktım duzeldi tabi bunları yapana kadar 1 teyp 1 su altı radarı ve bir telsiz kullanılmaz hale geldi biraz uzun oldu kusura bakmayın
 
Merhabalar,
Sigorta arttıracak kadar bir yükselmeden bahsetmiyoruz. Kadran çok çok hassas, en ufak oynamada direk kapatıyor kendini. Anfi kullanıyor mu bilemiyorum, Vectra B de servo direksiyon da yok. Bu yüzden voltaj farkını fark edemiyor olabilir. En güzeli 6tl lik ölçü aleti ile gözlemlemek. Zaten kadranın bozulmasının sebebi de bu :)

Ama kadran şu an içi sağlam. Sadece devir ve kilometreyi kesiyorsa, şarj sorunu, hararet ve depo göstergesi normal kalır. Bu opelin muhteşem elektrik mühendisliği ile açıklanabilinir sadece, kafa yorarız isterseniz ama şarj sorunu olduğunu çoğu servis tecrübe ile bilir ve bunu açıklayacak teknik altyapıya da sahip değiller. Burada tartışarak nedenini bulabiliriz.

Size 1 sene süren bir hikayeyi çok kısaca anlatiyim, okuduktan sonra sizde benim gibi opel de mantık yerine tecrübe arayabilirsiniz. Otomatik Vectra sahibi arkadaşım, şanzuman kırdı, sandık şanzuman geldi ve gene aynı sorun var araçta. Araç dururken devir yükseliyor ve boştan çıkıyordu. Bu yüzden şanzıman zarar görüyordu. Yetkili servislerde aylarca kaldı, sorun çözülemedi. Kimler geldi baktı yok. En son sahilde müzik dinlerken, aracın teybi ile oynadıkça devir çevirdiğini gördük :) Servise gidildi, teyp söküldü sorun düzeldi. Sonra teyp de otomatik ses yükseltmeye yarayan devre iptal edilip yerine takıldı.
 
Merhabalar,
Sigorta arttıracak kadar bir yükselmeden bahsetmiyoruz. Kadran çok çok hassas, en ufak oynamada direk kapatıyor kendini. Anfi kullanıyor mu bilemiyorum, Vectra B de servo direksiyon da yok. Bu yüzden voltaj farkını fark edemiyor olabilir. En güzeli 6tl lik ölçü aleti ile gözlemlemek. Zaten kadranın bozulmasının sebebi de bu :)

Ama kadran şu an içi sağlam. Sadece devir ve kilometreyi kesiyorsa, şarj sorunu, hararet ve depo göstergesi normal kalır. Bu opelin muhteşem elektrik mühendisliği ile açıklanabilinir sadece, kafa yorarız isterseniz ama şarj sorunu olduğunu çoğu servis tecrübe ile bilir ve bunu açıklayacak teknik altyapıya da sahip değiller. Burada tartışarak nedenini bulabiliriz.

Size 1 sene süren bir hikayeyi çok kısaca anlatiyim, okuduktan sonra sizde benim gibi opel de mantık yerine tecrübe arayabilirsiniz. Otomatik Vectra sahibi arkadaşım, şanzuman kırdı, sandık şanzuman geldi ve gene aynı sorun var araçta. Araç dururken devir yükseliyor ve boştan çıkıyordu. Bu yüzden şanzıman zarar görüyordu. Yetkili servislerde aylarca kaldı, sorun çözülemedi. Kimler geldi baktı yok. En son sahilde müzik dinlerken, aracın teybi ile oynadıkça devir çevirdiğini gördük :) Servise gidildi, teyp söküldü sorun düzeldi. Sonra teyp de otomatik ses yükseltmeye yarayan devre iptal edilip yerine takıldı.

cok garip gerçekten:):) neyse arkadaş ne yaptı acaba şarj dinamosunun sökümü çok zor değil fakat zahmetli babamın kuzeni oto elektrikcisi akraba işi olmasına rağmen konjektör diyot tablosu ve kömür için benden 70 lira aldı bide ben söktüm taktım :):)
 
Gezmediğim elektrikçi kalmadı. Bütün tanıdık tanımadık elektrikçileri ziyaret ettim. Yenileri ile itinayla tanıştım. Birçoğu güven vermedi. Ama hepsinin söylediği tek şey var. Kadran bozuk! Elektrikle ilgili olabileceğini düşünmüyorlar. Aküye, şarja bakıyorlar, bir şey yok diyorlar.

Tek çare kadran değişecek diyorlar. Gerçi birisi tamir ederim falan dedi ama o da güven vermedi.

Beklemeye karar verdim. Yaptırmayacağım. Madem kadran değişecek, gittiği yere kadar gitsin. Son nefesini verdiğinde bakarım artık.

İşin ilginç tarafı ben yaptırmama kararını aldıktan sonra sorun çıkarmamaya başladı meret! Son birkaç gündür gayet güzel çalışıyor. Tık dediği yok. Şimdilik düzelmiş görünüyor.

Ben de ciddi ciddi elektrikle ilgili olduğunu düşünmeye başladım. Bozuk bir kadran böyle düzgün çalışmaz diye düşünüyorum. Orda burda gezerken yaktığım benzin parasıyla yeni kadran alırdım valla. :) Oluruna bıraktım. Zevk almaya bakıyorum. :)

Yardımcı olan herkese teşekkürler...
 
Geri
Üst